Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Technische leiding RSS
Wat doét technische leiding eigenlijk?
Reply · Page:  previous  1  2  3 
Reply · Quote Frits #31
since Oct 2003 · 28 posts · Location: Hechtel
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
bij ons op de chiro helemaal niks van dat. Wij doen alles zelf met de leiding en eventueel als het echt niet anders kan een paar aspi's, behalve koken op bivak, dat wordt gedaan door onze kok, geholpen door een paar oud-leiders.
50 jaar chirojongens Hechtel:
- 15/09/2006: V.I.Party
- 16/09/2006: Bonte avond
- 17/09/2006: Mega-pretpark
[url]http://www.50jaarchiro.be[/url]
Reply · Quote OlleHefa #32
since Mar 2004 · 175 posts · Location: Deurne-Noord
Techniche ploeg Huh
Live it seems will fade away
Reply · Quote Rubio #33
since May 2004 · 328 posts · Location: Dadizele
Wij hebben geen technische leiding, we moeten het allemaal op onszelf redden, bij financiële actie's steken er soms wel een paar een handje toe.

Ook hebben wij soms vrijwilligers die nooit in de Chiro actief geweest zijn.
VERBOND WEST-VLAANDEREN
[color=red]WAAR ZIJN DIE HANDEN!?[/color]
Reply · Quote bever #34
since Oct 2003 · 291 posts · Location: St-Job
we zijn hier precies wel over verschillende zaken bezig

Materiaalleiding op kamp/bivak (chic : Logistiek/Kampmateriaalverantwoordelijke)

Materiaalleiding doorheen het jaar (chic : Spelmateriaalverantwoordelijke)

Werkploeg, helpers, klusjesdienst (chic : Technische Ploeg)

Alléja, da denk ik toch

Ik dacht ook dat we met 'Technische leiding' de laatste groep bedoelen.  En al dat zo is,
dan kan ik mij daar ineens onder catalogiseren.

Ik ben sinds dit jaar geen leiding meer, maar ben nog wel ingeschreven (freelancer) en ben nu bezig met het oprichten van een Werkploeg (d.i. niet de kuisploeg ofzo hé)
We zijn van plan om de volgende zaken aan te pakken :
- plaatsen en inrichten van 2 containers om ons materiaal in te stockeren
- vernieuwing van het dak
- vernieuwing van de keuken
- opvullen en herschilderen van de buitenmuren
- en nog vele andere dingen
zodat ons lokaal, dat nu toch al meer dan 50 jaar overeind staat, er nog eens 50 jaar tegenaan kan
[color=red]Two zippers unzipped makes you cool and comfortable.
Three makes you a pervert.
PS : Leve ZIP en chiro lochtenberg aka scouts 123 aka chiro JOSKE[/color]
Reply · Quote stijntje #35
since Nov 2003 · 62 posts · Location: Schoten
En hij doet dat verdomd goed ons bevertje...

De containers zijn pareltjes....

De groenten
R roepen, rommelen, rakwi.
A actie, allemaal, aap.
K koken, kietelen, klimmen.
W wafel, wappelmoes, worst.
I ik, jij, wij zijn de rakwi, rakwi.

a.k.a de wandelende tak
Reply · Quote Gast_ruben (Guest) #36
No profile available.
Link to this post
ik ben nu aan mijn 2e jaar begonnen als m&m (materiaal meester)
mijn taak bestaat er uit om de bevoorrading van de drank en chips te doen...
ook liggen bij ons thuis de tenten (3 spantenten, 1 zelfdragende tent en 2 patrouille tenten), naast de tenten ligt hier ook een hoop materiaal wat we niet kwijt krijgen in on lokaal zoals de plakplaten van Nacht der Nachten en I love chiro (ff reclame maken)
nu heb ik dit jaar wel dejavascript:emoticon pech gehad dat ik niet mee kon op kamp maar wat doet iemand zoals mij op kamp eigenlijk??? laat het mij weten... groetjes ruben (chirojongens hern (www.chirohern.tk))

ps. als je ooit een legertent wilt huren en je weet niet waar dat te huren vraag het aan ons (ruben@tuke.be)
Reply · Quote sassette #37
since Nov 2004 · 608 posts
Wel, ik zou dus op kamp streng toezien op het duurzaam omgaan met alle materialen!  Je kunt bv. een inventaris opmaken van alles wat mee is en alles elke dag natellen.  Enfin!
Dat zou ik doen!
Reply · Quote Chiro lille (Guest) #38
No profile available.
Link to this post
Hallo,

