Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Chiromomenten Startdag RSS
STARTDAG 2008 IN GENT (Important)
Page:  1  2  3  next 
Reply · Quote Hilde_Vanhaevre #1
since Dec 2005 · 7 posts
Group memberships: Leden, Nationaal
Show profile · Link to this post
Subject: STARTDAG 2008 IN GENT
[Image: http://images.chiro.be/startdag/affichestartdag.jpg]

Zorg dat je erbij bent en schrijf je in via www.chiro.be
[color=red]______________________________[/color]

Hilde Vanhaevre
[size=11]Educatief medewerker
Chirojeugd Vlaanderen vzw
Jeugdtoerisme | Nationale Startdag 2008 in Gent
hilde.vanhaevre@chiro.be[/size]

Een bivakvraag?  Kijk snel of je het antwoord vindt op [url]www.chiro.be/bivak[/url]

Startdag in Gent op zaterdag 6 september 2008, noteer het alvast!
Reply · Quote Andrey #2
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
Group memberships: Leden
pffff

ik vind het stom :'(
 de startdag valt weeral in het midden van mijn herexamens
en op dezelfde dag als Laundry day (niet dat ik er naartoe kan door herexamens, maar toch)

(net als Krinkel trouwens volgend jaar, die valt ook vlak voor/tijdens herexaamperiode... word blokken voor mn eerste zit dan... :-S )
Reply · Quote Koentje #3
since Nov 2003 · 117 posts
Het was ook niet de eerste keuze om de Startdag deze datum te organiseren, maar de weken erna waren er in de Gent al enkele andere evenementen (Flikkendag, Gentse Floraliën) en aangezien die meer volk trekken, moest Chiro opschuiven...  :-(
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]
Reply · Quote Rubio #4
since May 2004 · 328 posts · Location: Dadizele
Verbond West-Vlaanderen organiseert de vormgeving voor op startdag, maar we hebben helpende handen nodig!

Iedereen is van harte welkom op de nationale werkweek voor de startdag, dit van donderdag 21 aug tot en met maandag 25 aug.

Dit gaat door in de Chirolokalen van Mariakerke (bij Gent). Eten en overnachting is voorzien + je verblijft in een super Chirosfeertje. Kan je maar een uur? Een halve dag? Een hele dag? Het weekend? Al de dagen?
Van harte welkom!

Inschrijven via Chiro.be, klikken op het logo van de startdag.

We zien je graag daar

Namens werkgroep vormgeving,
Ruben
VERBOND WEST-VLAANDEREN
[color=red]WAAR ZIJN DIE HANDEN!?[/color]
Reply · Quote Johan_Morris #5
since Mar 2005 · 23 posts · Location: Leefdaal
Subject: Startdag 6 september
Ik was er, in Gent, op 6 september, net zoals nog enkele andere "bejaarde" chiro-enthousiastelingen die al hun hele leven in de ban van de Chiro zijn en blijven. Helaas kon ik enkel het slotspektakel bijwonen en dat was ... verbazingwekkend.
Natuurlijk vond ik het geweldig dat de aanwezige jongelui enthousiast uit de bol gingen en blijkbaar een superdag hadden beleefd. Maar alleen aan het slotspektakel te oordelen begreep ik niet goed waarom: een ironische modeshow van oude chiro-uniformen is nogal magertjes om 75 jaar Chiro te evoceren, vind ik.
Ook het nieuwe jaarthemalied maakte ter plekke niet veel indruk op mij, al is de tekst wel OK  (de studioversie die via de website te beluisteren is blijkt gelukkig stukken beter, en zo'n lied op de radio krijgen heeft natuurlijk ook z'n voordelen). Dit lied in groep zingen zal niet meevallen, zeker niet voor de talrijke leden jonger dan 12 jaar.
Veel echte chiromomenten heb ik ook niet gezien. De "moovkes" kwamen dicht in de buurt, en de videoclipjes met "Als je 't mij vraagt : Chiro" waren ook prima...
Absoluut dieptepunt vond ik (en vooral daarom dit berichtje) dat ter gelegenheid van het 75e jaar Chiro de zangmomenten voor de helft waren samengesteld uit hitjes van Gorki, Clement Peerens, Frans Bauer en - godbetert - absolute commercie van The Monkees, Abba en Mega Mindy. En dat terwijl de Chiro in die 75 jaar meer dan 500 unieke, eigen liederen heeft voortgebracht. Zelfs de afdelingen die uit hun ei kropen kregen als muzikale omlijsting "gekleurde" commerciële muziek, in plaats van bijvoorbeeld de eigen "gekleurde" afdelingsliederen. Waar was dat in 's hemelsnaam voor nodig?
Gelukkig is er nog een heel jaar om dit recht te zetten!
Reply · Quote Snoopy #6
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
Waarom zo negatief?

