Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Ribbels RSS
Heimwee op kamp
heimwee... hoe pak je dat aan?
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote piedie #16
since Jan 2005 · 344 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
placebo is niet alleen een goei groep, maar ook een ideale remedie tegen heimwee. Beetje vals misschien maar het werkt wel uitstekend  :-D . Heimwee pilllekes
Reply · Quote ijscotjuhh #17
since Jul 2006 · 1 post
Subject: hemwee
hoi,
ik ben zelf ook een meisje van 11 met heimwee op kamp pakte ze het zo aan:
ze gingen spelletjes met mij doen,ik kreeg een extra snoepje en ik ging lekker laat naar bed tegelijk met de ouders die meegiingen. ik had nog steeds heimwee en toen heb ik een goed gesprek gehad met de moeder die ik het beste kenden(praten op een rustige plek) daarna kon ik lekker gaan slapen! de 2e nacht viel ik zo inslaap,ik was zo moe van de vorrige avond! dat zijn dus mijn tips.

hier nog wat tips:

• blijf rustig
  • wordt niet boos
  • laat het kind laat opblijfen als het meerdere nachten zijn,want dan valt het de volgende nacht zo inslaap
  • hou een goed gesprek met het kind dit stelt mij gerust: als het morgen nog steeds niet gaat,mag je naar huis,maar probeer het 1 nachtje vol te houden
  • laat het kind haar/zijn eigen kussen enzo meenemen
  • laat het kind een overlevings koffer meenemen,met foto's,knuffels,kussens enz.(vertrouwde spullen)
  • koop een set glow staafjes en laat het kind een boek meenemen zo kan het lekker in bed lezen(het glowstaafje houdt de andere niet wakker,maar je kan het wel lezen)
  • laat het kind bij de deur slapen en/of bij de begleiders zo worden de andere kinderen niet wakker

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Femke
Reply · Quote Jay #18
since Apr 2005 · 468 posts · Location: Ekeren
  • laat het kind laat opblijfen als het meerdere nachten zijn,want dan valt het de volgende nacht zo inslaap --> Mwa, veel heimwee wordt ook veroorzaakt door weinig slaap hoor, niet te onderschatten!

• hou een goed gesprek met het kind dit stelt mij gerust: als het morgen nog steeds niet gaat,mag je naar huis,maar probeer het 1 nachtje vol te houden --> Werkt wel, laat het kind zoeken naar leuke momenten, samen gedaan met het gezin / persoon waar het heimwee naar heeft!

• laat het kind een overlevings koffer meenemen,met foto's,knuffels,kussens enz.(vertrouwde spullen) --> Kan ook contra werken! Kind denkt meer aan thuis door continue confrontatie!

Allé ik wil je ieëen echt niet kraken ofzo, maar ze kunnen bij sommige kinderen echt wel anders uitpakken, ik spreek ook wel uit ervaring!
Chiro
--> STRAK!!!
NAC
--> INVENTIEF!!!
Chiro Ekeren Donk
--> Ze doen dat hoed!!!

AB
--> GEEL is VET GEIL!!
Reply · Quote Amy (Guest) #19
No profile available.
Link to this post
Subject: Heimwee
Hoi ik heb zelf ook erg heimwee en ik zit net zelf in de brugklas,
dus we gaan op kennismakings kamp...  <_<
Heb ik weer...nou ik ben 1 keer op kamp geweest toen ging het wel goed maar het laatste kamp...
Ik ben zo bang dat ze me raar vinden en dat ik mee weer zo rot ga voelen! :scared:
Hoezo moet net ik heimwee hebben?! :'(
Reply · Quote LiS #20
since Apr 2004 · 9 posts
Humor humor humor!
Vorig jaar op weekend hadden we der eentje die constant huilde, zodra hij de kans zag. Tot ik hem in het winkelwagentje (het "gevang", met die tralies) zette, en we samen zijn vriendje gaan vangen zijn. Ik heb die winkelkar binnen en buiten getrokken, al lopend geduwd over een grasveld, met 2 kinderen erin en heb dus flink gepuft, maar 't was me die moeite meer dan waard. Ik had 'm doen lachen!! Onderweg naar 't heimweeërtje zijn grootste hobby gevraagd: VOETBAL ! Heb die 2 naar de voetbal gebracht, en als ze zouden stoppen met voetballen, vlogen ze weer in 't gevang!

