Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Chiromomenten Startdag RSS
STARTDAG 2008 IN GENT (Important)
Page:  previous  1  2  3  next 
Reply · Quote Thrax (Guest) #16
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 51987
Subject: Startdag
Jips!

Van mij was dit mijn 3de nationale startdag en moet gezegd zijnde dat dit wel een schitterende dag was, de beste van alle drie! Alleen had ik zoals blijkbaar velen wat meer verwacht van Dampoort; maar het is natuurlijk niet gemakkelijk om op elke plaats 4000 man tegelijkertijd te kunnen bereiken; die installaties huren kosten al stukken van mensen...

De wandeling naar het Zuid was ook megafantastisch, alleen ergerde ik me wat aan geduldloze chauffeurs die niet eventjes een dik kwartiertje wachten konden... Wat ik ook wat jammer vond is het feit dat inderdaad bijna niemad C H - C H I - C H I R O - We zijn een toffe bende, we zijn van de chiro! Ikzelf heb samen met onze chiro dit een paar keer in gang gestoken, maar geen reactie...

De verschillende workshops, de markt, de spelletjes > ZALIG!!!

Het kostte al allemaal heel veel tijd, maar de slotshow vond ik ook wat magertjes, maar we zijn ook allemaal maar mensen! Echte chiro-liedjes miste ik ook wel...

En ik moet mij toch ook aansluiten bij de meesten: die choco-boterhammen hoefden echt niet door de lucht te vliegen! Alsook om dronken te zijn! Je zou beschaamd zijn dat deze mensen chiro-leiding zijn! Ga dan in de KLJ!

Het was wel een prachtige, zalige dag!

Een dikke proficiat aan alle handen hierachter!
Reply · Quote een VB (Guest) #17
No profile available.
Link to this post
Subject: Boterhammen met choco en chiro Jupiler?
 Mijn hoedje af voor de mega-organisatie van deze startdag, maar toch had ik ook een paar kritische bedenkingen:

Ik snapte de hint met de chocoboterhammen niet echt, ook niet nadat ik een volle broodzak tegen mijn
 hoofd gekregen had. En dan beslissen wij samen met onze leidingsploeg niet met eten te "spelen" ...
ook in onze ploeg was heel wat commentaar op het overbodig drankgebruik (zelfs al van op Dampoort) van Chiro Jupiler. Misschien wordt het toch tijd dat we met chiro vorming opzetten rond overdadig drankgebruik in de groepen. Een pintje kan, twee ook maar hoef je nu echt al van 10.30u rond te lopen met halve liters in je chirohemd???
Reply · Quote Tamtam #18
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Wat betreft het slotspektakel en zangstonde, had ik zowat hetzelfde gevoel als Johan Morris.

Het was gewoon niet goed genoeg... En ik vind dat Johan dit op een mooie manier verwoordt. Op de startdag deed ik toevallig de workshop 'actif reviewing', over evalueren... En zelfs al is de startdag in Gent geslaagd (gelukkig maar) te noemen, het moet er gewoon uit dat dit laatste, meestal het indrukwekkendste deel van de startdag er niet stond.
Hopelijk zijn deze enkele posts, waaruit ik enorm veel respect wil laten blijken voor de inzet van iedereen die er aan meewerkte, een duwtje in de rug om het op krinkel beter te doen... Meer zelfs, ik ben ervan overtuigd dat daar de vonken eraf zullen vliegen!
Chiroooo
Reply · Quote een leidertje (Guest) #19
No profile available.
Link to this post
Hoi iedereen!

evenals iedereen schrok ik ook een beetje dat er al zoveel halve liters in gebruik waren zelfs nog voor het startschot gegeven werd... ik heb 's middags mijn eerste pilsje gedronken en mijn 2e was na de zangstonde.  Ik had er dan ook niet echt behoefte aan, de sfeer was GOOD!

