Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Groepsleiding RSS
leidingsverdeling
Reply
Reply · Quote topperleider #1
since May 2005 · 30 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: leidingsverdeling
heyla,

hoe gaan jullie tewerk om jullie leiding te verdelen over de afdelingen?
Bij ons gebeurt het als volgt: We zitten allen rond tafel en ieder heeft een briefje binnen met ijn TOP 3 van de afdelingen. En dan maar puzzelen ...

groeten
[size=11][size=19][color=red]m'n Nokia 3310 is rood,
m'n sokken zijn rood,
m'n fluitkoord is rood,
m'n balpen is rood,
m'n bal is rood,
m'n t-shirt is rood, ...

jah zelfs m'n bloed is rood[/color][/size][/size]
Reply · Quote hakuna matata #2
since Jul 2008 · 3 posts
Bij ons moet elke leidster haar eerste en tweede keus opgeven. En deze afgeven aan de groepsleidster.
Deze maakt dan een blad waarop iedereen zijn eerste en tweede keus staat. En dan begint de het.
Sta je alleen bij een afdeling of staan er just genoeg dan krijgen die direct hun keus. Staan er veel bij een bepaalde groep dan begint de discussie of het puzzelwerk.
Reply · Quote Tine990 #3
since Dec 2004 · 20 posts · Location: Gent
Wij zijn met een kleine leidingsploeg en meestal verloopt de verdeling over de afdelingen vrij vlot. Als groepsleiding heb ik meestal al een goed idee van wie bij welke afdeling wilt staan en gelukkig is dat in onze chirogroep mooi verdeeld. We hebben een paar die-hard speelclubleidsters, een knalgroene rakwileidster, ... En meestal weinig of geen overlappingen. Als er eens ergens meerderen bij dezelfde afdeling willen staan, dan wordt er eens kort gediscussieerd, maar meestal geraken we daar vlot uit. Al bij al nog weinig of geen problemen mee gehad dus :-)
Reply · Quote Tamtam #4
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
bij ons gebeurt het ook met keuzes (1e 2e 3e ) op 1 bord uitgangen en daarna discussiewerk en puzzelen...
Wanneer we er niet uitraken laten we het een paar uur rusten, en beginnen dan opnieuw.

Wat ik ook nog hoorde (van een grote leidingsploeg, want die kunnen nu eenmaal meer puzzelen), eerst wordt via de zelfde methode de leiding verdeeld. Ze schrijven het op, vegen alles weer af en beginnen helemaal opnieuw.
Daarna kiezen ze tussen de 2 bekomen leidingsploegen...
Chiroooo
Reply · Quote Aquila01 #5
since May 2006 · 9 posts · Location: Izegem
Bij ons stuurt iedereen een mail naar de hoofdleider (ik dus) met de top 3 van lievelingsafdelingen, een top 3 van mensen waarbij je eens zou willen staan en een top 3 van mensen waarbij ge liever niet staat (meestal zijn die redelijk voor de hand liggend :) ). Dan puzzel ik met die mails een zo best mogelijk werkende ploeg in elkaar.
'k hou dan ook nog eens rekening met zaken zoals: zit er overal iemand die met de wagen kan rijden, hoe is de meisjes jongens verdeling, zitten de mensen die eerste jaar leiding zijn bij iemand die al langer leiding geeft zodat ze bij die persoon terecht kunnen met eventuele vragen.
Ook probeer ik er altijd voor te zorgen dat als iemand dit jaar niet volledig zijn zin kreeg die het jaar er op dan zeker zijn eerste keuze krijgt.
Meestal lukt da wel redelijk goed en als je u leidingsploeg wat kent weet je wie ge best wel of best niet samenzet.
't is en blijft volgens mij een ondankbaar werk. Soms doet ge hard u best om ploegen te maken die zo goed mogelijk gaan samenwerken en toch zijn er die niet content zijn.
Reply · Quote Rubie #6
since May 2006 · 215 posts · Location: Knokke-Heist
Onze leiding krijgt aan het begin van de grote vakantie een blad die ze moeten invullen en na het bivak moeten indienen bij de groepsleider.
Die maakt een voorstel op. Dit wordt op planningsweekend besproken

