Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Algemeen Wat nergens anders kan... RSS
De nieuwe chirotruien
Page:  1  2  next 
Reply · Quote EvaMejoca #1
User title: Chiro Mejoca Achterbroek
since Nov 2009 · 2 posts · Location: Achterbroek
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: De nieuwe chirotruien
Zijn wij nu de enige chiro? Of denken er nog mensen hetzelfde?

Wij ontdekten eergisteren tijdens de vergadering dat er wéér nieuwe chirotruien zijn..
Maar we vinden ze echt afgrijselijk lelijk! Wat gaat het toch achteruit met die uniformen?
Van goede tshirts naar strakke tshirts
Van classic blauwe truien, naar truien met een rits, en nu zo'n lelijke trui.
En ja, ook de prijzen schieten de lucht in..

Wat gebeurt er bij de Banier?
[Image: http://images.debanier.be/artikels/banier%208253012.jpg]
Poll: Ik vind de nieuwe chirotrui...
(7 votes · 41%) ... Supertof & keimooi
(4 votes · 24%) ... Best wel oke
(6 votes · 35%) ... Lelijk
This poll has no time limit · 17 votes
Reply · Quote maartenD #2
since Dec 2004 · 111 posts · Location: Meise
Awel ik vind ze best wel chique eigenlijk, toch een pak mooier dan de vorige in alle geval. Had al eens een exemplaar gezien op Krinkel. Het speelse karakter springt er echt wel uit, zeker met die kap! Moest ik nog in de Chiro zitten, zou ik sterk overwegen om hem te kopen.
Het is inderdaad prijzig... maar je kan natuurlijk altijd overwegen om zelf een pull te ontwerpen met je Chiro en ergens te laten drukken.
Reply · Quote Caribou (Administrator) #3
since Apr 2005 · 70 posts · Location: Melle
Group memberships: Admins, Leden, Nationaal
Ik vind hem ook best mooi, en ben er dan ook een trotse eigenaar van.

Maar heb van veel mensen al verdeelde meningen gehoord, de ene vindt hem goed, de andere niet. Ik denk dat je nooit voor iedereen kunt goed doen, en dat over smaak niet te discussiëren valt.
[font=Geneva][size=19][color=green]De rakkers zijn best wel tof[/color][/size][/font]
[font=Impact][size=19][color=purple]Maar de Sjamfoeters zijn nog net iets leuker. [/color][/size][/font]
Reply · Quote Tamtam #4
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
ik vind hem ook best wel mooi,
maar volgt inderdaad 'redelijk' snel na de voorgaande truiwissel...
best ambetant als je een tweedehands verkooppuntje probeert uit te bouwen

heel leuk met die kap, en dat beige!
Chiroooo
Reply · Quote an1987_ #5
since Apr 2008 · 47 posts
Wij hebben beslist om eigen truien te maken, zwart met rode opdruk, het omgekeerde van de leidingstrui die rood is met zwarte opdruk. Er was veel vraag naar truien van ouders en leden, de truien in de banier leken ons te duur en wij bieden onze truien aan aan 20€ (kindermaten) of 25€ (volwassenmaten) En als ze bovendien elke keer veranderen van trui zullen we nooit allemaal een gelijk uniform hebben...

Toen ik ze voor de eerste keer zag - op foto - vond ik ze ook totaal niet mooi, ik heb ze ondertussen nog niet in 't echt gezien (moesten ze er al zijn) maar kon ze wel al meer appreciëren toen ik ze voor een tweede keer zag. Ik vind ze mooier als je ze langs achter bekijkt, ik ben niet zo voor truien met een rits...
Reply · Quote tomvdh #6
since May 2009 · 2 posts · Location: Erps-Kwerps
Ik vind ze best oké, maar te duur voor de chiro! Ze kost 40EURO!! Dat is belachelijk veel geld en super ondemocratisch. Lang niet alle leden zullen er zo één kunnen kopen!
Chiro is a way of life!!
Reply · Quote Andrey #7
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
inderdaad, de chiro winkels zijn duur (geworden)

