Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Oud-Leiding RSS
hoeveel keer vergaderen jullie
aantel vergaderingen
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Boefer #16
since Oct 2003 · 93 posts · Location: Hasselt
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Quote by hidee on 2004-07-13, 08:08:
Daar wij nog maar 6 jaar bestaan op het einde van dit jaar, zijn er niet zoveel oudleidsters ... , en dan kom je maar op een oudleidingsploeg van 2 vrouwen, die nog iets met de chiro te maken hebben, en het levendig wil houden.

wij, de oudleidsters, dragen chiro nog steeds in ons hart, maar niet altijd wil de huidige leidingsploeg dat inzien, en dat vinden we zeer spijtig...
Het is niet altijd gemakkelijk om een oudleidingsploeg op te starten, zeker niet als je chiro nog zo jong is. Het goede nieuws is wel dat er over een paar jaar de ploeg wel een 'volwassen' grootte zal hebben bereikt.

Leiders hebben het ook vaak moeilijk met de kritische houding van een oudleidingsploeg, vooral als die ook deelnemen aan de vergaderingen. Het lijkt soms alsof er alleen negatieve feedback komt van oudleiding. Daarom moet je een goed evenwicht vinden tussen kritiek en effectieve hulp.

Ik kom zelf net terug van mijn tiende voorkamp en dan heb je al veel meer routine daarin, wat het werken meer aangenaam maakt en sneller doet verlopen. Die hulp wordt echt wel geapprecieerd.
Gedreven Hyena (TTB 2003)
Tentenverhuur van 10 tot 240 m²: info@legertent.be
[url]http://www.legertent.be[/url]
BVBA Legertent.be
Reply · Quote hidee #17
since Jul 2004 · 574 posts
Dank je wel Freddy!
ik voel me hier al onmiddellijk thuis.
hier voel je de chiro nog kriebelen

om te helpen nodig ik mezelf ook altijd uit. Vind het spijtig dat ik dit jaar niet thuis ben om te helpen met opbouwen en afbraak van het kamp.
Maar ja, ze zullen het ook wel zonder mij kunnen.
En ik ben wel de vaste fotografe geworden van de chiro, is ook wel tof! (ben de enige met tijd op zaterdag en een digitaal toestel  ;)  )

Weet je, Boefer, ik hoop dat de oudleidingsploeg een mooie ploeg zal worden, maar ik heb schrik dat de leiding die er nu is, misschien niet meer met de oude oudleidsters wil optrekken.
In een nieuwe chiro is niks traditie, alles moet je zelf opstarten. Heel leuk! Maar een oudleidingsploeg maken, is niet eenvoudig.
Iemand hier die wat tips kan geven?
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Ex_Aspiranje #18
since Oct 2003 · 1398 posts
Ik heb nu ni echt ervaring met oudleingswerking en zo van die dingens, maar... Ik denk da het belangrijk is om, net als in een leidingsploeg of in de afdeling, bij het organiseren van een activiteit ofzo steeds iedereen uit te nodigen, ookal is het maar pro forma... Je weet immers nooit wie er nog wel een keer wil meedoen, hoe ver ie ook woont, hoe weinig contact ie amper nog heeft met de Chiro, ...

Nu ja, ik weet er natuurlijk ni al te veel van af, en dat hangt natuurlijk ook van de oud-leiding zelf af, van de situatie.
Reply · Quote hidee #19
ja, ik weet er ook niet zoveel vanaf
maar misschien moet ik gewoon een initiatief nemen.
Eens een activiteitje organiseren en iedereen van de oudleiding uitnodigen.
Misschien komt er wel iets van...
Ik hoop het
Papa, ik mis je...
Reply · Quote pipojojo #20
since Jan 2004 · 8 posts
Op zondag, 31 oktober 2004, gaan we terug op stap met de oud-leiding?

We komen samen om 10u aan het chiroheem met de auto.
We vertrekken richting ‘Osbroek’ te Aalst (naast het park!) waar we een mooie natuurlijke wandeling maken. Na de wandeling kunnen de kinderen zich amuseren op de speeltuin, terwijl de ‘groten’ hun dorst kunnen lessen (Hier betaalt iedereen zijn eigen drank.).

