Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Groepsleiding RSS
Lidgeld leden en kostprijs kamp
Hoeveel vragen jullie aan de ouders per lid?
Page:  1  2  next 
Reply · Quote Syprer (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Subject: Lidgeld leden en kostprijs kamp
Hoi,

eventjes een informatieronde over het lidgeld en de kostprijs per kamp...

Wij als vrij kleine Chirogroep krijgen het moeilijk om het lidgeld en de kampprijs traditioneel laag te houden.  We zitten momenteel op 10 euro inschrijvingsgeld en 10 euro per kamp dag (dus de ribbels 5 dagen = 50 euro en de rest 10 dagen = 100 euro).

2 vraagjes:
- hoeveel vragen jullie als inschrijvingsgeld
- hoeveel vragen jullie 'per kampdag'

We moeten verhogen, want we komen echt niet meer rond met alle vaste kosten die wij betalen en de terugvallende inkomsten uit fuif/eetfestijn/...

Chirogroetjes
Reply · Quote anoniempje #2
since Jan 2008 · 35 posts · Location: Hasselt
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
we ziiten bij ons voor inschrijving 35 € voor de 3 oudste en 37.5 voor de 3 jongste
dit is dus inschrijving en drankgeld bij de jongste nog 2.5 voor de afdelingskas
voor kamp voor de 3 oudste €90 voor de 3 jongste €95 hier is weer €5 voor de afdelingskas
Reply · Quote Liese (Guest) #3
No profile available.
Link to this post
hey,

wij vragen 25 euro lidgeld en 110 euro voor het kamp van 10 dagen in augustus (de 4 oudste afdelingen in tenten), voor het kamp van 5 dagen in juli vragen we 60 euro (de 2 jongste afdelingen in gebouwen). We komen hier eigenlijk net niet mee toe. Bij de kleintjes wordt er op het einde een BBQ gegeven waardoor de put gevuld wordt. Bij het grootkamp krijgen we voldoende subsidies van de gemeente om de put te dichten.
Reply · Quote Hannelien #4
since Dec 2007 · 10 posts
In reply to post #1
Hallo

Wij vragen 12 euro lidgeld (en per Chiro 80 cent voor boterhammen met choco en materiaal).
De kampprijs bedraagt vanaf dit jaar 90 euro per persoon voor tien dagen. Per kind van hetzelfde gezin gaat er vijf euro af: de tweede oudste betaalt dus 85 euro, de derde 80 euro, enz. Tot verleden jaar vroegen we 85 euro, maar op ons leidingsweekend hebben we besloten ook vijf euro meer te vragen.

Groeten,
Hannelien
Reply · Quote Pedro #5
since Jun 2006 · 7 posts · Location: Zoersel
Hallo,

Ons inschrijvingsgeld is al jaren 25 euro voor 1ste lid en 12,5 euro voor elk volgende lid binnen dezelfde familie.
Sinds vorig jaar bedraagt ons kampgeld 100 euro (daarvoor 95). Dit jaar zitten we een beetje in de rats, want onze kampplaats blijkt extreem duur te zijn (alles bij elkaar ongeveer 4,5 euro per persoon per nacht). We overwegen nu om tijdelijk ons kampprijs ter verhogen naar 110 euro (volgend jaar is de kampplaats weer een stuk goedkoper). Eerlijk gezegd ben ik hier geen voorstander van, maar anders wordt het gat te groot...
Reply · Quote Caribou (Administrator) #6
since Apr 2005 · 70 posts · Location: Melle
Group memberships: Admins, Leden, Nationaal
Ik denk dat je gerust een beetje kan schuiven in je kampprijs als dit nodig is door een duurdere kampplaats. Belangrijkste is denk ik dat je goed communiceert, waarom en dat je probeert volgend jaar weer te zakken.

Bij ons stijgen ook de prijzen, omdat het nodig is, maar belangrijkste is dat over elke stijging nagedacht wordt, of ze echt nodig is. Ik vind het als jeugdbeweging onze taak om te proberen zo laag mogelijke prijzen aan te bieden, en zo weinig mogelijk andere drempels, maar daarom is het niet dat we onze prijzen niet mogen aanpassen, naar alles wat duurder wordt.
[font=Geneva][size=19][color=green]De rakkers zijn best wel tof[/color][/size][/font]
[font=Impact][size=19][color=purple]Maar de Sjamfoeters zijn nog net iets leuker. [/color][/size][/font]
Reply · Quote leidster (Guest) #7
No profile available.
Link to this post
Wij vragen voor het bivak 110€ voor de oudste en 75€ voor de kleinste en dan per zus -5€, en dan lidgeld is €30 per jaar.
Reply · Quote T_S (Guest) #8
No profile available.
Link to this post
onze kampprijs bedraagt 105 euro, voor alle afdelingen die 10 dagen op kamp gaan...
Volledig op tentenkamp, zonder enig gebouw...
(dit jaar hebben we geen jongste afdeling(= ribbels, pinkels oid))

