Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Algemeen Wat nergens anders kan... RSS
De nieuwe chirotruien
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Caribou (Administrator) #16
since Apr 2005 · 70 posts · Location: Melle
Group memberships: Admins, Leden, Nationaal
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 54795
Even een korte reactie, is dat uniform niet wat out-dated, mijzelf zegt het niets echt meer die specifieke broek, en trui te moeten dragen, ik volg dan meer de chirovisie waarin je kan kiezen wat je uit het aanbod draagt.

En die chiro's die allemaal zelf een trui hebben, is dat om een gelijk uniform te hebben? Of is dat om de eigen kenbaarheid te verhogen. Uiteindelijk is dat een beetje trots op jouw eigen Chiro denk ik. En is dat ook niet om iets anders te doen dan het voorgeschreven uniform. Volgens mij is dat uniform gebeuren er toch uit, denk zelfs dat dat tegenwoordig zelfs nieuwe leden mss een beetje afschrikt.

Over de derde trui in acht jaar, dat klopt idd. En is ook een beetje teveel gewissel, maar de oude trui was aan verfrissing goed en het vorige model was echt niet goed, het verkocht dan ook niet goed, daarom is er nu voor een nieuw en volledig ander ontwerp gekozen.

Dan als laatste over de topjes, die van 75j verkochten idd niet slecht, en er is al lang vraag naar topjes, vandaar dat die normaal in april klaar zullen zijn.
[font=Geneva][size=19][color=green]De rakkers zijn best wel tof[/color][/size][/font]
[font=Impact][size=19][color=purple]Maar de Sjamfoeters zijn nog net iets leuker. [/color][/size][/font]
Reply · Quote Andrey #17
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
Group memberships: Leden
Quote by Caribou on 2009-12-29, 19:05:
En die chiro's die allemaal zelf een trui hebben, is dat om een gelijk uniform te hebben? Of is dat om de eigen kenbaarheid te verhogen. Uiteindelijk is dat een beetje trots op jouw eigen Chiro denk ik. En is dat ook niet om iets anders te doen dan het voorgeschreven uniform. Volgens mij is dat uniform gebeuren er toch uit, denk zelfs dat dat tegenwoordig zelfs nieuwe leden mss een beetje afschrikt.

Toen wij begin dit werkjaar onze (eigen) chiro truien aanboden aan de leden (gewoon aanbieden, niet verplichten) waren deze binnen enkele weken uitverkocht.
terwijl we zien dat er daarvoor maar een stuk of 10 leden een (echte) chirotrui hadden.
Ik weet niet tegoei wat ik hieruit moet concluderen.
zijn de echte truien te duur?
zijn de ouders te lui om naar een Chiro winkel te rijden?
zijn onze eigen truien mooier/goedkoper (25euro) ?
of...?

Aangezien deze truien bij ons zo goed verkochten denk ik wel dat ouders of leden nood hebben aan een uniformiteit. Een uniform versterkt alleen maar een groepsgevoel in mijn ogen, zeker naar buiten toe.

