In reply to post #21
Quote by Caribou on 2007-10-15, 16:52:
Quote by Dolf on 2007-09-17, 12:43:
We stellen ze dan voor om een nachtje vlaggenroof met duidelijke afspraken te maken. Iedereen heeft zijn pleziertje en de kick om een vlag te kunnen pikken.
Dat is volgens mij ook de enige manier om vlaggenroof te spelen. Het is een leuk spelletje, maar spreek duidelijk af met de desbetreffende jeugdbeweging. Zo krijgt ieder zijn materiaal terug en leer je er elkaar ook mss nog wat beter door kennen.
Een vlag stelen, en dan een bak bier eisen, dat stel ik gelijk aan een bak bier stelen, het is en blijft diefstal.
Volledig akkoord... en dan achteraf verbroederen natuurlijk 
Wij spelen onze vlaggenroof (binnen onze chiro, laatste avond van het kamp tussen leiding en aspi's) zelfs met een nepvlag...
Waarom? [opgelet, ik schakel over naar ouwzakkenmodus] De vlag is "heilig" (om een groot woord te gebruiken). Ze staat symbool voor je chiro en je groep... Als de vlag scheurt, scheur je je chiro, als de vlag vuil is, is de chiro vuil...
Laat de vlag dus ook nooit de grond raken en ga er zeker nooit op staan (twee uitzonderingen bij een eerbetoon: een trouwend koppel mag op de vlag gaan staan en soms wordt er iemand met een vlag over zijn kist begraven - ik heb het hier nu natuurlijk niet alleen meer over chirovlaggen hé
)
Een beetje ouderwets, ik weet het, maar dat zijn uniformen, Kristus Koning, volksdansen ook en dat blijven we ook doen hé 
[/ouwzakkenmode]
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]