Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Algemeen Wat nergens anders kan... RSS
Kennedytunnel
Reply
Reply · Quote Tamtam #1
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: Kennedytunnel
Ik heb het genoegen over een C-rijbewijs (camionnetje) te beschikken. En vanzelfsprekend ben je dan kandidaat om de huurcamion voor het materiaal te besturen. Heerlijk.

Maar ik ben helemaal geen baankenner, laat staan een ervaren trucker. Dus weg opsnorren via mappy en die zendt ons door de kennedytunnel. En van Antwerpse tunnels en bruggen weet ik niet veel, behalve dat je wellicht niet overal met een camionnetje doormag. De prangende vraag wordt dan: mag je met een camion door de kennedytunnel, en zoja altijd of zijn er restricties betreffende uren/ werken?

De Trucker in spé
Chiroooo
Reply · Quote dokken (Administrator) #2
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1094 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Group memberships: Admins, Leden
volgens mij rijden er genoeg camions door .... denk dat alleen de camions met explosieve ladingen niet toegelaten zijn (maar veronderstel dat jullie dat niet menemen op kamp)

Wel opletten als ge d'er doorrijd, heb er ook al rare stoten tegen gekomen toen ik er met een huurcamionette (zond C-rijbewijs) doorreed ;-)
Reply · Quote reinhold #3
since Mar 2004 · 734 posts · Location: kortrijk
je mag met alles door de kennedytunnel uitgezonderd explosieven en goederen die onder een bepaalde categorie van gevaarlijke stoffen vallen (adr)

door de waaslandtunnel mag je met geen camionette en geen camions door die zwaarder zijn dan 1,5 ton

groetjes

reinhold

(tof om hier nog is te komen)
Reply · Quote Tamtam #4
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
Dankjewel voor de antwoorden,

gisteren snorde ik alweer 2x (wordt het een jaarlijkse traditie) met een camion door de kennedytunnel,
gasflessen goed verstopt achter het andere materiaal...
want ik weet niet zeker of 10 gasflessen geen ADR vormen?

Trouwens erg leuk om te doen, zeker wanneer een cd'tje met (hollandse) trucker hits je vergezeld!
Chiroooo
Reply · Quote reinhold #5
since Mar 2004 · 734 posts · Location: kortrijk
ik dacht dat 10 flessen geen probleem was maar ik moet het is opzoeken in mijn adr boeken.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 139.8 ms (69.9 ms) · 71 database queries in 45.6 ms
Current time: 2012-02-11, 01:53:10 (UTC +01:00)