En misschien (dit is enkel een veronderstelling) laten eigen chiro's hun persoonlijke truien maken niet uit trots, maar om de leden een goedkoper alternatief aan te bieden dan de dure chiro truien...
Reply · Quote jocken (Guest) #18
No profile available.
Link to this post
Persoonlijk vind ik de trui mooi, maar is inderdaad geen verplicht onderdeel van het uniform. meer nog, ik draag hem nooit tijdens de activiteit. maar meer om naar school te gaan of andere gelegenheden waar iedereen mag zien dat ik een trots lid ben van de chiro.
Reply · Quote joverschueren #19
since Mar 2010 · 2 posts
Wel, ik vind ze zéér mooi! Zeker met die kap in een contrasterende kleur ten opzichte van de trui. Ik vond de vorige truien eigenlijk aan de saaie kant. Ik denk ook dat deze truien zowel leuk staan bij de jongeren als bij de doorwinterde leiders van einde twintiger jaren.
Wat de prijs betreft, een trui van degelijke kwaliteit kost natuurlijk wel wat geld, je moet ook de ontwerpkosten en "eerlijke" fabricatie meetellen e.d. en dan lijkt 40 euro me zelfs niet overdreven. Wel is 40 euro voor veel jongeren veel geld. Ik denk dat niet zozeer de banier de schuldige is, maar waarom bestaat er géén soort subsidie of dergelijke voor de aankoop van een uniform.
Heeft er niemand foto's van hoe de truien er in "praktijk" uit zien?
Reply · Quote Jo Sels (De Banier) (Guest) #20
No profile available.
Link to this post
Ook een klein woordje uitleg van De Banier:
1) Is de nieuwe sweater (= hoodie) mooi?  Wel, dat is altijd een persoonlijke interpretatie, want over smaak kan je niet discussiëren.  Wij (= de leden van de assortimentscommissie) vonden hem in elk geval heel mooi en blijkbaar zijn we niet alleen want ze vliegen buiten.
2) Waarom zo snel weer een nieuw model?  Daar zijn we eigenlijk zelf ook niet blij mee, maar we kregen enorm veel opmerkingen dat de vorige 'restyling' niet echt geslaagd was.  Het vorige model was oorspronkelijk ontworpen om in fleece uit te werken, maar dat is in laatste instantie nog naar sweaterstof gewijzigd.  Daardoor kreeg je een trui die door sommige in deze discussie als 'saai' werd omschreven.  Tegelijk was er de roep naar een model met kap, rits en zakken.  We hebben dan beslist om toch vrij snel met een ander model op de proppen te komen.
3) De eeuwige discussie over de prijs.  Ja, 35 of 40 euro is veel geld maar dat is wat de 'hoodie' ons kost.  Als je de productiekosten, transport, huur winkels, loon verkoopsters en btw optelt, kom je aan dat bedrag.  Als je eens gaat kijken op de website van Hopper (= scoutswinkel), zal je zien dat de prijs voor kledij daar sterk vergelijkbaar is. 
Ik kan je in ieder geval garanderen dat de mensen die bij De Banier werken, daar niet rijk van zullen worden en dat wanneer er op het einde van het boekjaar toch een bescheiden winst wordt gerealiseerd, die volledig naar Chiro gaat.
En net als jullie allemaal, doen wij ook ons uiterste best om van de Chiro de schoonste jeudbeweging van de wereld te maken.
Reply · Quote Danny1990 (Guest) #21
No profile available.
Link to this post
Hoi iedereen,

Ik vind het spijtig dat het weer een trui met kap is. Ik wil nu geen kritiek uiten, maar waarom de mensen geen keus geven om een cardigan of trui zonder kap te kunnen kopen? Dat lijkt toch zo nonchalant en totaal niet van deze tijd? Alé, ik bedoel, ben ik nu de enigste die zo denkt?

Cheers,

Danny
Reply · Quote joverschueren #22
since Mar 2010 · 2 posts
Quote by Danny1990 on 2010-03-18, 00:29:
Ik vind het spijtig dat het weer een trui met kap is. Ik wil nu geen kritiek uiten, maar waarom de mensen geen keus geven om een cardigan of trui zonder kap te kunnen kopen? Dat lijkt toch zo nonchalant en totaal niet van deze tijd? Alé, ik bedoel, ben ik nu de enigste die zo denkt?

Neen Danny, je zal waarschijnlijk niet de enigste zijn die zo denkt. Echter, het gaat hier natuurlijk wel over een Chiro-uitrusting die vooral zeer gemakkelijk en praktisch moet zijn en niet over een schooluniform ofzo. Ik denk nu persoonlijk wel niet dat er veel Chiroleden iets tegen die kap gaan hebben, integendeel. Een kap heeft misschien wel iets nonchalants, maar dat is toch sportief vind ik en nogmaals vooral praktisch bij de Chiro. Totaal niet van deze tijd?  De hoodie is volgens mij nog nooit zo populair geweest. Kijk maar eens rond op straat, ik zie zelfs niet veel jongeren tot 21 jaar rondlopen zonder een trui of vest met kap. En zelfs daarboven, ik ben er 26 en draag dat ook zéér vaak (en velen met mij), ik heb nog niemand raar zien kijken.
Verder denk ik dat het voor de banier niet echt praktisch is om verschillende sweaters aan te bieden. Jij draagt niet graag een kap, anderen hebben iets tegen de rits, ....
Reply · Quote Ken #23
since Nov 2007 · 16 posts
Die filosofie van "bewegingskledij" en "vrije keuze voor de leden" is heel mooi, maar in de praktijk gaat de herkenbaarheid van de Chiro achteruit. Zeker met al die groepen die eigen T-shirts of truien hebben. Als je een Chirogroeppje tegenkomt op straat, is dat vaak een bonte bedoeling (ja, dat heeft natuurlijk wel iets), maar ik vind de gemiddelde scout of KSA'er veel beter herkenbaar...
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 169.2 ms (105 ms) · 88 database queries in 30.3 ms
Current time: 2012-02-11, 02:41:38 (UTC +01:00)