Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Oud-Leiding RSS
hoeveel keer vergaderen jullie
aantel vergaderingen
Page:  1  2  next 
Reply · Quote pipojojo #1
since Jan 2004 · 8 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Dag,
Hoeveel keren vergaderen jullie per maand?

Graag   informatie erover.

Oudleiding kern Chiro papegem
Reply · Quote Freddy #2
User title: Freddy 4Ever
since Oct 2003 · 863 posts · Location: Gent
Ha pipojo van Papegem City is terug!

In Chiro Mere wordt er elke week vergaderd. Dit gebeurt nog altijd op vrijdagavond om 20u denk ik.

Freddy
Ik blijf in Chiro geloven ....
http://www.Chiro-Mere.be
Freddy 4ever
Reply · Quote Bregtv (Administrator) #3
User title: Admin
since Feb 2003 · 791 posts · Location: Neeroeteren
Group memberships: Admins, Leden
Daar het in het topic "oudleiding" staat, denk ik dat de vraag van vergaderen bedoelt is op de oudleidingswerking?

Indien ja: ik weet niet hoevaak ze vergaderen, maar heel zelden denk ik. Er worden wel wat activiteiten gedaan zoals een westernavond, een vrouwe-avond,....

Indien nee, kan het topic best even verplaatst worden  ;)

edit: Er zijn al reeds enkele "oudleiding" geregistreerd op dit forum... misschien kan men nog meer reclame maken? Chiroforum is meer dan alleen "huidig"chiro  :chiro
This post was edited on 2004-05-12, 10:10 by Unknown user.
Reply · Quote dokken (Administrator) #4
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1092 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Wij vergaderen toch een aantal keren per jaar,
meestal hangt da wel af van de komende activiteiten,
maar ik denk dat we toch wel minstens een 6-tal vergaderingen hebben.
Reply · Quote Freddy #5
Oeps  :unsure: Had niet gezien dat het in oud-leiding stond (ik kijk altijd via 'Toon Nieuwe Berichten' en dan let je niet zo op het hoofdtoppic).
Anyway oud-leiding dus: bij ons is het 'vergaderen' op zich afgeschaft, behalve dan de startvergadering waarop we het nieuwe jaar plannen en worden er enkel nog activiteiten gehouden. Het aantal varieert van jaar tot jaar. Maar we proberen maandelijks iets te doen wat niet altijd lukt ...

Freddy
Freddy 4ever
Reply · Quote chirobartje #6
since Mar 2004 · 387 posts · Location: mechelen
onze oudleiding heeft maar 1 vergaderinf per jaar: de welbekende statutaire vergadering
en voor de rest komen die nog elken dinsdag samen om te "kaarten" (lees pinten drinken) en ze doen ook nog nen quiz en gaan op weekend
Reply · Quote Roosje #7
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
ons oudleidingsploeg is ni echt een ploeg, onze chiro is ook nog maar 13 jaar en zóveel oud-leiding hebbe we dus ni..
we hebben wel ne chirovrienden vzw waar wa oudleiding (ook oudveebees en ouders inzitten) die vergaderen wel, 4 keer per jaar voor het voorbereiden van de Kaas en wijn-avond, den bbq en den truffelverkoop.
Reply · Quote bever #8
since Oct 2003 · 291 posts · Location: St-Job
wij hebben ook ni echt een oud-leidingsploeg, da zijn eerder allemaal wa ploegskes apart van allemaal goei vrienden -> want daar dient de chiro voor : om vrienden te maken.

Vroeger was er wel aan algemene oud-leidingswerking, maar da is wa vastgelopen.

