Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Keti RSS
vuile , harde spelletjes
Page:  1  2  next 
Reply · Quote tip10er (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Subject: vuile , harde spelletjes
voor het eerst in jaren is onze chiro gemengd
en wij meisjes willen ook wel eens tonen da we van vuiligheden en harde spelletjes houden (en dat we geen mietjes zyn)
MAAR het grote probleem is dat we geen vuile harde spelletjes weten

dus hebben jullie misschien voorstellen
en ze mogen zo vuil en hard zijn als kweetnie wa

groetjes
Reply · Quote opentopchiro (Guest) #2
No profile available.
Link to this post
Subject: Vuile spelletjes
CHICKENRUGBY
Wij doen zelden gemengd maar voor ene keer hebben we het toch gedaan en moesten de tito's samen.
We kwamen op het fameuse idee een kip te kopen bij de slager en vol te proppen met choco, mayonaise, confituur, ketchup, eieren,... en de kip zelf inwrijven met dreft voor de glibberigheid. En daar speelden we dan maar rugby mee. De eerste die da kieken moet vangen ziet dus echt wel af want al die sausen krijgtie in zijn gezicht. Na een tijdje beginnen ze er aan te trekken en te doen vo te kunnen winnen en kraakt da kieken wel in 2 of meerdere stukjes. De meisjes plooien gaast niet en der zal altijd wel éne jongen tussen zit die bang is voor een dood stukje vlees. Twas pret verzekert en  de gastjes zagen nog steeds om nog eens zo'n activiteit te doen.
Reply · Quote katrijn #3
since Nov 2003 · 32 posts · Location: Dendermonde
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: op en top Chiro???
Sorry, maar ik denk dat er toch wel andere hevige en vuile spelletjes bestaan, die beter passen binnen de Chiro...
Ik ben niet bang van een stukje dood vlees, maar het is een kwestie van respect voor onze planeet en 'medewezens'. Die kip die jij wil volproppen met allerlei viezigheid was ooit wel een levend beestje... Kippen worden geslacht om te dienen als voedsel, niet als spelmateriaal. Er zijn trouwens ook heel veel mensen die niet het geluk hebben dat ze ooit kip kunnen eten. Ook tegenover hen getuigt dit spel van weinig respect vind ik...
This post was edited on 2007-10-02, 20:46 by katrijn.
Reply · Quote Rubie #4
since May 2006 · 215 posts · Location: Knokke-Heist
Heel wat ideeën voor leuke Keti-spelen kan je opdoen op AB (afdelingsbivak)
http://www.chiro.be/artikel.php?id=482

Het nieuwe Keti-boek ligt ook sinds oktober in de winkel.

Wat Katrijn hierboven laat weten, klopt inderdaad.
Het past niet echt in de Chiro om met ETEN te spelen.

Om op je vraag te antwoorden:
- sleurvierkant
- traditionele spelen zoals Napoleon met de voeten in laag water
- traditionele spelen zoals Napoleon in slijk
- estafettes waarbij ze door vuile hindernissen moeten kruipen
Chiro Heist, machtiger dan da je peist!
w w w . c h i r o h e i s t . b e
Geel is vetgeil
Reply · Quote piedie #5
since Jan 2005 · 344 posts
Of tis eten dat ge kunt gratis gaan halen bij de lokale superette / supermarkt dat zowiezo gaat weggesmeten worden. Dan krijgt ge: overrijpe tomaten en andere groentes, Vervallen zuivelproducten, eiers, ...
Dan zie ik er niet veel graten in, tis tog allemaal voor de vuilbak.
(èn het wordt al des te vozer u spelleke ;) )

En int beste geval leert ge u kinders nog een les over hoeveel eten niet wordt weggesmeten in onze maatschappij.
Int ander geval zijn ze vuil maar hebben ze wel een toffe middag gehad, mèt deugddoende douch thuis.
Reply · Quote GoReX #6
User title: Kerel-Leider
since Oct 2006 · 7 posts · Location: Eversheim (MEISE)
Circel of pain:

Zeer tof spelletje. Je hebt een autoband/traktorband en een aantal kegels (het aantal leden dat je hebt). Dan leg je de band in het midden en de kegels in een grote cirkel er rond. Iedereen krijgt een kegel aangewezen en dan is het de bedoeling dat je de band over je eigen kegel krijgt. Iedereen staat er alleen voor, zeer heavy spel en vermoeind maar met een beetje modder kan het nooit kwaad.