waar is dn tijd dat de chiro winkels nog kwaliteit leverden voor hetgeen ge betaalde....
mijn chirobroek die ik verleden jaar heb gekocht zit al vol gaten (en was om één of andere reden groen) en mijn andere broek die ik gekregen heb van mijn broer (die al enkele jaren gestopt is met de chiro) die gaat nog altijd zeer goed mee en die is onverwoestbaar precies...
(hetzelfde verhaal bij een medeleidster van mij haar rok...)
Reply · Quote baft #8
since Feb 2004 · 38 posts
die groen kleur kwam door verkeerd gekozen leverancier

heb helaas hier ook z'n model liggen

de broek die ze nu verkopen zijn terug van goede kwaliteit

heb nu 4 exemplaren liggen
mijn slechtse heeft mijn moeder helaas weggesmeten al was deze nog goed genoeg voor op kamp, ze viel just niet van mijn kont :)
Reply · Quote Jimmy (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
Wij hebben nooit gekeken naar het uiterlijk van de nieuwe truien, maar wel naar de prijs. Wij zijn een Chiro die al jarenlang inspanningen doen om onze werking zo goedkoop mogelijk te houden. Ons lid- en kampgeld is al meer dan 5 jaar ongewijzigd gebleven, ondanks alle stijgende kosten. Het (dure) uniform was eigenlijk het enige smet op onze cv en nu komt daar nog eens 10 tot 15 euro bij door de nieuwe truien. Voor ons zit de maat vol! We hebben dan ook tegen de ouders van onze leden gezegd dat we de nieuwe truien niet zullen beschouwen als een onderdeel van ons uniform en we gaan zelf nieuwe truien laten maken.

Ik vind het raar dat Chirojeugd Vlaanderen ons langs de ene kant wil stimuleren om maatschappelijk zwakkere kinderen aan te trekken en te integreren en dat langs de andere kant onmogelijk maakt door een uniform van ongeveer 85 (!!!) euro aan te bieden.
Reply · Quote Merijn (Administrator) #10
since Nov 2005 · 48 posts
Group memberships: Admins, Leden, Nationaal
Ik wil even iets rechtzetten.

Het is fantastisch dat jullie je werking zo goedkoop mogelijk houden.  Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is om de prijs laag te houden terwijl alles duurder wordt.  Maar dat Chirojeugd Vlaanderen een "uniform" aanbiedt, is een misverstand. 

Lang geleden bestond er een uniform: een verplichte combinatie van kledingstukken uit De Banier.  Als je dat droeg, dan had je "het Chirouniform" aan.  Maar dat is verleden tijd.   De Chiro werkt al jaren met een assortiment van Chirokleren.  Elk onderdeel van het assortiment draagt de Chirostijl uit en is herkenbaar als "Chiro".  Maar we verplichten niemand om alles aan te schaffen, dat zou te gek zijn.  We hopen van Chirogroepen dat zij hetzelfde doen: de keuze aan hun leden laten, zodat Chiroleden en leiding de Chirokleren kunnen dragen waarin ze zich goed voelen.  Op die manier verlagen we de drempel voor nieuwe leden en kan iedereen zijn of haar combinatie maken binnen het Chiroassortiment. 

Wat we absoluut erg zouden vinden, is dat leden (en ouders) verplicht worden om elk onderdeel uit het assortiment aan te schaffen.  Dus jullie reactie naar de ouders is gewoon ook de visie van Chirojeugd Vlaanderen, nl. dat niemand verplicht is om de truien te kopen.

Voila, nu dat is rechtgezet kan iedereen verder discussiëren over het mooi of lelijk vinden van de trui.   ;-)

(ps.: veel groepen maken inderdaad zelf truien of T-shirts.  Hopelijk houden jullie daarbij ook rekening met de arbeidsomstandigheden waarin die gemaakt zijn, en niet enkel de prijs?)
(nog eens ps.:  Chirologo nodig voor op je zelfgemaakte trui?  http://info.chiro.be/artikel.php?id=385)
(en een laatste ps: in juni lees je in Dubbelpunt over tweedehandssystemen voor Chirokleren.  Mss interessant?)
Het gras is altijd groener dan de worteltjes...
Reply · Quote Jimmy (Guest) #11
No profile available.
Link to this post
Dankjewel voor de rechtzetting!

