Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Groepsleiding RSS
Chiro = Biero?
Page:  previous  1  2  3  4  next 
Reply · Quote blauwtje #31
since Sep 2004 · 72 posts · Location: beernem
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
als je het zo kan oplossen is het natuurlijk ok: geen probleem door de chiro maar daardoor toch iets meer aandacht.  Dit lijkt me prima, en je moet idd altijd vrij en zelf kunnen kiezen tussen alcohol en non-alcoho.
[color=orange]MAY THE ASPI FORCE BE WITH YOU[/color]
Reply · Quote trust (Guest) #32
No profile available.
Link to this post
bij ons is het vrij simpel: tijdens de lk mag men zoveel drinken als men wil, ma zorgt gewoon niet dat je zat bent of wordt tijdens de lk zelf, na de lk is het je eigen zaak! ! Op kamp, wordt er overdag maximum vijf pintjes (maar dat is dan meestal gewoon van de dorst en verspreid over de ganse dag) gedronken, en de Twee BOB's drinken niets! savonds, (als de gasten in hun bed liggen) gaan meestal wel alle remmen los en kan het een feestjeuh worden, maart nooit met sterke drank! wat ten strengste verboden is ( op kamp) bij ons! op leidingsweekend wordt er ook wel genoeg gedronken (wel met sterke drank) maar er is ook altijd voldoende vergaderd geweest! we hebben dan ook wel de naam als drankchiro wat wel niet zo positief is!!! maar zolang wel voldoende leden hebben is da geen probleem!
Reply · Quote Jean #33
since Dec 2003 · 193 posts · Location: Westmalle
Drinken jullie overdag bier op kamp? Vind ik precies vrij raar. Bij de chiro hoort zeker en vast een pintje maar de naam hebben van drankchiro is toch niet zo positief. Veel leden kan ook wel snel omslaan in bepaalde situaties.
[B]Als de chiro er niet was
Vraag ik me soms af wat dan?

Verbond kempen: kemply the best
Reply · Quote piedie #34
since Jan 2005 · 344 posts
ook... noois problemen met leden (en eventuele ouders) die jullie op de vingers willen tikken? Met zo ne naam verliest ge tog aan impact op die mannen
,
Reply · Quote Snoopy #35
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
idd, overdag bier drinke is er precies wel wa over, bij ons mag er maar 1 keer overdag gedronke worden, en das de laatste dag, bij opruimen (wij hebben geen nawacht, en dus die laatste dag ook ver geen activiteiten meer met de kinderen...) en da blijft dan echt wel beperkt tot 1 a 2 pintjes...

Snoop

[edit]en de leden mogen er natuurlijk niets van zien...[/edit]
Reply · Quote Heiland #36
since Dec 2004 · 28 posts
Op zondag mag er uiteraard niet gedronken worden tijdens de werking,
doet ge dit derna dan is dat u eigen zaak

Op den LK wordt er ook gedronken, cola/bier/duvel ed/porto gelijk da get zelf wilt,
wij hebben nooit problemen met zatte mensen, da zou toch ook wel straf zijn volgens mij,
als den lk een uur of 3 duurt, dan moete toch al meer drinken dan vergaderen om zat te geraken..

Op kamp pakken wij voor tgemak nen tap mee en e vat of 3, dit wordt op de camion gestoken voordat de ouders er zijn, sommige zien dit dan toch (zeker de kookmoeders uiteraard) maar daar wordt dan eens mee gelachen, we krijgen er nooit commentaar op, de ouders zijn zelf ook jong (en veelal leid(st)er) geweest hé.
Saves drinkt ge wat ge wilt, maar zoals bij allen moete er smorgens wel fris en monter staan voor de gastjes.
smiddags wordt er ook wel een pintje (max2) gedronken, dat gaat echt u enthousiasme en verantwoordelijkheid niet in het gedrang brengen hoor, de leden mogen dit uiteraard niet merken.