Bij andere kinderen helpt de knuffelbeer van de leid(st)er of zelfs de groepsmascotte, ook afleiden helpt goed: 'En wat ga je doen na het kamp? Ga je nog op reis? Ah je gaat wedstrijden zwemmen! Amai, ik wist niet dat je zo goed kan zwemmen! ...." Zo is 't kind trots op zichzelf en vergeet het mama wel even. Voorwaarde is wel dat je 't kind na die babbel meteen weer in een spel kan steken of een bezigheid geven. Foto's kunnen echt ook helpen, maar alles hangt af van het kind. Maar normaal, tegen dat je op kamp gaat, ken je de meeste van je kindjes toch genoeg om dat een beetje aan te voelen?

"Mis je je mama? Vind je 't hier niet leuk? 't Is maar 2 dagen meer, hoor. ...." zijn een grote NO! Voor dat kind zijn dat altijd NOG 2 DAGEN! Dàt maakt t pas erger.
Reply · Quote iemand (Guest) #21
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 17663
Subject: gast
zeg je moet niet zo bang zijn neem iets mee en tis over  ;-)
Reply · Quote inatjuh (Guest) #22
No profile available.
Link to this post
Subject: .....
ik vertrek morgen op kamp en ik zal men boezemvriendin missen en kmis ze nu al :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(
Reply · Quote sassette #23
since Nov 2004 · 608 posts
Heimwee uit zich inderdaad wanneer de kinderen de tijd hebben om aan thuis te denken. 

Eén van onze leidsters is vorige week gaan koken op een kamp waar de leiding zich in het beste geval 4 uren per dag met de leden bezighield.  De kindjes liepen dan ook constant te huilen om hun ouders.  Zelf heb ik ook al gemerkt dat heimwee opsteekt tijdens vrije momenten (na de maaltijden, bijvoorbeeld). 

Dit kun je misschien oplossen door een uitdagende spelkoffer te voorzien of een bibliotheekje.  Voorzie tijdens vrije momenten ook leiding die toezicht houdt en meespeelt.

Door de afleiding wordt de heimwee verdrongen.  Ik gebruik bewust het woord "verdringen", omdat ik denk dat heimwee daarmee niet overgaat.  Dé oplossing om heimwee te "vermijden" heb ik namelijk níet.
Reply · Quote Iemand (Guest) #24
No profile available.
Link to this post
Subject: Heimwee
Hallo ik zit met een groot probleem, Ik heb al sins in geboren last van Heimwee het is erg vervelend je krijgt altijd een soort rot gevoel in je buik op bepaalde momenten en je hebt een sterk verlangen naar je ouders en thuis. tegen mij word vaak gezegt: ''Wat maakt het uit als je een nachtje niet slaapt?''. Dan denk ik ja dat is wel waar maar toch blijf ik dat rotgevoel hebben.. Ik ga binnenkort ook op kamp, en dan heb ik ook altijd een rotgevoel als ik niet kan slapen voel ik me ook niet lekker als iedereen al slaapt.. Ik krijft dan een nog groter verlangen naar huis.. Ze zeggen ook vaak: ''Stel je niet zo aan! het zijn maar 3 nachten bijv.''! Nou voor iemand die met die rot probleem zit is dat erg lang!
Ik zou graag reacties van jullie willen ontvangen!
En tips zijn altijd welkom! Zet ze gewoon in die forum!
Alvast bedankt!

:-)
Reply · Quote kellysuperstar #25
since Jul 2009 · 1 post
Subject: heimwee?
heey!

ik heb een vraagje?

ik ehb heel erg heimwee en ik ga over een tijdje mt school op kamp zouden jullie me kunnen helpen ik weet egt niet wat ik moet doen ???

weet je wat sturr het dan op naar:kellysuperstar1@hotmail.com

tnx
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 220.3 ms (140.4 ms) · 97 database queries in 78.8 ms
Current time: 2012-02-11, 02:23:22 (UTC +01:00)