Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Aspiranten RSS
leuke ideetjes voor op kamp
Reply
Reply · Quote Giraf (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Subject: leuke ideetjes voor op kamp
Hoi iedereen,
ik doe dit jaar mijn tweede jaar als aspileiding en ik was al een beetje aan het nadenken over programma voor op kamp. Nu ben ik een beetje inspiratieloos omdat ik al mijn ideeën al heb uitgevoerd.
Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld een zwembad gemaakt en dat was echt awesome!

Zijn er mensen die nog leuke ideetjes hebben om het aspikamp super te maken?

Xx
Reply · Quote nele popov #2
since Sep 2006 · 6 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: aspi's!
Hey,

48 uur is echt een aanrader!
De aspiranten moeten 48 uur zonder leiding en andere hulp vanop de kampplaats zien te overleven.
Je geeft ze dan van elke leidster een voorwerp dat ze moeten stelen en per voorwerp krijgen ze punten. Ook de vlag dienen ze te stelen, en andere voorwerpen. Als ze op de kampplaats komen mag je ze tikken en een smerige opdracht geven (vb.: laurentia zingen en uitvoeren in de GFT-bak :-)). Tijdens hun 48u kan je ze bijvoorbeeld de opdracht geven dat ze foto's moeten trekken van bijvoorbeeld twee nonnetjes ( zo zijn ze ook altijd bezig). Bij ons moesten ze ook 's morgens aanwezig zijn op de formatie en trommelen dan kregen ze extra punten als ze er op tijd waren. Al hun voorwerpen dienden ze op de kampplaats in een bak te gooien die hoog in de lucht hing. Je kan nog vanalle opdrachten meegeven (bijvoorbeeld een aspilied maken), enz.

Een sauna maken is ook tof.
Pre-leiding op kamp bijvoorbeeld.

ALs je nog ideetjes hebt post ze ook maar aangezien ik ook dit jaar bij de aspiranten sta.

Groetjes,
Nele
Reply · Quote nele popov #3
since Sep 2006 · 6 posts
Subject: rode draad aspi's
Een rode draad tijdens je kamp is ook de maks.
Bijvoorbeeld: de aspiranten krijgen een knuffel. Zij mogen die enkel in hun slaapzakken stoppen.
 De leden stoppen stiekem als ze eens kunnen de knuffel in iemand anders slaapzak. De leiding deelt mee dat hij op een dag op kamp gaat vragen wie de knuffel heeft en dat die persoon een niet zo fijne opdracht heeft (bij ons was dat één iemand die met bokshandschoenen de hele dag moest rondlopen).

Groetjes,

Nele
Reply · Quote Giraf (Guest) #4
No profile available.
Link to this post
Vorig jaar hebben we een fotospel gedaan dat wel heel leuk was:
je maakt papiertjes in verschillende categorieën (namen van je leden, filmscène en plaats). Vervolgens trek je een papiertje per categorie (als de film bvb titanic is moet je twee namen trekken, ...). Dan moeten ze die film zo goed mogelijk uitbeelden en er een foto van trekken. Heel grappige resultaten verzekerd! We hadden bvb Spiderman (de omgekeerde kusscène), American Beauty (met kroonkurken ipv rozenblaadjes), de power rangers (hetgeen een volledig filmpje is geworden), de kampioenen, the hulk, bassie en adriaan, ...

We hebben ook een dag 'debielen' gespeeld (sorry als dit aanstootgevend is, maar het was het gevolg van een uit de hand gelopen mop). Dus speelden we 'achterlijke' spelletjes (bvb 1-2-3 piano maar dan om ter hardst bewegen of pidoing, big buddy, billie billie bop, ...).
We hebben ook (om met de scouts te lachen) onze leden een totem gegeven, in de aard van dolle duif en kakelende kalkoen. Ze moesten elkaar dan schminken in dat dier, en dan hebben we hun ingewijd in het leiding zijn. Klinkt melig, maar in de context was het wel bijzonder grappig.

Zo'n 48-uren spel lijkt me wel fijn, maar is het niet spijtig dat je zo weinig bij je leden bent?
En een rode draad hebben we vorig jaar ook geprobeerd (gotcha), dat is totaal mislukt toen :).
Pre-leiding spellekes is niet nodig want ze komen nog niet in leiding...

Bedankt!
Reply · Quote kwinten #5
since Jun 2004 · 15 posts
Hallo,

Hier zijn twee ideeën die ik in het verleden al heb gebruikt.

1. een tof rode draadspel dat ik ooit met keti's heb gedaan (maar gaat zeker ook met aspi's) is hetvolgende:
De leden krijgen de eerste dag een hele lijst opdrachten. Ze moeten proberen zoveel mogelijk van die opdrachten zien uit te voeren voor een afgesproken dag ergens op het einde van het kamp. Ze weten nog niet waarom ze die opdrachten moeten uitvoeren.
Wanneer die dag dan aangebroken is, wordt 's morgens de bedoeling van het spel uitgelegd. De aspi's moeten die dag zelf zien te overleven. Ze moeten dus zelf voor eten en een slaapplaats zien te zorgen. Aan sommige van die opdrachten die ze doorheen het kamp moesten uitvoeren, zijn beloningen verbonden (zoals slaapzakken, 10 euro, kookpotten, vuur, touw, een grote plastiek om onder slapen, ...). Als ze een opdracht hebben uitgevoerd waar een beloning aan vast hing, mogen ze dat materiaal gebruiken. Er zijn dus ook opdrachten waar geen beloning aan vast hing.
De dag zelf krijgen ze ook nog opdrachten waar ze nog materiaal of geld mee kunnen winnen. Verder kunnen ze geld inzamelen door bv wc-rollen te gaan verkopen,... . Met alles wat ze verdienen moeten ze dus 's middags en 's avonds eten en ergens kunnen slapen (bv. in het bos onder een bash)

