Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Chiromomenten Bivak RSS
Gemengd slapen?
Reply
Reply · Quote Kitty (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Subject: Gemengd slapen?
Wij zijn sinds dit jaar samen gegaan met onze jongenschiro. Nu gaan we één van de weken op onze LK bespreken hoe we het kamp gaan aanpakken. De jongens gingen namelijk volledig in tenten en wij gedeeltelijk in tenten en gedeeltelijk in gebouwen. Uit deze discussie lijken we redelijk uit te geraken maar nu vroeg ik me af of jullie de leden gemengd laten slapen of apart en welke de redenen hiervoor zijn!
Reply · Quote baft #2
since Feb 2004 · 38 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
bij ons (ook gemengd) slapen de leden "tesamen"
dit wil zeggen
de jongens aan een kant van de tent en de meisjes aan de andere kant zodoende er toch een zekere scheiding is.
Dit is wel zo bij de jongste groepen
vanaf keti's zijn ze vrij en zullen ze zich dus ook meer gemengd leggen alhoewel je die scheiding nog een beetje ziet

Idialer is dat iederen groep meerdere tenten heeft en dus meisjes en jongens apart kunnen slapen
maar ervaring leert dat je hiervoor niet over voldoende tenten beschikt
Reply · Quote Andrey #3
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
bij ons liggen alle leden door elkaar
jongens meisjes, maakt ni uit, liggen overal..
bij de jongste kruipen de meisjes en de jongens toch uit zichzelf samen (tenzij een verwijft jongske da net de scheiding vormt tussen de 2 groepen, altijd wel grappig om te zien :-) )

vroeger weet ik da ik (als jongen) als tito en keti apart heb gelegen van de meisjes
eenmaal weet ik dat onze patrouille tenten tegen elkaar stonden (één lange ten dus) maar dat de flappen tussen de jongens en meisjes toe waren..
ook weet ik dat de tenten een jaar eens uit elkaar hebben gestaan (met de opening naar elkaar toe) dat maakt dan 's avonds een gezellig hoekje voor de groep om te zitten...
nu is dit bij ons niet meer mogelijk aangezien we met te weinig leden zijn om ze in een aparte tent te leggen..

en ik weet ook dat er bij ons ouders zijn die vragen of ze apart liggen of niet..
ook weet ik dat we de leden (op vraag van de ouders) ook eens apart hebben gelegd..

hangt natuurlijk ook allemaal van groep tot groep af denk ik...
veel succes ermee :-)
Reply · Quote Kitty (Guest) #4
No profile available.
Link to this post
Bedankt voor de reacties!
We hebben ondertussen een beslissing genomen. Alle groepen liggen apart behalve speelclub. De voornaamste reden is vooral dat vanaf rakwi's het lichaam van kinderen begint te veranderen en ze hier zelf nog vreemd van zijn. Voor sommigen is het zeer vervelend om hun veranderend lichaam "te laten zien" aan het andere geslacht, zelfs soms bij het eigen geslacht. Ze moeten hier eerst zelf nog aan wennen. Ook van enkele ouders was de vraag om ze apart te leggen.
Bij de oudsten wilden we eerst anoniem eens horen wat ze er zelf van vonden want inderdaad is het gezellig napraten in de tent op het einde van de dag een belangrijk iets is voor het groepsproces maar als er dan enkele tegen gemengd slapen waren zouden ze elkaar toch uithoren en dat is ook niet bevorderlijk voor het groepsproces!
Reply · Quote Tamtam #5
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
ooit werd hierover al eens een discussietje gevoerd en met name hieronder:

http://forum.chiro.be/thread/2283
Chiroooo
Reply · Quote Lore_x (Guest) #6
No profile available.
Link to this post
Bij ons slapen alle leden door elkaar. ze mogen zelf kiezen naast wie ze slapen.
we hebben daar nog nooit problemen mee gehad, ook niet naar ouders toe ofzo.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 135.8 ms (72.6 ms) · 69 database queries in 30.6 ms
Current time: 2012-02-11, 02:02:40 (UTC +01:00)