Alleen al 3000man in Gent krijgen vind ik een stunt :)

Ok, de show was mss een beetje pover, maar "de sfeer is ghoed" he :)

Het enige dat mij stoorde was die vliegende boterhammen! Zonde!

Maar toch proficiat aan de organisatoren!

Grz,
Snoop
Reply · Quote Johan_Morris #7
since Mar 2005 · 23 posts · Location: Leefdaal
Quote by Snoopy:
Waarom zo negatief?
Hoezo, heb ik dat niet goed uitgelegd dan?
Misschien is het probleem gewoon dat ik stam uit een generatie die niet vlug tevreden is en probeert om telkens beter te doen.
Reply · Quote Rubie #8
since May 2006 · 215 posts · Location: Knokke-Heist
De nationale startdag. Het is een dag waar je altijd heel hard naar uitkijkt. Met onze vernieuwde leidingsploeg zijn we er dit jaar ook heen gegaan. (Met twee van onze bende zijn we twee jaar geleden ook naar Oostende geweest)

We verwachtten het onvoorstelbare voor 75 jaar Chiro.
Het was gewoon maf dat er 4000 Chiroleiders in Gent waren.  Echt wel iets om héél trots op te zijn.
De startdag was voor ons weer een enorme impuls voor het komende werkjaar.

En oké, niet alles verliep allemaal even vlot of gestroomlijnd. maar is dat zo erg. Wij hebben er van genoten.
Het is een feit dat we iets meer verwacht hadden van het slotspektakel, kwestie van spektakel. Maar we hebben ons wel enorm goed geammuseerd. Dus, dat zat goed!

Nog één klein puntje: In Gent lag alles wel ver uit elkaar. We hebben veel gestapt zeg!

Proficiat aan iedereen die het waarmaakte
Chiro Heist, machtiger dan da je peist!
w w w . c h i r o h e i s t . b e
Geel is vetgeil
Reply · Quote lies(beth)cvv #9
since Nov 2006 · 22 posts · Location: viersel
Doordat we 2 jaar geleden ook in oostende waren hadden we er ook meer van verwacht, maar oostende had op zich ook al een geweldige locatie met zich mee waar misschien meer mogelijkheden zijn dan in een stad. (Niets tegen Gent hoor! helemaal niet!)

Het boterhammengebeuren was echt tof maar is dan ook verbrod geweest door een hoopje mensen die het zo nodig vonden om elkaar hiermee te bekogelen... echt flauw. En irritant was inderdaad ook het groepje dronken leiding die voor ons stonden. Spijtig dat er leiding is die blijkbaar niet zonder een rugzak vol bier naar zo'n stardag kunnen komen.

Het was anders ook echt wel cool om overal chiro te zien!
We kunnen zagen en klagen zoveel we willen, maar toch hebben ze dat daar goed gedaan!
Als je bedenkt hoe veel tijd en werk je in een evenement van je eigen chiro moet steken en dan bedenkt hoe weinig dat dat evenement voorstelt in vergelijking met een stardag als deze...

En diegene die vinden dat ze het beter hadden gedaan hadden zich altijd kunnen inschrijven om mee te werken.
Reply · Quote an1987_ #10
since Apr 2008 · 47 posts
Ik was er niet bij in Oostende en wist dus ook niet echt wat ik mocht verwachten.