Volgend jaar is den deze ook nen ouwe zak en zal de oud-leidingswerking draaien als nooit tevoren.
Ik was ook van plan om een gewestelijke oud-leidingploeg op te starten
  leve de joskes : Jonge Onbezonnen Sociale Kind(erlijke) Entertainers

als je vraagt hoeveel er wordt vergaderd, dan liefst zoveel mogelijk, want een oud-leidingsvergadering dient toch niet om echt te vergaderen, maar om samen te komen.
  leve de ola's : Oud LeidingsAvond
[color=red]Two zippers unzipped makes you cool and comfortable.
Three makes you a pervert.
PS : Leve ZIP en chiro lochtenberg aka scouts 123 aka chiro JOSKE[/color]
Reply · Quote Bruno (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
onze oudleiding heeft maar 1 vergaderinf per jaar: de welbekende statutaire vergadering
en voor de rest komen die nog elken dinsdag samen om te "kaarten" (lees pinten drinken) en ze doen ook nog nen quiz en gaan op weekend

Er wordt door ons wel wat meer vergaderd hoor. Zoals nu voor het weekend komen we niet alleen op dinsdag bij elkaar. We hebben al gemerkt dat we op nen dinsdag nie echt deftige afspraken kunnen maken.
Al de rest regelen we wel op dinsdagen. Doen trouwens ook nog andere dingen. Fuif organiseren, kamperen voor de klein manne, ...

Trouwens buiten afspraken maken van het kaarten komt er op zo'n statutaire vergadering nie veel in huis zenne.

Bruno
Reply · Quote Tomski #10
since Nov 2003 · 248 posts
Wij hebben op onze chiro een vriendenkring (zoiets als een oudervereniging), en daar zitten ouders, symmpatisanten, en oud-leiding in...

Voor de rest is er niet echt een oud-leidings team... Maar er zijn er wel een aantal die voor de leidingen activiteiten ineen boksen. Zo organiseren een 5 tal oud leiders en oud Veebee de lentetocht voor ons. Dit is een 3 daagse dropping in de ardennen. Eigenlijk het fijnste weekendje van heel het chiro jaar

ook gaan wij sinds dit jaar op ventenweekend, dit is met de leiding die gestopt is dit jaar erbij...

Maar echt een oudleidingsploeg hebben wij niet
Lang leve de chiro
en ook stiekem de scouts een beetje
Lang leve de JOSKE's
Lang leve ons!!

Oh en voor mijn liefste vleesjesvriend: Ik geef je een vleesje mijn vleesje... ik geef je een vleesje per dag! ...
Reply · Quote Boefer #11
since Oct 2003 · 93 posts · Location: Hasselt
bij ons vergadert de oud-leiding (het beruchte Ex-Team) maandelijks. Daar bovenop vergaderen we wanneer dat nodig is. Voor activiteiten, ter voorbereiding van onze kampactiviteit, etc.
Alles bij elkaar komt dat toch neer op zowat 15 vergaderingen per jaar.

We gaan ook op weekend, waar we onze jaarplanning opmaken, een deel van onze activiteiten uitwerken en vooral veel drinken en lol maken zonder onze vrouwen.

Vanzelfsprekend hebben we ook ons eigen uniform, want de meeste hun chiro-uniform was te zeer versleten om nog verder te gebruiken. Voor oud-leiding is het dan nt evident om een volledig nieuw chiro-uniform te kopen.

Onze activiteiten:
  • tijdens de startdag zowat een half-uurtje de chiro leiden, om de leidersindeling bekend te maken; de week erna komen we onszelf officieel voorstellen en onze indeling per afdeling (3 oudleiders per afdeling).
  • We maken een spel van een hele namiddag op Christus Koning
  • We geven 3 maal per jaar chiro ter vervanging van de leiders (als die op weekend zijn of de fuif klaarzetten) en vallen in als er leiders afwezig zijn
  • Op kamp zorgen we voor een activiteit en helpen bij de bezoekdag. Sommigen gaan ook mee op voorkamp.
  • Tijdens het jaar verzorgen we ook een vormingsavond voor de leiders. Een tweede vormingsactiviteit gebeurt voor de leiders op een onverwacht moment. We nemen  dan de chironamiddag gewoon over en zetten de leiders apart.
  • Om onze werking te betalen (en het spelmateriaal dat we gebruiken) organiseren we jaarlijks een cantus voor leidingsploegen van jeugdbewegingen, gevolgd door een fuif.
  • We volgen ook nog de LK's op: elke LK is er één vaste oud-leider aanwezig (de VB) en één wisselende.
  • We doen de papierslagen enkele malen per jaar (met perswagens, dus zijn daarvoor maar 4 mensen nodig)
  • hulp bij de organisatie van de fuif van de leiders

Ongetwijfeld zijn er nog een paar kleinigheden die ik ben vergeten of waar ik niet kan opkomen op het moment.

