Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Ribbels RSS
Kamp
Page:  1  2  next 
Reply · Quote Saar #1
since Oct 2003 · 19 posts · Location: St-Job
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Jaja, het kamp komt er weeral aan  :-D  het duurt nog wel eventjes, maar we mogen toch al in de sfeer komen hé!

Aangezien ik vorig jaar al leidster was van een bende 6-7 jarige kindjes die voor het eerst op kamp gingen heb ik toen een aantal probleempjes opgemerkt.  Bijvoorbeeld: na het kamp kwamen alle mama's met kleren af die niet van hun kinderen waren en waren ze heel veel kwijt.  Of, doet elk kindje wel propere kleertjes aan?  Wassen ze zich wel goed? 
Ik heb gemerkt dat ze niet veel uit zichzelf doen, dat dingen die voor ons vanzelfsprekend zijn, voor hen dat helemaal niet zijn.  Je moet alles elke dag opnieuw herhalen, anders vergeten ze het gewoon...

Heeft er iemand tips hoe je dit (of andere probleempjes) een beetje in het oog kan houden? als je maar enkele kindjes hebt gaat dat nog, maar met 20 wordt het wel moeilijk om alles in het oog te houden!
[color=red]jeugd.studiant.be/chirosintjob[/color]
Reply · Quote Voske #2
since Oct 2003 · 362 posts · Location: eindert
Ge kunt bijvoorbeeld rond het wassen een spelletje doen, of ze elkaar laten wassen en elkaars tanden poetsen ed.
En bij die leeftijd werkt het ook altijd wel als je ze beloont. Bijvoorbeeld als ze die dag heel goed hebben meegewerkt krijgen ze een punt ofzo en op't eind krijgen ze bij het kampvuur zoveel snoep als ze punten hebben ofzoiets. Dat werkt ook wel
En vooral op voorhand bij de ouders op benadrukken van zo goed als alles te merken, want die mannen herkennen hun eigen kleren meestal ook niet.
Waar iedereen mee beweging maakt, dat is chiro als je't mij vraagt!
Reply · Quote dokken (Administrator) #3
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1092 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Group memberships: Admins, Leden
Bij ons vragen we ook aan de ouders om de kleren in zakjes per dag te doen, dan weet hun kleine spruit ook direct wat aan te doen. (en da mogen gerust meer dan 10 zakjes zijn voor 10 dagen)
Reply · Quote Ex_Aspiranje #4
since Oct 2003 · 1398 posts
Quote by dokken on 2004-03-08, 11:49:
Bij ons vragen we ook aan de ouders om de kleren in zakjes per dag te doen, dan weet hun kleine spruit ook direct wat aan te doen. (en da mogen gerust meer dan 10 zakjes zijn voor 10 dagen)
Yep, zo doen wij het ook!! We vermelden dat ook duidelijk in het kampboekje...
En alle kleren moeten natuurlijk goed getekend zijn, anders wordt het een echte chaos.

Enkele leuke manieren om te wassen:
  je maakt een draaischijf met vakjes als "voet", "buik", "gezicht", "arm", etc... en daar draait de leid(st)er aan. Het lichaamsdeel waar de pijl dan naar wijst, moet iedereen wassen! Daarmee klaar, wordt er weer gedraaid etc... tot iedereen gewassen is!

Reply · Quote reinhold #5
since Mar 2004 · 734 posts · Location: kortrijk
da is een leuk idee  :-D
het is mij een raadsel hoe dat ze het deden  :lol:

maar ze waren proper  :-D
Reply · Quote Saar #6
since Oct 2003 · 19 posts · Location: St-Job
Wij hebben vorig jaar ook de Titos ingeroepen, elke Tito pakte 1 Wemeltje, allemaal op ne grote plastiek, wat water en wassen maar!  De titos vonden het heel leuk om die wemeltjes eens te vertroetelen en ook de kleintjes luisterden braaf naar de grote kindjes!
[color=red]jeugd.studiant.be/chirosintjob[/color]
Reply · Quote lien #7
since Oct 2003 · 423 posts · Location: Zaffelare
ja, carwash doen wij ook af en toe en da vinden ze altijd heel plezant...

da met die draaischijf lijkt mij ook wel heel plezant, da wil ik zeker is proberen  :D

en da met die zakskes per dag da vragen wij ook, maar lang nie iedereen gaat daar op in... en het tekenen van kleertjes nog veel minder, da zetten wij soms drie keer in ons kampboekske, goe vetgedrukt en al en dan nog doen de ouders da nie...
This post was edited on 2004-03-08, 16:31 by Unknown user.
Reply · Quote Anneke #8
since Feb 2004 · 364 posts · Location: Vorselaar
bij ons kunnen de ouders een nummertje aanvragen. Dat bepaald nummertje staat dan voor hun kind, en dan kunnen ze dat in alle kleren naaien. Is simpeler dan hele namen erin te schrijven
Als je't mij vraagt... chiro!