De start leek wat stuntelig met het slechte geluid, maar dat zijn dingen die we allemaal wel eens tegenkomen met een spel/activiteit! Na de verbonds-spelvoormiddag en de workshops vond ik de tentenstraat héél leerrijk, ik heb er massa's informatie opgedaan.  Daarna nog even het verkeer in de war gestuurd met ons te verplaatsen naar de zangstonde ;-)

Bij het boterhammengesmijt mag je niet iedereen veroordelen!  Wij hebben enkel met boterhammen gegooid die uit een verbijvliegende zak op de grond waren gevallen.  Het is je weer even terug wat jonger voelen en kattekwaad uithalen :-)

Merci aan alle organisatoren voor alle moeite! 

"Ik blijf in Chiro geloven" (ik had het graag nog eens met 4000 meezingers gehoord...)
Reply · Quote WimW #20
since Jul 2008 · 4 posts
Subject: zangstonde en slotspektakel
Ik was ook geschokt door wat er om me heen allemaal gebeurde, misschien ben ik oud aan het worden, maar ik ben nog maar 21!?
Niet alleen zag ik leiding die letterlijk neerging onder de druk van het bier, er waren er ook enkele die het gebruik van andere middelen niet schuwden om door de avond te komen. (Hetgeen ik eerlijk gezegd op dat moment even kon appreciëren gezien ik me in de buurt van de toiletten bevond ;-) )
Laat ons zeggen dat ik gemeend blij ben dat de pers ons niet van die kant heeft laten zien!
Ik ben niet voor een radicalisering van de Chiro, maar denk wel dat we tegen dergelijke zaken een duidelijke NEEN mogen zeggen!
Het slotspektakel werd ook in ons gewest niet echt heel goed geëvalueerd, maar misschien waren we allemaal wat verwend door de startdag in Oostende?
Enorm knap gedaan van al wie meegeholpen heeft!
Laat het nu ook maar eens duidelijk zijn dat een kleinere stad automatisch voor een hechtere sfeer en betere bereikbaarheid zorgt, wie erbij was begrijpt me wel.
Reply · Quote L1 (Guest) #21
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 51978
C H , C H I, C H I R O .....   in Oostende galmde het lied door de straten, afgewisseld met de nodige waves, wanneer we na de zangstonde in massa naar 't station stapten.   Ze kennen het dus nog wel, zenne ......
Dit jaar was ik er helaas niet bij.   Dik spijt van.....
Reply · Quote an1987_ #22
since Apr 2008 · 47 posts

Nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nIuigJ_YJ4s
Reply · Quote Johan_Morris #23
since Mar 2005 · 23 posts · Location: Leefdaal
Subject: Dus toch !
Quote by an1987_:
Nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nIuigJ_YJ4s

Danke, An: dankzij dit filmpje voel ik me al stukken beter :-)

(de 2 andere filmpjes horen voor mijn part eerder thuis op de vuilnisbelt)
Reply · Quote Snoopy #24
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
Das verbond brussel he :p, altijd wel een stukje beter

Of beter in beeld gebracht? merci didi!
Reply · Quote Choco (Guest) #25
No profile available.
Link to this post
In reply to post #23
Jullie moeten me nu niet verkeerd begrijpen hé,

Ik heb enorm genoten van de hele startdag (ook al was ik een hardwerkende, weinigslapende medewerker) en kreeg zelfs een krop in de keel toen dat laatste jongentje uit het filmpje luidkeels "Chiro....als je het mij vraagt" riep en als ik nu dat filmpje van verbond Brussel zag met het jaarthemalied kreeg ik het weer effe moeilijk (in de positieve zin). Chiro is zo een fantastische bezigheid en zal nog zo lang meegaan als het mij toegestaan is.

En ik drink ook graag eens een pintje, ik heb er zelfs een paar teveel gedronken op het begeleidersfeestje achteraf. Maar dat is anders dan dat je in de kijker staat en toevallige voorbijgangers een indruk over je moeten vormen.
Bij ons verbond was gewoon de ongeschreven regel: Niet roken en drinken tijdens de activiteiten en iedereen hield zich eraan.
Tijdens het slotspektakel en de zangstonde heb ik ook een pint gedronken. Maar heb andere gevallen gezien waar het zeker niet van eentje was.