Dat is dan iets wat wij al jarenlang verkeerd begrepen hebben :-). We hebben ook nooit de leden (of hun ouders) verplicht om het volledige uniform aan te schaffen, maar aangezien wij de ouders niet altijd naar De Banier willen sturen, hebben wij wel zelf (in hun plaats) een selectie gemaakt uit het assortiment.

Blij dat onze visies dan toch overeenkomen!
Reply · Quote tomvdh #12
since May 2009 · 2 posts · Location: Erps-Kwerps
Maar toch creëer je sociale ongelijkheid tussen de leden. Als er een aantal in de groep de nieuwe pull kopen gaan er andere die ook willen. Maar misschien hebben ze thuis helemaal niet de mogelijkheid deze te kopen. Ik vind dat elk stuk uit het chiroassortiment betaalbaar moet zijn voor iedereen. Ongeacht visie of verplichtingen. Er is in de banier niet eens een goedkoper alternatief. Wanneer de oude pullen uitverkocht zijn wordt het een 40euro pull of geen pull.
Chiro is a way of life!!
Reply · Quote gast (Guest) #13
No profile available.
Link to this post
Is het dan ook echt de reden van productieprijs die het zo duur maakt of gewoon om meer geld binnen te halen?
Ik heb geen idee van specifieke prijzen maar ik heb wel vaak verschoten van de prijzen van het uniform.

Wij maken dan ook onze eigen truien. Zelfs onze broeken zijn anders dan het officiële. Maar dat wordt meer gesuggereerd aan onze leden en niet echt verplicht om te dragen.
Reply · Quote Stinus (Guest) #14
No profile available.
Link to this post
Bij ons op de chiro moeten de speelclubs een t-shirt van ons en een beige broek dragen.
Het is pas vanaf de rakwi's dat wij ze min of meer verplichten om ook een chiroshort/rok/bermuda/... te kopen.
Maar hiervoor hoeven ze niet persé naar de chirowinkel omdat wij in onze eigen 2de-handsshop een vrij ruim aanbod hebben aan schappelijke prijzen. Wij hebben dan ook nog niemand horen klagen over de prijzen van het uniform. Een trui verplichten we niet omdat we weten dat niet iedereen ze even mooi vind.
Reply · Quote noodle #15
since Jan 2007 · 35 posts · Location: Sint-kruis-winkel
Ik ben van mening dat de truien niet mis zijn. Ze zijn indd speels. Maar dit is nu al de 3de trui die ik zie in de afgelopen 8jaar. Ik begrijp dat de banier het leuk vindt om een leuk assortiment te hebben en af en toe iets nieuws te kunnen aanbieden. Maar jammergenoeg vergeten ze dat chiro's uniformen graag hebben en niet gewoon kleren met "chiro" op. Dit zie je duidelijk aan alle chiro's die zelf hun truien en t-shirts creëren om zo een uniformiteit te hebben binnen hun groep. Als ze iets nieuw willen zouden ze beter eens topjes introduceren want die van 75j chiro hadden volgens mij wel succes.

Verder is de prijs indd te hoog. Het is een twistpunt of je gaat voor truien in goede omstandigheden gemaatk of voor truien aan een niet discriminerende prijs. Ik ken veel mensen die dit geld nog niet zouden geven aan hun dagelijkse kledij. Ja misschien waren de truien 3 jaar geleden niet zo mooi en heel effen zonder rits, kap of opdruk maar deze waren wel meer betaalbaar.

Eerlijkgezegd IK MIS DE OUDE UNIFORMEN! Al die mooie foto's waar klein en groot nog met een volledig uniform aanstond. Niet enkel die ene t-shirt die we dan verplichten om de leden toch te pushen tot uniformiteit. Kon het maar terug veranderen naar die tijd....
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 194.2 ms (129.9 ms) · 137 database queries in 31.7 ms
Current time: 2012-02-10, 02:28:58 (UTC +01:00)