Tikkertje-elastiek:

Nog een tof spelletje: je pakt een aantal binnenbanden van een fiets (aantal leden je hebt). Iedereen doet een band over hem en doet die dan ook over zijn rechter buur man. Zodat je uiteindelijk op een rij komt te staan en iedereen aan elkaar vast hangt. Wel moeten er 2 mensen zijn die niet aan elkaar hangen het uiteinde van de lijn met andere woorden. Nu duid je een tikker aan en die moet iemand tikken maar mag niet de persoon naast hem tikken. Levert grappige momenten op vooral wnr je vergeet dat je vasthangt aan een elastische fietsband.
Reply · Quote VDP (Guest) #7
No profile available.
Link to this post
In reply to post #3
Quote by katrijn on 2007-10-02, 11:59:
Sorry, maar ik denk dat er toch wel andere hevige en vuile spelletjes bestaan, die beter passen binnen de Chiro...
Ik ben niet bang van een stukje dood vlees, maar het is een kwestie van respect voor onze planeet en 'medewezens'. Die kip die jij wil volproppen met allerlei viezigheid was ooit wel een levend beestje... Kippen worden geslacht om te dienen als voedsel, niet als spelmateriaal. Er zijn trouwens ook heel veel mensen die niet het geluk hebben dat ze ooit kip kunnen eten. Ook tegenover hen getuigt dit spel van weinig respect vind ik...

flauwe groenpisser! mss moete we allemaal vegi worden euuuuuh denk het niet! Dan moogt ge ook ni meer baseballe me nen appel of een peer (verspilling van eten) dan moogde ni meer gooien met een ei (respect voor de mensen die geen eitjes eten, respect voor die arme kip die dat ei gescheten heeft) zo kunde ver gaan ze... 't is maar een kieke ze...
Reply · Quote groenpisser (Guest) #8
No profile available.
Link to this post
Ook deze reactie getuigt van weinig respect vind ik.
Reply · Quote A to the N (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
Subject: foodfight
JANKERS !
Voor die ene kip ..
Reply · Quote piedie #10
since Jan 2005 · 344 posts
Als ge al met eten wilt spelen: speelt een keer mee overtijd eten. zoals reeds gezegd kunt ge dat gratis gaan afhalen in bijna alle winkels / grootwarenhuizen want die smijten dat toch zowiezo weg. U leden zullen nogal verschieten hoeveel er niet wordt weggesmeten + tis vuiler dat een gewoon kieken.

Kzie eigenlijk het nut, leute of uitdagende niet in om met eten te spelen int algemeen. Omdat het 'eten' is zou het vuiler zijn dan pakweg smijten met ballons gevuld met behangselpap en verf? De leute om met eten te spelen bestaat voor 90%  uit het feit dat ge effectief iets doet met eten wat normaal niet hoort namelijk verspillen / kapotmaken en das geen motivatie voor een spel mij dunkt. Der zijn gewoon materialen die tien keer vuiler, goedkoper en doch verantwoorder zijn dan met goed eten te gaan smijten.
Reply · Quote elvis (Guest) #11
No profile available.
Link to this post
In reply to post #3
Subject: kippen enzo
Het is toch de keuze van de leiding als zij willen werken met kippen of niet. Het is normaal dat je vuile spelen met etensresten speelt, dus dan mag je geen vuile spelen doen !! Ik vind dat je daar toch iets genuanceerder in moet zijn ! De kip die wij namen was trouwens een zieke kip die we niet konden opeten
Geef anders vuile spelen, maar dan echt vuil, zonder kip.En dan hebben jullie zeker nog nooit met eieren gespeeld ook
JANKERS !! tis maar één kip hoor, en die weten dat toch niet
Reply · Quote katrijn #12
since Nov 2003 · 32 posts · Location: Dendermonde
Ik stoor me toch wel aan de toon waarop de pro - spelen met kippen - mensen hun mening hier te kennen geven. Er wordt hier gesproken over 'meer genuanceerd denken', terwijl er dan wordt verdergegaan met woorden als 'jankers'...
De vraag die ik me blijf stellen is of een dode kip nu zo'n meerwaarde is voor een spel. En natuurlijk weet dat beest dat niet meer, daar gaat het ook niet om. Ik blijf zoiets 'verspilling' noemen, of jullie me nu een janker, een groenpisser of wat dan ook vinden.
Verder vind ik ook dat er een groot verschil is tussen spelen met etensRESTEN of spelen met een perfect eetbare kip, die je daarvoor speciaal in de winkel gaat kopen. Ik ben benieuwd of jullie genuanceerd genoeg kunnen denken om het verschil hier te begrijpen.
Reply · Quote 1853 (Guest) #13
No profile available.
Link to this post
hoe kunde zo zagen over zo ne zever...B To The LEITER! :nuts:
Reply · Quote barney #14
since Mar 2005 · 88 posts
Als je een vettige activiteit wil, dan moet je gewoon aan de slager een varkenshoofd gaan vragen en die is meestal gratis. De spelletjes die je hier mee kan spelen zijn talrijk, je moet enkel je vetzak fantasie gebruiken.

Aan alle hippies: ik denk niet dat het voor kippen uitmaakt als ze gemold worden om mee te spelen of om op te eten.

ps: wij hebben het varkenshoofd nog opgegeten
Reply · Quote Jent (Guest) #15
No profile available.
Link to this post
Subject: /
Wa is hier nu aan de hand...
ge zit allemaal op de chiro en iedereen eeft andere ideëen over met wa ge kunt spelen en laat t zo zijn... ge moet toch echt nie tege elkaar uit vliege gelijk kinderen?

Word eens een volwassen leider.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 204.4 ms (136.6 ms) · 119 database queries in 52.9 ms
Current time: 2012-02-10, 03:40:16 (UTC +01:00)