Na de ‘vermoeiende en dorstige’ wandeling trekken we richting chiroheem.
Hier worden we getrakteerd op een lekkere aperitief geschonken door Maria en Franky op de geboorte van hun dochtertje Lara.
Nadien kunnen enkele onder jullie met de kinderen een partijtje voetballen op het speelplein of een tekeningetje maken boven in het chiroheem terwijl anderen de frietjes en het vlees bakken en nog anderen de tafels dekken.

Na ons gezamenlijke braspartij, drinken we nog een lekker kopje koffie met koekjes en snoepjes uit de wereldwinkel en worden we nog getrakteerd op een kwisje.

Heb je zin om mee te gaan en van dit alles te genieten? Schrijf dan vlug in vóór 28/10/´04. Email naar anjaboelaert@skynet.be of bel 053/62.77.04 (na 17u).
Zowel aantal volwassenen als kinderen meedelen.
Op 31/10/04 betalen we de inschrijving:volwassenen €5 en kinderen  (tot 12 jaar)gratis
Reply · Quote lolsmurf #21
since Jul 2005 · 44 posts
Dit jaar stop ik met leiding zijn. Aangezien onze chiro nog maar 6 jaar bestaat en dus geen echt oudleiding hebben willen we nu beginnen met de groep die dit jaar is gestopt een echte oudleidingsploeg op te starten. Want na al die jaren inzet voor de chiro en dat dan in ene keer laten vallen dat gaat me niet lukken. Maw. iemand suggesties wat we kunnen doen om de oudleiding goed op te starten???
Reply · Quote hidee #22
goed idee, zo'n oudleidingsploeg opstarten  :-p
Papa, ik mis je...
This post was edited on 2005-08-18, 09:34 by Unknown user.
Reply · Quote lolsmurf #23
since Jul 2005 · 44 posts
oeps telfoutje
Reply · Quote Dag #24
since Apr 2004 · 17 posts
Ik ben van chiro Engroli (Sint-Truiden). Wij zijn net een paar maanden ouder dan chiro Mikado (zeven jaar en een klets dus), en dit jaar starten wij onze eerste oudleidingsploeg op. Vorig jaar waren er reeds twee leiders gestopt, die er van het begin bij waren. Zij zijn er echter niet in geslaagd om een oudleidingsteam te vormen. Twee is wat weinig denk ik... Dit jaar stoppen we echter met 4 leiding en kunnen we wel een ploeg vormen.

Zijn we onmiddellijk met genoeg man om samen onder de oudleiding wat te ontspannen. Dat is belangrijk denk ik, dat je ook niet afhankelijk bent van de nieuwe leiding om aan chiro te kunnen doen. Daar komt nog bij dat we met drie man van de oudleiding in gewest kroïnjel zitten, misschien wel een goede tip als je chiro niet kan laten. Je blijft ook automatisch in contact met de leiding via Iekaa en gewestactiviteiten.

Bovendien hebben we goede afspraken met de leidingsploeg (we gaan apart vergaderen wat eigenlijk verwacht wordt van een oudleider), vast staat al dat we zeker mogen invallen tijdens examens, of helpen bij de fuif, of koken op weekends en zelfs kamp,... We hebben het geluk dat we na jaren van ploeteren (een beginnende chiro dus...) af mogen sluiten op een piekmoment en in een opperbeste sfeer. Dat maakt het afscheid natuurlijk dubbel zo gemakkelijk (of moeilijk, tis hoe je het bekijkt).

Maar om dus tot de vraag te komen: persoonlijk denk ik niet dat we veel zullen moeten gaan vergaderen, we hebben acht jaar samen chiro gedaan, we zullen elkaar sowieso nog wekelijks zien. Dat is dan weer het voordeel van een jonge chiro en een eerste oudleidingsploeg...
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 687.7 ms (359.5 ms) · 86 database queries in 423.9 ms
Current time: 2012-05-17, 05:52:33 (UTC +02:00)