[color=yellow]speelclub rules![/color]

[color=blue]Did I told you lately,[/color] [color=yellow]speelclub is the best?[/color] [color=blue]Did I told you lately,[/color] [color=red]I cant miss them??? [/color]
Reply · Quote Gast_Ellen (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
[COLOR=purple][FONT=Optima]Heey, allemaal toffe ideeën precies, maar we zijn met 28 in onze ribbel meisjes afdeling en met drie leidsters, dus eer da zone carwash gedaan is... Die draaischijf lijkt mij idd ook wel tof, mss is proberen. Het word zelf mijn eerst kamp als leidster, dus het zal nog spannend worden!
Doei!
Reply · Quote Gast_ellen (Guest) #10
No profile available.
Link to this post
Pardon, dt-fout :) het wordT mijn eerste kamp
Reply · Quote dokken (Administrator) #11
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1092 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Group memberships: Admins, Leden
[quote=Gast_Ellen:1085045340] [COLOR=purple][FONT=Optima]Heey, allemaal toffe ideeën precies, maar we zijn met 28 in onze ribbel meisjes afdeling en met drie leidsters, dus eer da zone carwash gedaan is... Die draaischijf lijkt mij idd ook wel tof, mss is proberen. Het word zelf mijn eerst kamp als leidster, dus het zal nog spannend worden!
Doei! [/quote]
Ge kunt ook altijd Aspi's als carwash-personeel inschakelen  :idea:
This post was edited on 2004-05-21, 10:58 by Unknown user.
Reply · Quote OlleHefa #12
since Mar 2004 · 175 posts · Location: Deurne-Noord
Wassen moeten die manne maar zelf doen. Wel een oogje in het zeil houden. Er zijn zo van die elementen die zich volledig kunne wassen met een droog washandje <_< . Dan zijn der nog die ni weten waar hun zeep voor dient, ( die zich ook nog nooit zelfstandig gewassen hebben), dan doen wij dat maar. (hihi, keigrappig die manne hunne kop me da ijskoud water (wat ben ik soms toch een sadist)).
Live it seems will fade away
Reply · Quote hidee #13
since Jul 2004 · 574 posts
wij zetten ook in ons boekje om een zakje met kleren voor elke dag mee te geven. handig, denk je dan!
Tot je aan de hand krijgt wat ik aan de hand had.
Het was redelijk warm die dag en een speelclubje neemt haar zakje voor die dag uit haar valies. Er zat een lange broek in, niet bepaald iets voor een warme dag. Er was heel veel overredingskracht nodig om een kort broekje van een andere dag aan te laten doen want 'mama heeft dat zakje voor vandaag klaar gemaakt' en voor sommige kinderen zijn de mama's heilig he.

Bij ons waren de kwiks per 2 meter van een kadulleke (5 jarigen bij ons, die 2 nachten mee op bivak gaan). Die kwamen smorgens de haren kammen, of helpen bij het eten of zo.
Zo voelden de kinderen zich dadelijk thuis.

Als leidster alleen heb je het niet altijd gemakkelijk, maar bij ons kwam de kookploeg 's avonds wel een handje helpen bij het wassen en zo. Altijd wel tof, en zo leren ze de kindjes ook wel kennen. Alleen te doen als je een goede verstandhouding hebt met de kookploeg, anders zouden ze zich te veel kunnen komen moeien.
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote sepke #14
since Aug 2005 · 269 posts · Location: Dentergem
Quote by dokken on 2004-03-08, 11:49:
wij doen da ook

en in de wasplaats hangen we tekeningen op van wat ze moeten doen

bv 's morgens hangt er een tekening met daarop een kindje die zijn tanden poetst, daarnaast een kindje die zijn gezicht wast, enzoverder

deze tekeningen hebben we voor elke wasgelegenheid

en bij het douchen gebruiken we het systeem van de "carwash", gemakkelijk en gaat snel vooruit, zekers als je op kamp met 35 ribbels bent
100 % PURE SPEELCLUBPOWER

"Manny, look at the pelican fly -- come on, pelican!"
Reply · Quote maartenD #15
since Dec 2004 · 111 posts · Location: Meise
Als het een beetje redelijk weer is... zetten wij de tuinslag op onze speelclubbers (jongste afdeling bij ons... 6-9 jarigen). Ze zijn snel gewassen en we kunnen gemakkelijk checken op teken... iets waar we de laatste jaren toch behoorlijk mee te kampen hebben! Altijd grappig hoe dat ze daar staan te springen en hoe verlegen ze zijn  :rolleyes:
This post was edited on 2005-08-17, 17:12 by Unknown user.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 2.9 s (2.3 s) · 115 database queries in 2.1 s
Current time: 2012-05-17, 05:47:21 (UTC +02:00)