Persoonlijke gegevens
Naam:   
GSM:   
E-mail:   
Engagement
Voor het werkjaar 2008 – 2009 wil ik graag :
    leiding blijven / worden
    oud-leiding worden (sporadisch kan beroep op mij gedaan worden)
    geen engagement meer opnemen voor de Chiro
Afdelingen
Schrijf hieronder je top 3 van de afdelingen waarin je graag zou staan om leiding te geven. Eerstejaarsleiding kiezen uit de jongste drie afdelingen.
Er zal zoveel als mogelijk rekening worden gehouden met je keuze.
Eerste keuze:   
Tweede keuze:   
Derde keuze:   
Medeleiding
Schrijf hieronder je top 3 van de leiding waarmee je graag in leiding zou staan.
Er zal zoveel als mogelijk rekening worden gehouden met je keuze.
Eerste keuze:   
Tweede keuze:   
Derde keuze:   
Mocht er een medeleider zijn waarmee je liever geen leiding mee geeft, gelieve die naam hieronder te noteren. Het zal je niet kwalijk genomen worden noch verspreid worden binnen de groep. Doch hopen we op verdraagzaamheid.

Werkgroepen
Gelieve je hieronder voor minstens één werkgroep kandidaat te stellen. Er zijn enkele nieuwe werkgroepen vanwege het feestjaar. Ook oud-leiding kan zich hiervoor kandidaat stellen.

    Startdag
    Dia-avond bivak
    Kriko
    Sinterklaas
    Kerstmarkt
    Past-Da Avond
    Olé Pistolé
    Sportkamp
    Bivak
    Geldinzamelactie
    Leidingsactiviteit

Functies
Gelieve je hieronder kandidaat te stellen voor een functie naast het geven van leiding. Doe dit enkel als je zeker bent dat je hiervoor tijd en energie zal willen en kunnen opbrengen. Doch denk niet dat iemand anders het wel zal doen. Zie het als een uitdaging.

    Materiaalmeester (3)
    Secretariaat (3)
    EHBO (1)
    Bar (1)
    Webmaster (2)
    Groepsleider (1)
    Afgevaardigde JR (2+2)

En dat lukt redelijk
Chiro Heist, machtiger dan da je peist!
w w w . c h i r o h e i s t . b e
Geel is vetgeil
Reply · Quote Andrey #7
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
scheef, lijkt me vrij onpersoonlijk..
Maja, als het lukt bij jullie, des te beter..

Wij hebben dit weekend leiding verdeeld

een bord gemaakt met alles groepen, en ieder moest daaronder zijn eerste en tweede keus hangen...
en dan puzzelen maar
en zo heeft iedereen zijn inbreng, en kan je zeggen als je er niet mee akkoord bent, tenslotte moet je een heel jaar met je volle goesting in die groep doorbrengen...

Wij hadden dit weekend op minder dan een uur gedaan, maja, wij zijn dan ook maar met 4 groepen en 6 leiding :D
Reply · Quote Merijn (Administrator) #8
since Nov 2005 · 48 posts
Group memberships: Admins, Leden, Nationaal
Ook leuk: http://www.ommekeer.be/index.php?p=nieuws&s=97 Laat de leden mee suggesties doen, of raden naar de leidingsverdeling.
Het gras is altijd groener dan de worteltjes...
Reply · Quote D. (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
Bij ons stuurt iedereen een mail met zijn top 3 naar de hoofdleidster, en als er mensen zijn waar je liever niet bij de leiding staat dan schrijf je dat erbij.
Werkt prima
Reply · Quote Koentje #10
since Nov 2003 · 117 posts
In reply to post #7
Quote by Andrey on 2008-09-29, 22:21:
scheef, lijkt me vrij onpersoonlijk..
Maja, als het lukt bij jullie, des te beter..

Wij hebben dit weekend leiding verdeeld

een bord gemaakt met alles groepen, en ieder moest daaronder zijn eerste en tweede keus hangen...
en dan puzzelen maar
en zo heeft iedereen zijn inbreng, en kan je zeggen als je er niet mee akkoord bent, tenslotte moet je een heel jaar met je volle goesting in die groep doorbrengen...

Wij hadden dit weekend op minder dan een uur gedaan, maja, wij zijn dan ook maar met 4 groepen en 6 leiding :D

Wij doen het ook ongeveer zoals jullie, maar het systeem van Rubie lijkt mij, hoewel inderdaad een beetje onpersoonlijk, wel heel efficiënt. Langs de ene kant lijkt het onpersoonlijk, maar je krijgt als  groepsleiding wel een heel volledig en eerlijk (want discreet) beeld van je leiding en hun engagement. Kan je volgens mij veel voordeel uit halen als je die gegevens achter de hand houdt (wie doet wat graag, wie kunnen we waar inschakelen, wie komt goed overeen en wie moeten we leren overeenkomen).

K.
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 351.2 ms (285.1 ms) · 109 database queries in 193.4 ms
Current time: 2012-02-04, 11:19:15 (UTC +01:00)