Onze TL zijn wijzelf als leiding en onze papa's !!!   :)

Aangezien onze chiro nog uit alleen meisjes bestaat hebben we hun hulp echt wel nodig !!
Reply · Quote kamiel #39
since Jan 2006 · 1 post
ellow,

bij onze chiro is er sinds dit jaar een hervorming van de Technische Leiding (TL) bezig, tot vorig chirojaar sprongen deze mensen (oud-leiding) geregeld in in geval dat er leiding ziek was of moest studeren tijdens de exames.

vanaf dit jaar is er een soort georganisserde TL ontstaan, met als doel , een stevige meerwaarde voor de vaste leidingsploeg die daarbuiten ook aktiviteiten organiseerd voor de leiding en voor de FLOP (Flurk Leiding Op Pensioen) wat eigenlijk een benaming is van de algemene oud-leiding.
op deze manier hopen wij van deze 2 groepen op een betere manier te laten samenwerken?
de TL gaat bij ons ook (met enkele personen) mee op kamp om tenten op te zetten en om leiding bij te staan als medeleiding of extra leiding tijdens het kamp.
verder kan de leiding bij ons op de TL beroep doen in geval dat er echt 'technische' dingen dienen te gebeuren, bvb. BBQ lassen, lampen herstellen, helpen bij tentenverhuur tijdens het jaar, e.d.

nen helen brief, maar ge zult het bij uw eigen groep zoizo moeten uitzoeken , wat de TL bij jou in de groep bereid is om te doen en waar te helpen??

grts kamiel
Reply · Quote Snoopy #40
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
Quote by Chiro lille on 2006-01-02, 11:37:
Hallo,

Onze TL zijn wijzelf als leiding en onze papa's !!!   :)

Aangezien onze chiro nog uit alleen meisjes bestaat hebben we hun hulp echt wel nodig !!
emancipatie   :-D
Reply · Quote piedie #41
since Jan 2005 · 344 posts
volgend werkjaar zouden er nogal redelijk veel leiding uitgaan (16 man). Gelukkig staan er ook 14 nieuwkes klaar om dit gat te vullen. Toch, onder deze 16 zitten er nog redelijk wat mannen en vrouwmenschen die van aanpak weten. Zodus begint de vraag bij ons te rijzen of het wel niet handig zou zijn een technische ploeg aan te stellen. Het zou niet alleen handig zijn voor het onderhoud van ons nieuwe lokalen, de renovatie van onze tweede bouw, als voor de subsidies...

en hier komt mijn eerste vraagje. Staat de technische leidingsploeg nog ingeschreven bij jullie? En zo ja, krijgen jullie daar nog subsidies voor ook?

en mijn tweede: Geen een chiro die met het probleem te maken heeft gehad van een technische leidingsploeg die zich teveel opdrong naar de gewone werking (en leidingsploeg) toe?
Want ik kan me wel voorstellen dat er wat misverstanden kunnen ontstaan.
Reply · Quote sassette #42
since Nov 2004 · 608 posts
Ik zou die zeker inschrijven.  Wij gaan dat nu komend werkjaar ook doen met de oud-leiding.
Anders vallen ze onder de nieuwe vrijwilligerswet. Wat op zich geen probleem is, zolang je je maar in orde stelt.  Ik persoonlijk versta de nieuwe wet nog altijd niet en kan mij bijgevolg best voorstellen dat wij de schuld krijgen als er iets fout loopt met onze vrijwilligers.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2  3 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 184.5 ms (122.3 ms) · 102 database queries in 52.7 ms
Current time: 2012-02-11, 02:25:19 (UTC +01:00)