In ieder geval zijn we voor een oud-leiding vrij veel actief. Zeker als je dan nog eens onze eigen hilaire activiteiten erbij telt.
Gedreven Hyena (TTB 2003)
Tentenverhuur van 10 tot 240 m²: info@legertent.be
[url]http://www.legertent.be[/url]
BVBA Legertent.be
This post was edited on 2004-05-18, 09:04 by Unknown user.
Reply · Quote Bregtv (Administrator) #12
User title: Admin
since Feb 2003 · 791 posts · Location: Neeroeteren
:blink: )

Bij ons houden ze tijdens onze heemfeesen "het praatcafé" open.... waar de winst deels voor de werking is...
Reply · Quote chirobartje #13
since Mar 2004 · 387 posts · Location: mechelen
Quote by Bregtv on 2004-05-17, 11:56:
:blink: )

Bij ons houden ze tijdens onze heemfeesen "het praatcafé" open.... waar de winst deels voor de werking is...
ons oud leiding heeft ook hun eigen pol(pius X oud leiding) T-shirts en pulls
Reply · Quote hidee #14
since Jul 2004 · 574 posts
Ikzelf ben sinds dit jaar oudleidster bij meisjeschiro mikado van Alken
Daar wij nog maar 6 jaar bestaan op het einde van dit jaar, zijn er niet zoveel oudleidsters
Neem daar nog bij dat er heel wat leidsters met ruzie uitgestapt zijn, of gewoon om andere redenen, en dan kom je maar op een oudleidingsploeg van 2 vrouwen, die nog iets met de chiro te maken hebben, en het levendig wil houden.
We organiseren een avonddropping voor de leiding, we helpen bij grote activiteiten zoals de eetavond, en soms vallen we in voor leiding die examens heeft. Vorig jaar is zelfs mijn nu mede-oudleidster mee op kamp geweest, om bij de speelclub in te springen omdat een leidster niet mee kon, en bij mij in de groep te helpen, omdat ik meer leden mee op kamp had dan verwacht.

wij, de oudleidsters, dragen chiro nog steeds in ons hart, maar niet altijd wil de huidige leidingsploeg dat inzien, en dat vinden we zeer spijtig...
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Freddy #15
Quote by hidee on 2004-07-13, 09:08:
wij, de oudleidsters, dragen chiro nog steeds in ons hart, maar niet altijd wil de huidige leidingsploeg dat inzien, en dat vinden we zeer spijtig...
Chiro wordt inderdaad anders als oud-leid(st)er. Je zit er niet meer en hoort er ook niet meer bij. En dat de leiding daar geen oog voor heeft merk je pas als je zelf oud-leider geworden bent en je afvraagt waarom de leiding je niet meer ziet staan, terwijl je zelf als je nog leider was daar helemaal niet bij stilstond (wat een zin).

Anyway, persoonlijk heb ik de aandacht niet meer nodig en ik nodig mezelf wel uit om te komen helpen bij het eetfestijn.

Het deed me onlangs wel deugd om te zien dat ze nog steeds de formulieren gebruiken die ik 3 jaar geleden heb gemaakt...

Overigens: welkom Hidee!!! Eindelijk nog eens oud-leiding met het hart dat blijven stilstaan is in de Chiro!

Freddy
Oud-leider Chiro Mere
Freddy 4ever
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 276.9 ms (213.8 ms) · 117 database queries in 103 ms
Current time: 2012-05-17, 05:52:07 (UTC +02:00)