Inschrijvingsgeld = 15 euro
Reply · Quote jds (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
hallo,
bij ons is de kampprijs dit jaar verhoogd, we zitten nu aan 130 euro bij de oudste en vanaf het 2e kind 110 euro.
we zitten sowieso al redelijk hoog doordat we een gebouw nodig hebben voor onze jongste afdeling, en onze afdeling voor kinderen met een handicap.
volgend jaar proberen we zonder gebouw, maar moeten we wel wat investeringen doen om tentenkamp aan te kunnen, en meer kunnen doen.

grtz
Reply · Quote Andrey #10
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
bij ons zit de kampprijs ergens rond de 90 euro denk ik (ik ben niet zeker (ik ben dan ook geen kamp/hoofdleider))
en per broer/zus gaat er 5euro af...

voor deze prijs kijken wij niet naar de prijs van de kampplaats waar we naartoe gaan.
Vorig jaar was deze zeer duur, maar deze prijs wordt dit jaar gecompenseerd met een volledig tentenkamp en zo is er altijd wel een duurder en ene minder dure kampplaats.. :-)

In het begin van het chirojaar vragen wij ook steeds 13 euro verzekeringsgeld
en per zondag dat de leden komen vragen we ook 1euro lidgeld, dit voor drinken + allerlei dingen (materiaal en dergelijke)

btw, wij zijn ook een vrij kleine chirogroep (iets van een 60 ingevscreven leden...)
Reply · Quote Verbond Bert (Guest) #11
No profile available.
Link to this post
Chiro Pittem:
Kamp: 110 euro (iedereen gaat volle periode mee), 95 euro voor 1ste broer/zus die meegaat, 80 euro voor de volgende

Lidgeld: 10 euro + elke zondag 1 euro voor chocomelk/fruitsap en boterhammetjes met choco.
Reply · Quote D. (Guest) #12
No profile available.
Link to this post
Wij vragen voor het chirojaar 25 euro (Alles inbegrepen, ook 1 uitstap per chirojaar)
Voor het bivak vragen we 120 euro voor 10 dagen en 75 euro voor ribbels (5dagen).
Vanaf het 2de kind in het gezin is het nog 100 euro voor 10 dagen.
Reply · Quote Koentje #13
since Nov 2003 · 117 posts
Chiro Lips Lier: €25 lidgeld, €20 voor broer of zus (€ 5 voor abonnement ledenboekje, da's maar 1 per gezin)
€100 kampgeld, €70 voor de Ribbels, dus ook €10 per dag.
Hierover staat sinds jaar en dag in ons kampboekje:

"PS: Waar kan je heden ten dage nog voor €10 per dag eten (veel en goed), slapen, spelen, met vrienden samen zijn en bovendien nog volledig begeleid en verzekerd?"

Een kleine pluim in onze eigen hoed :-)
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]
Reply · Quote Heiland #14
since Dec 2004 · 28 posts
Bij ons bedraagt het lidgeld 12euro (waarvan 10euro naar de afdelingskas gaat).
Ik vind al die 20-30euro en meer inschrijvingsbedragen dan ook vrij veel...
Zit bij iedereen er dan alles in: drankje op zondag, bv. eens gaan zwemmen,...?? Dan kan ik het enigszins begrijpen.

Kamp:
- groot kamp: 115euro
- klein kamp (6dagen): 70euro
voor het 2e kind gaat er 12,5 euro af
Reply · Quote an1987_ #15
since Apr 2008 · 47 posts
Bij ons is het 25€ inschrijvingsgeld voor eerste kind en daaropvolgend 20€ als ik me niet vergis. Bij ons is de verzekering en elke zondag (2-wekelijks chiro) een 4-uurtje inbegrepen. Per lid komt er ook 3€ in de afdelingskassa, hiermee zijn wij met onze speelclubs eens gaan billekarren, tito's gingen zwemmen,...

Kamp kost 110€ voor alles boven speelclubs, speelclubs betalen 70€. 10€ korting vanaf het derde kind.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 1,104.4 ms (956.2 ms) · 124 database queries in 920.1 ms
Current time: 2012-02-04, 11:18:52 (UTC +01:00)