De boterhammen kwestie was dan gewoon op geen enkele manier goed te keuren. Maar dat is mijn gedacht als mensen hier goeie redenen voor hebben mogen ze mij die altijd geven. Ik heb proper mijnen boterham opgegeten en met onze chiro een stevige 'awoert' ingezet achteraf....

Dit was mijn relaas, maar toch een dikke proficiat aan de hele trekkerploeg van de startdag. Het was, buiten die dingen, een prachtig chiro festijn
Reply · Quote Leonis (Guest) #26
No profile available.
Link to this post
Ook ik heb mij doodgeërgerd aan de voorbijvliegende boterhammen.
Zeker omdat ik moest helpen met het uitdelen van de broodzakken en er een dakloze vrouw naast mij stond met haar winkelzak open die de hele tijd vroeg of het brood gratis was of hoeveel dat het kostte. Ze hoopte maar dat ik iets in haar winkelzak zou steken. Terwijl 1 meter verderop met dit (voor haar) kostbare eten wordt gesmeten.

Op het plein van verbond Brussel hebben daklozen de eerste nacht in de seniortenten geslapen in slaapzakken die het verbond nog over had.

En ook op de markt aan de kraam van Olé Pistolé waar ik broodjes aan het smeren was, kwamen er de hele tijd kindjes met vuile kleding aan bedelen voor een broodje terwijl even later een debiele chiro probeerde om mensen tegen die tafel met broodjes te duwen.
Natuurlijk heb ik de niet-Chiro mensen iets gegeven omdat zij het harder nodig hadden dan wij maar zo zie je maar hoe 2 uitersten zich kunnen afspelen op nauwelijks 1 meter van elkaar.
Denk daar maar eens over na!
Reply · Quote Sarahdh (Guest) #27
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 51978
Quote by an1987_ on 2008-09-08, 13:55:
Wat ik miste:
- een gezamenlijke C H, C H I, C H I R O - we zijn een toffe bende, we zijn van de chiro -- tijdens het slotspektakel we vroegen ons even af of elke chiro dit wel kent?

Even zeggen dat we deze knaller in het hok van Oost-Vlaanderen uit volle borst hebben staan brullen!! Niet gehoord?
Het was een zalige dag, waarop weer is gebleken dat vele handen licht werk maken en een stok en een dweil genoeg zijn om een knaller van een spel te spelen :)
Reply · Quote Toontjen (Guest) #28
No profile available.
Link to this post
Quote by Sarahdh:
Het was een zalige dag, waarop weer is gebleken dat vele handen licht werk maken en een stok en een dweil genoeg zijn om een knaller van een spel te spelen :)

Hahaha en vele ballen en 4 goalen een scorebord en enthousiaste maar geblinddoekte deelnemers?
Was begeleider van Reinaert en CH, CHI, CHIRO is idd menig malen gezongen
Reply · Quote Rubie #29
since May 2006 · 215 posts · Location: Knokke-Heist
Ik kreeg kippenvel toen alle West-Vlamingen zich samen lieten horen.
Het laatst aangesloten bij Chiro (zie Chirogeschiedenis), met toch het grootst vertegenwoordigd hé :)
Chiro Heist, machtiger dan da je peist!
w w w . c h i r o h e i s t . b e
Geel is vetgeil
Reply · Quote Tompy (Guest) #30
No profile available.
Link to this post
Quote by Rubie:
Ik kreeg kippenvel toen alle West-Vlamingen zich samen lieten horen.
Het laatst aangesloten bij Chiro (zie Chirogeschiedenis), met toch het grootst vertegenwoordigd hé :)

Mja ... als het voor de limburgers eens een beetje dichter bij zou zijn ( eerst Oostende dan Gent ) zouden jullie het toch moeilijk krijgen kwa aantal !  :-D  ;-)

Ma doet er eigenlijk nie toe !

Twas ZEER gezellig en ZEER geslaag !
( Ook mede dankzij het weer !! )

Greetz,
Tom
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  previous  1  2  3  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 187.7 ms (125 ms) · 118 database queries in 21.7 ms
Current time: 2012-02-11, 03:02:53 (UTC +01:00)