Wat ik miste:
- een deftige installatie aan dampoort, ook al was hij maar nodig voor een kort moment
- wat meer aanzet om te verbroederen met andere chiro's
- een gezamenlijke C H, C H I, C H I R O - we zijn een toffe bende, we zijn van de chiro -- tijdens het slotspektakel we vroegen ons even af of elke chiro dit wel kent?
- de voorbeeldfunctie bij sommige leiding (drinkgedrag, gooien met boterhammen, de grote rode ballon van West-Vlaanderen kapot prikken ~ echt zielig om je daar mee bezig te houden op een startdag die een feest moet zijn voor iedereen)
- alles wat dichter bij elkaar (we zijn niet naar het afdelingsaanbod geweest omdat het gewoon te ver was)

Wat ik zalig vond
- de tocht door Gent naar het verbondsplein
- de info-markt en workshops (best wel handig om info op te doen over vanalles en nogwat bij start van het werkjaar)
- de boterhammetjes (leuk idee! jammer dat ze door de lucht vlogen)
- jaarthema-lied yevgueni
- 4000 leiding in Gent, overal chiro!

Mijn blogbericht waarbij ik toch tracht om die negatieve kantjes te vergeten: http://tekstenoverallerlei.blogspot.com/2008/09/chiro-75-g…

Grtz,
An
Reply · Quote ThomasR #11
since Jun 2008 · 5 posts
Mijn eerste maal op een nationale startdag. Ik heb er geen woorden voor, ik vond het gewoon weg schitterend.
1 dag met vele momenten die ik niet snel zal vergeten.

groeten Thomas
Reply · Quote Rubie #12
since May 2006 · 215 posts · Location: Knokke-Heist
Ik zit met een wrang gevoel. Ik zou het jammer vinden als de enkele mindere kantjes van zo'n gigantische startdag de overhand zouden beginnen nemen. Zoals eerder door anderen aangehaald: er kruipt enorm veel tijd in die dag. En ik heb héél veel respect voor zij die het allemaal doen. Echt waar!
Ik heb vorig jaar ook meegewerkt op onze verbondelijke startdag. Dus ik weet ook wel n beetje wat het is.

Laat we alle postieve impulsen die we zaterdag kregen meenemen om er een machtig feestjaar van te maken. Laat ons misschien ook leren uit dingen die we minder vonden. Maar laat ons er vooral niet steen en been over klagen.

Ik ben nu al super gemotiveerd voor onze eigen startdag nu zondag. We willen er zeker n even vette lap op geven. Dat zal zeker niet mankeren. Want BArt KAell komt en het is een Chirofeest é!
Chiro Heist, machtiger dan da je peist!
w w w . c h i r o h e i s t . b e
Geel is vetgeil
Reply · Quote bukakkebenny (Guest) #13
No profile available.
Link to this post
In reply to post #1
Subject: startdag
De startdag was een fantastische dag! Heel erg bedankt voor alle inzet van de medewerkers en de massale aanwezigheid van chiromensen. Alleen jammer dat er, desondanks het thema 'feest', geen afterparty was...
Reply · Quote duisters #14
User title: Michiel Chiro Hamont
since Sep 2008 · 9 posts · Location: Hamont
In reply to post #12
Hallo allemaal,

Ik vond de startdag ook bangelijk goed. Maar waar ik mij aan ergerde
waren de dronken leiding. Ik vind dit niet echt kunnen.
Bij ons hier in de streek, als ik hier zeg dat ik van de chiro ben, dan krijg ik al
direct reacties: "ooh dan kunt gij wel drinken zeker!"
Terwijl dat niet zo is.
Dat vind ik een beetje erg maarja.

groeten Michiel
en als je't mij vraagt
Chiro eh manne
Reply · Quote choco (Guest) #15
No profile available.
Link to this post
Chiro Kaulille heeft alleszins zijn eigen interpretatie over de startdag:
Met boterhammen smijten is grappig en bier + sigaretten, das chiro.
Ik vind het spijtig dat dit praktisch de enige beelden zijn die ik vind op youtube.
Nuja leiding zijn, verantwoordelijkheid dragen en een goed beeld nalaten iedereen doet het op zijn eigen manier.

Hier zijn de filmpjes:
http://nl.youtube.com/watch?v=3ddeCMR9xi4
http://nl.youtube.com/watch?v=NOwjlXMNkkg
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 298.6 ms (204.1 ms) · 142 database queries in 126.3 ms
Current time: 2012-02-11, 01:40:25 (UTC +01:00)