Kerels en aspi's mogen op tweedaagses enzo drinken onder de regel, niemand zat,
en vanaf dat der toch ene zat is, gedaan me feestje en allen gaan slapen
Reply · Quote Snoopy #37
Quote by Heiland:
...
Op den LK wordt er ook gedronken, cola/bier/duvel ed/porto gelijk da get zelf wilt,
wij hebben nooit problemen met zatte mensen, da zou toch ook wel straf zijn volgens mij,
als den lk een uur of 3 duurt, dan moete toch al meer drinken dan vergaderen om zat te geraken..
...
op voorhand een pintje (of meer) drinke...
Quote by Heiland:
...
smiddags wordt er ook wel een pintje (max2) gedronken, dat gaat echt u enthousiasme en verantwoordelijkheid niet in het gedrang brengen hoor, de leden mogen dit uiteraard niet merken.
...
erover!
Reply · Quote Greetje #38
since Jan 2007 · 19 posts
"smiddags wordt er ook wel een pintje (max2) gedronken, dat gaat echt u enthousiasme en verantwoordelijkheid niet in het gedrang brengen hoor, de leden mogen dit uiteraard niet merken."

Gaat er inderdaad echt over.  Als ge al niet tot 's avonds kunt wachten eer ge iets van alcohol kunt drinken op een kampt.  Maarja... iedee chiro heeft zijn afspraken en ze zullen die regel wel nie invoeren als er misbruik van gemaakt wordt.  't zou bij ons inderdaad niet pakken.
Reply · Quote SteinS #39
since Feb 2007 · 13 posts · Location: Sint-Ulriks-Kapelle
Quote by Greetje:
"smiddags wordt er ook wel een pintje (max2) gedronken, dat gaat echt u enthousiasme en verantwoordelijkheid niet in het gedrang brengen hoor, de leden mogen dit uiteraard niet merken."

Daar doen wij ook niet aan mee. Drinken (en roken) moet maar wachten tot de activiteiten gedaan zijn, en de leden mogen er ook niets van merken.
"Adieu, dit le renard. Voici mon secret. Il est très simple: on ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." (Antoine de Saint-Exupéry)
Reply · Quote ex VB (Guest) #40
No profile available.
Link to this post
Subject: chiro/biero
CHIRO en bier!
ik ben van mening dat tijdens de zondagse werking zeker niet gedronken kan worden, dat is duidelijk!
tijdens de LK's, ja dat kan vind ik ,maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat iedereen zat op de Lk zit hé.

tijdens het kamp : tuurlijk kan een biertje na het middag eten (1), en s'avonds na de activiteiten zekers. Ook de leiding is immers op vakantie hé. Maar twee dingen vind ik wel nodig : zeker 2 leiders mogen niet drinken voor  ingeval problemen , ongeval etc. De veiligheid van de leden is altijd de opperste prioriteit!

Aspi's : geef die mannen af en toe eens een pintje zodat ze niet verplicht zijn om "achter het gat " te drinken. want dan is er helemaal geen controle meer.

en stel duidelijke regels op ivm met alcohol , roken en drugs. voorkomen is beter dan genezen .
Een sterke ploeg trekt aan één touw en in de zelfde richting.
Reply · Quote Heiland #41
In reply to post #38
Quote by Greetje on 2007-03-13, 20:24:
Gaat er inderdaad echt over.  Als ge al niet tot 's avonds kunt wachten eer ge iets van alcohol kunt drinken op een kampt.  Maarja... iedee chiro heeft zijn afspraken en ze zullen die regel wel nie invoeren als er misbruik van gemaakt wordt.  't zou bij ons inderdaad niet pakken.

Daar is weer de geweldige redenering "als ge al ni kunt wachten" precies of wij zijn een bende alcoholverslaafden die echt hunkeren naar een pintje... Das puur uit vakantiegevoel dat sommigen, ook niet iedereen! hem eens een pintje neemt in het leidingslokaal terwijl het spel voor de middag wordt voorbereid.
Zoals ge zelf aanhaalt wordt dat ook maar geduld zolang dat er maar 1 of 2 zijn, ni als er misbruik wordt van gemaakt aja (trouwens uiteraard nog nooit gebeurd).