2. Vorig jaar heb ik dit spel met de aspi's gespeeld. Het heet aspi wars (cfr star wars)
Het spel is een combinatie van gotcha, de mol, star wars en baron (een spel dat ik een paar geleden heb gemaakt). Heel het spel hier uitleggen is een beetje moeilijk, maar ik zal het concept hier neerschrijven (voor meer uitleg zie onderaan de mail).
De aspigroep wordt in twee even sterke groepen (A en B) gedeeld nog voor het kamp. De aspi's weten zelf niet in welke groep ze zitten en ook niet met wie. Het eerste deel van het spel is uitzoeken bij wie ze in de ploeg zitten. Elke dag hangen er tips verstopt op de kampplaats die hen leidt naar de juiste samenstelling van de ploegen. Elke avond komt elke aspi apart bij de leiding om zijn vermoedens van de ploegensamenstelling te uiten. Als ze zeker weten dat ze met iemand samenzitten in een ploeg, mogen ze samenwerken. De eerste ploeg die de samenstelling van de ploegen weet, mag beginnen met hetvolgende deel.
In het tweede deel hebt ge de jedi en de sith (van star wars). De jedi en de sith hadden bij ons elk 5 personages met elk andere 'krachten' die wij opgesteld hadden. De krachten van de sith en de jedi waren verschillend. De winnaar van de vorige ronde mocht kiezen welke van de twee ze waren. Elke ploeg verdeelt de personages in de ploeg, zonder dat de andere die weet. Elke ploeg had ook één baas (the emperor en Yoda).
Het is de bedoeling om de baas van de andere ploeg via een soort van gotcha 3 maal te vermoorden. Om te weten te komen wie de baas van de andere ploeg was, deden wij elke avond van deel 2, een soort molachtige vragenronde. Elke ploeg kwam apart bij de leiding en moesten een vragenronde over de andere baas beantwoorden. Als beide ploegen geweest waren, deelden we mee welke van de twee ploegen het meeste juist geantwoord heeft. Het is wel een vrij ingewikkeld spel, slimme aspi's en 10 keer het spel uitleggen helpt wel :)

Voor de opdrachten die wij gebruikt hebben en meer uitleg, kunt ge mij altijd mailen (koenraad_vanmeerbeek@hotmail.com)
[url]www.chirowilduraantjes.be[/url]
Reply · Quote Marjan #6
since Jun 2010 · 1 post · Location: Malderen
In reply to post #1
Subject: kamp
Hoi iedereen,

Het kamp komt dichterbij en ik ben volop bezig mijn kampprogramma voor mijn meiden in elkaar te boksen.
Ik heb de vorige jaren altijd bij jongere groepen gestaan en heb dus niet zoveel leuke ideetjes.
Het feit dat ik maar 4 leden heb maakt het ook niet simpeler...
Als iemand leuke ideetjes heeft... Ze vragen naar originele themadagen...
Alle hulp is welkom,

Groetjes
Reply · Quote kwinten #7
since Jun 2004 · 15 posts
Een ideetje voor giraf voor uw 4 meisjes op kamp: een hele dag in het teken van een beatyfarm. De leiding verkleedt zich als stylisten. Wij hebben altijd een fuif op kamp en de kinderen maken zich dan altijd mooi voor die fuif. Wij wouden dit thema op de dag van de fuif doen, om hen zogezegd mooi te maken voor de fuif
- modderbad
- gezichtsmaskers
- massage
- sauna (hittebestendige stenen in een vuur leggen, kleine tent met zeilen maken, stenen in de tent en water erop gooien. Daarna in een klein badje springen)
- nagellakken
- haar mooi maken
- ...
[url]www.chirowilduraantjes.be[/url]
Reply · Quote tess (Guest) #8
No profile available.
Link to this post
In reply to post #3
Subject: visjes
hallo,

In mijn aspi-jaren hadden we een zalige variant hierop:-)
In plaats van een knuffels telkens te versteken, deden we een rodedraadspel met goudvissen... Bij het begin van het kamp groef iedereen ergens naast de tent een klein vijvertje, en personaliseerde het.
Iedereen kreeg elk 1 goudvis die in zijn vijvertje werd gestoken en de bedoeling was dat je elke morgen het grootste aantal vissen in je eigen vijver had:-) Dus lekker s'nachts opstaan, vissen stelen in het donker, terug gaan slapen, iemand anders hetzelfde horen doen en zo kan je blijven gaan... De winnaar(s) elke dag krijgen dan voordeel in de spellen, of andere voordelen! Je kan natuurlijk ook elke dag op een ander tijdstip controleren wie wint, zo zijn ze er overdag ook mee bezig...

Voor diegenen die hierbij twijfelen aan het voortbestaan van de vissen --> na het kamp kreeg iedereen een vis terug mee naar huis, en die leefden telkens nog lang en gelukkig!!

Echt een aanrader, hilariteit alom, en het blijft zot lang bij!

groetjes
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 321.4 ms (253.2 ms) · 82 database queries in 152.2 ms
Current time: 2012-02-10, 03:10:22 (UTC +01:00)