Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Ribbels RSS
Bedplassen
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Jay #16
since Apr 2005 · 468 posts · Location: Ekeren
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 46761
Waarschijnlijk de oude, ik weet het niet!
Vooral gegevens huisdokters en voor de rest praktische dingen!
Bedplassen, slaapwandelen, bloedgroep, vroegere ziekten / heelkundige ingrepen, vaccinaties, vegetariër?, allergieën, medicatie en overige inlichtingen voor leiding!

Eigenlijk een vereenvoudiging van de chiro medische fishe, of is er al een nieuwe versie ondertussen!
Bedplassen loopt bij ons ook feilloos! Wij hadden dit jaar een klein inkomssluisje aan onze tent en vermits de leden aan de achterkant niet in de tent mochten hebben we dit gebruikt om de leden even te wassen en pamper uit te doen!
Allemaal heel discreet!
Chiro
--> STRAK!!!
NAC
--> INVENTIEF!!!
Chiro Ekeren Donk
--> Ze doen dat hoed!!!

AB
--> GEEL is VET GEIL!!
Reply · Quote dokken (Administrator) #17
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1094 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Group memberships: Admins, Leden
Jay,

ik denk dat je dan toch best de huidige medische fiche bekijkt.

Zoveel overbodigs zit daar toch niet tussen ('k Zeg nu niet dat alles daarop nodig is voor een kleine verzorging in je EHBO-lokaaltje op kamp, maar bij de doktor of in de kliniek kan da wel handig zijn)
En verder staat het meeste daar ook op vermeld van wat je allemaal opsomde...

Maar ja, 't komt er nog steeds op neer dat de ouders dit dan natuurlijk goed invullen ....
Reply · Quote ellN #18
User title: ellN
since Nov 2006 · 15 posts · Location: Landegem
dit jaar hebben we iets grappigs meegemaakt.
Ik kom van een gezellig kampvuurtje met de leiding terug alleen naar de slaapzaal.
Daar binnengekomen hoor ik ineens gefluister, maar reageer er nog niet meteen op
ineens is het stil en hoor ik 1van de 2 aftellen 1,2,3...

en jaja ineens is het stil enkele seconden erna wordt er geweend..
ik ga dus kijken
ze hadden gewoon tesamen in hun slaapzak geplast
ik meen het echt geen lachterje om er 2tegelijk midden in de nacht droog te leggen en die slaapzak uit te wassen
ik blijf in chiro geloven en ik stuur een ballon naar boven
Reply · Quote poingpluis #19
User title: Chiro Bosmolens
since Jan 2005 · 45 posts · Location: Izegem
Sinds het starten van dit topic is er wel wat tijd verstreken, en ik sta nog steeds met de volle goesting bij de Ribbels :).

Ondertussen weten wij ook beter hoe we moeten omgaan met bedplassen. Er is één kindje dat het ALTIJD doet en voor die jongen hebben we dan toch besloten een pamper te geven. We nemen hem 's avonds stiekem mee na het tandenpoetsen, en doen hem zijn pamper aan, om hem daarna snel in bed te stoppen.

Wij doen het zo onopvallend mogelijk, om plagen te voorkomen, maar de jongen zelf zit er niet mee in om vrolijk in zijn pamper rond te staan dansen  :rolleyes:

Verder letten we er ook op dat de slaapruimte van de jongsten dicht bij de toiletten zijn, dat er altijd licht brandt, en dat er iemand van de leiding bij de kindjes slaapt.
Reply · Quote ... (Guest) #20
No profile available.
Link to this post
Subject: Oplossing
Bij ons gaat da heel simpel, wij hebben plastieken overtrekken met daarop de gewone overtrek. Geen vuile matras en een reserveslaapzak en overtrek is er altijd wel...
Reply · Quote MC (Guest) #21
No profile available.
Link to this post
Wij werken op de Chiro ook met pampers, dit is nu eenmaal het gemakkelijkste om bedplasjes te voorkomen. Het kind gaat vlak voor het slapen even alleen mee naar de wc, waar wij discreet de pamper geven. 's Morgens maken we ofwel het kind iets vroeger wakker, als dat nog gaat, want de kleinsten zijn meestal snel wakker en anders gaat het kind gewoon naar de wc. De anderen merken er echt helemaal niets van.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 161.4 ms (88.1 ms) · 75 database queries in 54.2 ms
Current time: 2012-02-11, 02:38:34 (UTC +01:00)