Subject: Luxeprobleem : te veel leiding
HEj
ben er van overtuigd dat er nog chiros zijn met veeeel leiding:
en bijgevolg een 'overschot' aan leiding;
wij hebben nu ook weer 10 nieuwe aspi's klaarstaan en slechts 2 stoppers ... bovenop de 22 huidige leiding
(maar is ook fijn dat er bijna niemand stopt hoor, begrijp me niet verkeerd)
wij zijn dus ook dringend op zoek naar oplossing , zelf bedachten we
- nadeel: is probleem eigelijk 1 jaar uitstellen, want daarna staan nog jaren van 12, 10, .. personen klaar
- nadeel: niet meer 1e jaar leiding in 6e middelbaar en dus wat aanpastijd voor verdere studies
-nadeel: verlies aan ervaring
- nadeel: je kan er heel gemotiveerde leiding mee verliezen
- hoe invullen? enkele leiding stelde voor dat deze groep zelf spellen organiseren, inspringt bij examens enz , ook vrijblijvend komen ,... maar zelf vrees ik dan dat die groep eigelijk wat afbouwd wat je bij aspis hebt opgebouwd... wekelijks engagement, veel motivatie, ... wat toch wel handig is als je leiding wordt ...
- nadeel: bovendien is er voor superaspi dan weer 2 extra leiding nodig : en in onze situatie is het net te veel, maar indien extra ; net te weinig
Zoals ik al zei, we zitten met onze chiro op een randgeval ... we zitten nu met juist genoeg
4_4_4_4_3_3 verdeling (kwestie van voorbereidingen enz ook nog mogelijk te maken voor iedereen)
en een superaspi erbij; zijn er nog leiding nodig
een groep splitsen, zouden aspis leiding worden , want dan is er meer leiding nodig
Wat denken jullie
Of nog andere voorstellen ?
ben er van overtuigd dat er nog chiros zijn met veeeel leiding:
en bijgevolg een 'overschot' aan leiding;
wij hebben nu ook weer 10 nieuwe aspi's klaarstaan en slechts 2 stoppers ... bovenop de 22 huidige leiding
(maar is ook fijn dat er bijna niemand stopt hoor, begrijp me niet verkeerd)
wij zijn dus ook dringend op zoek naar oplossing , zelf bedachten we
- een 2 e jaar aspi :
- nadeel: is probleem eigelijk 1 jaar uitstellen, want daarna staan nog jaren van 12, 10, .. personen klaar
- nadeel: niet meer 1e jaar leiding in 6e middelbaar en dus wat aanpastijd voor verdere studies
- 3 jaar tiptien en 1jaar aspi behouden :
- kleinste groep (momenteel met 30tal) opsplitsen (en meer leiding nodig)
- max aantal jaar leiding: bv 4 jaar
-nadeel: verlies aan ervaring
- nadeel: je kan er heel gemotiveerde leiding mee verliezen
- een superaspijaar:
- hoe invullen? enkele leiding stelde voor dat deze groep zelf spellen organiseren, inspringt bij examens enz , ook vrijblijvend komen ,... maar zelf vrees ik dan dat die groep eigelijk wat afbouwd wat je bij aspis hebt opgebouwd... wekelijks engagement, veel motivatie, ... wat toch wel handig is als je leiding wordt ...
- nadeel: bovendien is er voor superaspi dan weer 2 extra leiding nodig : en in onze situatie is het net te veel, maar indien extra ; net te weinig
- aspis de keuze laten : er moeten er X in leiding, andere blijven aspi
- aspis leiding worden en effe een jaar afzien met zeer veel volk (moeilijker voorbereiden - met 6 soms - ,chaotischere LK's, ... )
Zoals ik al zei, we zitten met onze chiro op een randgeval ... we zitten nu met juist genoeg
4_4_4_4_3_3 verdeling (kwestie van voorbereidingen enz ook nog mogelijk te maken voor iedereen)
en een superaspi erbij; zijn er nog leiding nodig
een groep splitsen, zouden aspis leiding worden , want dan is er meer leiding nodig
Wat denken jullie
Of nog andere voorstellen ?

Iep
Link to this post
Show profile