Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Algemeen Wat nergens anders kan... RSS
relatie van een leider met een minderjarige
Reply
Reply · Quote veggietarier #1
since Jul 2010 · 2 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: relatie van een leider met een minderjarige
Beste

Zelf ben ik een ex-chiroleider, en momenteel zit mijn vroegere chiro met hetvolgende: een 19-jarige leider heeft een relatie met een 14-jarig meisje dat geen lid is.  De betreffende leider is mentaal wat zwakker dan de rest van de leidingsploeg, maar die leidingsploeg begint pas te beseffen dat er eventueel een probleem zou kunnen zijn nadat ik mijn mening hierover gegeven heb: het enige juiste is die leider aan de kant te schuiven volgens mij.
Zijn hier andere meningen over?  Na enkele weken proberen een vergadering te fixen met wat ex- en huidige leidingen zijn we eindelijk zover dat er dinsdag een vergadering plaatsvindt, dus ik zou graag wat andere meningen hierover horen.
Reply · Quote Brecht Strobbe (Guest) #2
No profile available.
Link to this post
Beste

Ik las hierboven je vraag omtrent meer informatie over de situatie. Ik kan je alvast vertellen dat je daarvoor zeker bij Chirojeugd Vlaanderen terecht kunt. Stuur gerust een mailtje naar Brecht.strobbe@chiro.be en dan kunnen we wat dieper in gaan op je vraag.

Toch hierbij al enkele korte richtlijnen:
- een relatie tussen een 19-jarige en 14-jarige persoon op zich is niet strafbaar. Als de relatie intenser wordt, dan is het volgens de wetgeving aanranding van de eerbaarheid. Daar is de leidingsploeg op zich niet voor verantwoordelijk (want het is geen Chirolid). Toch ben ik blij dat je je bezorgdheid uit en je dit bespreekbaar wil maken binnen de leidingsploeg.
- De leider onmiddellijk uit de groep zetten, lijkt ons niet de beste beslissing. Het bespreekbaar maken met de leidingsploeg (en oudleiding) daarintegen, is wel een goed idee. Waarom vinden jullie de relatie een probleem? Wat denkt de leidingsploeg er over? Wat vindt de leider in kwestie van de situatie?
- Maak daarnaast ook duidelijke afspraken met de leider in kwestie. Afspraken die gedragen worden door de voltallige leidingsploeg: wat kan binnen jullie Chirogroep en wat niet?
- We willen je graag nog wat verder helpen, maar daarvoor kennen we de situatie onvoldoende, dus neem gerust contact met ons op.

Groeten
Brecht
This post was edited on 2010-07-07, 09:39 by Merijn.
Reply · Quote veggietarier #3
since Jul 2010 · 2 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Ik heb je een bericht gestuurd via mail, maar bij deze om op het forum wat andere gedachten te horen, voor de duidelijkheid: het gaat over een sexuele relatie.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 110.1 ms (43.6 ms) · 53 database queries in 16 ms
Current time: 2012-02-10, 03:22:58 (UTC +01:00)