Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Chiromomenten Bivak RSS
Straffen op kamp
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote sassette #16
since Nov 2004 · 608 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 49745
Ik denk dat vooral het feit "maden eten" weerzin oproept bij het grote publiek... terwijl spelletjes (doop, doe-opdrachten...) met maden blijkbaar wel getolereerd worden.  Vind ik ook maar hypocriet.
Reply · Quote greet van buizingen (Guest) #17
No profile available.
Link to this post
nounounou...wat een heisa blijft dit toch ; feiten dateren van vorig jaar ; ondertussen hebben die jongens er een fantastisch kamp op zitten zonder incidenten  ; de leiding verdient deze negatieve publiciteit niet!
verder verbaas ik mij ook een beetje over dit forum dat toch door chiromensen bezocht wordt ; ik denk dat iedereen die ooit in de chiro gezeten heeft, wel zulke verhalen kent ; als je zelf een "erge" was, ongetwijfeld ook eigen ervaringen ; ikzelf heb er ook zo gehad, en sommige dingen ook thuis niet durven vertellen, maar dit vooral omdat je goed weet dat je je straf (ongeacht dat ze er nu over was of niet)eigenlijk wel verdiend had, en onze ouders zouden er misschien nog een straf bovenop hebben gegeven...
...verder zou dat gastje ook niet in z'n onderbroek gezeten hebben (en zelfs als... do you remember last summer- kamp was in hete julimaand!) ; en zoals vorige schrijfster ook zegt : de volgende dag zou "maden eten" even goed in een opdracht verwerkt kunnen zitten bij een spel...
en dan nog : leiding werd terecht gewezen door chiro nationaal, hebben begeleiding gekregen, hebben verontschuldiging naar ouders toe uitgesproken..dit alles maanden geleden, en nú volgt dit... neen, vuil mediaspelletje is dit...
Reply · Quote sassette #18
since Nov 2004 · 608 posts
Neen, de jeugdbewegingen (en de chiro in het bijzonder) zijn deze vakantie echt niet positief in het nieuws geweest:

- Ontruimde kampen door het regenweer (konden we wel niet aan doen, maar 't is toch niet positief)
- Luizen
- Straffen

Ik vraag mij eigenlijk echt af of ze bij nationaal eens niet wat meer positieve persberichten de wereld in kunnen sturen, of een open brief kunnen schrijven of whatever.  We zijn de grootste jeugdbeweging in Vlaanderen en je leest er nooit wat over.
Reply · Quote Tamtam #19
since Dec 2005 · 291 posts · Location: Moorslede
Met de startdagen die eraan komen zullen wel hun best doen om in de pers te komen. In West-Vlaanderen wordt zelfs een wereldrecordpoging kazoospelen ondernomen, reden genoeg om in de pers te komen?

(ps: volgens mij doet nationaal wel goeie inspanningen om in de pers te komen, vorig jaar was er een aparte persstand met persmappen enzo en werd zelfs gekookt voor die mannen (onze veebee's kookten vorig jaar voor de pers...) )

alleen, sensatie verkoopt nu eenmaal beter...
Chiroooo
Reply · Quote Liies (Guest) #20
No profile available.
Link to this post
Tes misschien een heel late reactie ma kwil zo maar even mijn mening kwijt :D
Omtrent die lijfstraffen nzo.
Wat ik heb gelezen wat die jongen heeft moeten doen is er idd serieus over, ma soit kzit nie op diene chiro dus k kan nie oordele (':

Wa betreft da tourkes lopen opt plein.
Ikzelf ben n keti in hart en nieren al zo'n 6jaar lang.
En uiteraard, maken we snachts tot n uur of 2 ngal pleziier in onze tent!
Ieder zijn jeugd eh (:
Als we inderdaad teveel lawaai maken of we worden betrapt op overlopen.
Ik ben de enige in onze chiro die Er nooit in slaagt op tijd weg te zijn  8-(
Mrjaa, als straf moetk dikwijls tourkes lopen
" mdat we energie teveel hebbe,"
Wees er maar zeker vn da k na die tourkes ng heviger ben zuh!
Dan benk pas goe wakker :-D
De jongens vn mn chiro hadden er feller last vn  :-p
Kliep in nat gras op slippers
en ik loop al zowiezo nier ap
ma nu ging et al helemaal nie vooruit.
Mah al d jongens die uk msten lopen,
mochten me nie voorbyt steken.
dus die liepe zowa ter plaatse be 8 achtr mij!
Kvond da wl grapeg (:

Maarjaa,
't zijn tijden diege moet koesteren
Da chirogevoel da zal altijd blijven.

Chiroo till we diie! (=
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 1.8 s (1.2 s) · 66 database queries in 1.5 s
Current time: 2012-05-17, 04:57:07 (UTC +02:00)