Wees eens eerlijk voor uzelf, of ge nu ne cola drinkt, of een pintje en daarna speelde e spel, voelt gij het verschil??
Reply · Quote Snoopy #42
Quote by Heiland on 2007-03-16, 19:25:
Wees eens eerlijk voor uzelf, of ge nu ne cola drinkt, of een pintje en daarna speelde e spel, voelt gij het verschil??
"nee", maar de portefeuille wel, als er iets voorvalt is er geen verzekering meer... en eigenlijk voel je dat wel... eig wel..
Reply · Quote sAmSiTe #43
since May 2006 · 2 posts · Location: maarxem
Als ik hier zo lees dat er ook op zondagen bier wordt gedronken (al dan niet max. 2-, dat er op kamp bier wordt gedronken overdag, dat er s avonds feesjes zijn en dat er sterke drank wordt geschonken op leidingskringen vind ik er toch wat over.

op een leidingskring een aantal pintjes drinken; oké. maar niet overdrijven!
op kamp wordt er bij ons geen alcohol aangeraakt voordat je leden in bed liggen. Dit telt ook voor kerels, tiptiens en aspileiding. Iedereen geeft het goede voorbeeld. De oudste groepen mogen bij ons ook niet drinken behalve de laatste avond aan het kampvuur, als de andere leden slapen. ( bagagecontrole is soms wel aangeraden als er onraad te bespeuren is) S avonds kan het er bij ons sfeervol aan toe gaan, met de nodige pintjes; maar echte feesjes worden er toch niet gehouden! je moet toch een beetje de stilte bewaren voor kookouders, leden en je moet af en toe eens gaan waken.

Sterke drank op eender welke chiroactiviteit vind ik totaal overbodig. tenzij op een leidingsweekend (na het vergaderen)of oudleidngsfeesje. 

En niemand dat er bij ons over zaagt. Want het laatste dat je als chiro wil, is het imago van een drink/drankchiro. Dit speelt sowieso in je nadeel. Eender welk negatief imago speelt trouwens vroeg of laat in je nadeel...

groetjes uit merskem

www.chirotomsam.be
de machtigste chiro van heelt vaste land is de SAM gelooft da van mij, St Jozef die darven ni komen tot ier want die zitte te veel met een ei...
Reply · Quote naranja (Guest) #44
No profile available.
Link to this post
ik moet eerlijk zeggen dat onze mening over alcohol in de chiro een beetje zoals die van Heiland is, het mag maar de afspraak is om nooit stomdronken rond te lopen, iedereen is hiermee akkoord. We maken er geen probleem van, we zijn allemaal volwassen en hebben genoeg gezond verstand om te weten wat kan en wat niet kan. Keti's en aspi's mogen op kamp af en toe bier drinken maar met mate en maten, zodra er misbruik van wordt gemaakt is het voor alle leden gedaan met alcohol, zonder gemaar.

In elke chiro is dat natuurlijk een beetje verschillend maar om te zeggen dat je als chiro een slecht imago hebt omdat er af en toe alcohol wordt gedronken is volgens mij nogal overdreven. 

ps: bij ons blijven er ook elke dag/nacht sowieso minimum 2 volledig nuchter op kamp, dit zijn dan leid(st)ers of koks.
Reply · Quote Heiland #45
In reply to post #43
Quote by sAmSiTe on 2007-03-26, 15:25:
Als ik hier zo lees dat er ook op zondagen bier wordt gedronken (al dan niet max. 2-, dat er op kamp bier wordt gedronken overdag, dat er s avonds feesjes zijn en dat er sterke drank wordt geschonken op leidingskringen vind ik er toch wat over.

op een leidingskring een aantal pintjes drinken; oké. maar niet overdrijven!

Als da op mijnen uitleg bedoeld was, kzeg toch vrij uitdrukkelijk da der op zondag niet gedronken wordt...
En waar zijn het op kamp saves geen feestjes?? feestjes is ook een ruim begrip, das ni bedoeld als alle dagen dansen en drinken gelijk op een fuif ofzo he... gewoon gezellig samenzitten na een vergadering me daar e pintje ofzo bij...

en op de leidingskring 'een aantal' pintjes is ok, maar als er iemand dan 1 of 2 porto's(we hebben da trouwens ook ni altijd in huis he) zou drinken, das erover... da vind ik nu wel een beetje hypocriet maar bon.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  previous  1  2  3  4  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 210.5 ms (144.7 ms) · 137 database queries in 38.7 ms
Current time: 2012-02-04, 11:23:13 (UTC +01:00)