Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Keti RSS
probleem met de leiding
sfeer zit fout , geen aandacht
Reply
Reply · Quote kenny_v_minsel #1
since May 2009 · 4 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: probleem met de leiding
hallo,

ik ben een eerstejaars keti en er is een vrij groot probleem in onze groep ...
onze leiding is niet zo actief als het met chiro te maken heeft ...

meestal zijn ze er niet omdat ze: ziek zijn, te veel werk hebben, familliefeest, kater , geen zin , ....
maar wanneer ze er zijn is het ook niet veel beter , onze leider houdt zich alleen maar bezig met 1 deel van de groep ( 5 meisjes ) en onze leidster zegt echt niets ... we hebben ondertussen al door dat ze de chiro helemaal niet zien zitten met onze groep  maar nog een groter verschil met andere groepen is dat wij helemaal niets doen , als we een spel voorstellen dan is er altijd kritiek en wordt het afgewezen dus resultaat het actiefste spel van het hele jaar was doortocht

Wat moeten wij doen? wij willen zo echt niet verder want voor ons is het helemaal niet leuk meer ...
Reply · Quote Andrey #2
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
mmm
het is alleszins een goed ding dat je niet gewoon met de chiro stopt...
Meeste leden stoppen gewoon als het fout zit, en da's helemaal niet fijn...

Ikzelf als leiding zou dit willen weten...
Maar als de leiding niet echt meer om de chiro geeft, zal dit niet zo'n indruk maken op hun....
Het beste lijkt me, dat je bij de VeeBee of met een andere leid(st)er gaat praten, of met de hoofdleiding...
iemand waar je het wil/durft tegen te zeggen...

dit is wel iets vreemds om op te reageren, meestal is het leiding die klaagt dat de leden niet gemotiveerd zijn, maar hier is het omgekeerde gaande...

Volgens mij is het wel iets dat je aan de leiding moet overlaten, en waar je weinig aan kan doen als lid..
Het melden aan iemand in de leidingsploeg (liefst iemand die wel gemotiveerd is dan..) is volgens mij de beste stap dat je kan ondernemen...

grts
en succes ermee :-)
Reply · Quote kenny_v_minsel #3
since May 2009 · 4 posts
bedankt , ga ik zeker proberen  :-)
Reply · Quote lena (Guest) #4
No profile available.
Link to this post
Kenny,
Ik vind het een teken van goeie chirospirit dat je zelf een oplossing zoekt.
'k zou toch proberen om eens met jullie leiding te praten... zodat zij de kans krijgen om de boel te veranderen alvorens de groepsleiding of veebee er aan te pas komen.    Maar als er geen verandering komt is het inderdaad aan de groepsleiding om mee een oplossing te zoeken.
succes.
Reply · Quote Koentje #5
since Nov 2003 · 117 posts
In reply to post #2
Hey Kenny,

eerst en vooral: volhouden! Je hebt duidelijk meer chirospirit dan je leiding, laat dat 'vuur in jou niet doven' (uit Tuimeling, een chiroliedje, mocht je het niet kennen!)

ten tweede: even advocaat van de duivel spelen: ik ben zelf dit jaar GL en mijn medeleiding die GL of lokalenverantwoordelijke zijn of andere zware functies hebben laten hun afdeling al eens slabakken. Ook buiten de chiro (engagement in het jeugdhuis, zware job of studies, studentenkring en op kot,...) kunnen hiermee te maken hebben. Pols misschien eerst eens of je leiding niet teveel andere dingen op z'n vork heeft genomen. Misschien zijn het wel straffe chiro- (of anders-)geëngageerde mensen, maar komt hun eigen afdeling op de laatste plaats... ik praat het niet goed, maar zo'n dingen gebeuren, zeker in een chiro met een kleine leidingsploeg...

ten derde: sfeer maak je zelf! je hebt duidelijk een redelijk grote ketiploeg (minstens zes leden), je hoeft niet alleen op zondag samen te komen! Spreek af door de week of op zaterdag, kom samen voor de chiro of ga erna samen iets eten... Mogelijkheden genoeg! Laat om beurten één van jullie of een groepje een activiteit voorbereiden, dat kan iets stom en simpel zijn als jullie het druk hebben of als de persoon die aan de beurt is er niet veel tijd voor heeft: gezelschapsspelenavond of een filmpje gaan zien of huren, maar het kan ook een uitgewerkt bosspel met figuranten zijn als een paar keti's met veel vrienden hun schouders eronder zetten! Je moet ook niet het warm water uitvinden, in de spelendatabase of op dit forum vind je massa's spelideeën!

tenslotte: ik herhaal mijn eerste puntje: doorbijten! over drie maanden heb je misschien andere en betere leiding, over een jaartje of twee ben je zelf leiding en kan je laten zien hoe het wel moet! Wat je ook doet, niet opgeven, keep up the chirospirit!

K.
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]
Reply · Quote Tamtam #6
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
zeker, misschien kunnen jullie inderdaad overeenkomen om elk om de beurt een spel voor na 4u voor te bereiden ofzo,

maar zeker, praat over, laat de bom barsten, en zo nu ongeveer, want binnen enkele maanden is het bivak en het is o zoveel keer 'interessanter' (moeilijk om hier een woord te vinden) om ervoor de onenigheid op te klaren daar onderwijl het kamp.

Heel veel succes
Tom
Chiroooo
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 136.4 ms (71.2 ms) · 76 database queries in 17.3 ms
Current time: 2012-02-10, 03:43:16 (UTC +01:00)