Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Tito RSS
Titoslagzin
voor buff
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Jens Cottyn (Guest) #16
No profile available.
Link to this post
ik hou ook van neuken  :-p  :blush: ik val op jongens
Reply · Quote Goedje (Guest) #17
No profile available.
Link to this post
Hey,

Ik ben dit jaar voor het eerst Tipperleiding. Ik heb daarvoor 3 jaar de allerkleinste gehad. Zaterdag is onze startdag. Ik vind het wel spannend. Wat doen ze graag? Wat helemaal niet?
Ik wil die dag echt iets speciaals doen, iets speciaal voor de Tippers, als kennismaking enz.. Hoe kan ik het jaar beginnen?
Heeft iemand mss een goed idee? Wat kan ik doen?
Heeft iemand mss ook toffe spellekes om met de tippers te doen?

Groetjes Goedje
Reply · Quote Tamtam #18
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Wij deze week met de startdag ijsspelletjes:

Met name:
De opdrachten werden ingevrozen in een curverbox zodanig dat zie die moesten uitkloppen of uitsmelten met kaarsen/warm water (onze curverboks zat zo'n 14u in en was alleen aan de randen (zo'n 5 cm) bevrozen, heel moeilijk was het dus nie om de opdrachten (geplastificeerd) uit te halen

De opdrachten zelf:

- ijsbeer: we sculpturen een ijsbeer of iets anders uit een blok ijs met een kaars, door een mes te verwarmen...
(deze activiteit heeft het vooral van z'n originaliteit want veel meer dan gaten hebben we niet kunne fabriceren)
(ieder had z'n persoonlijk ijsklompje)

- ijshockey: hockey maar met een ijsblok (voorzie er veel) als "balletje"

-het spelletje met ijs doorgeven over de buik (zou uitleg moeten vragen aan medeleider want weet niet juist meer hoe het werkt en wegens tijdsgebrek hebben we het niet kunnen spelen)

- jenga met ijsstaafjes

- ijshoorntje: met 2 ijshoorntjes (zo'n koeken) op een duikbril gemonteerd en met de punt afgesneden tikkertje spelen

- eventueel kun je ook nog zelf ijslollies maken

hiermee was onze korte namiddag meer dan gevuld
(met de startdag hebben we ook nog een gemeenschappelijk deel na 16u30 en loopt de formatie altijd wel uit tot 14u30...)

liefs,
Tom
Chiroooo
Reply · Quote Andrey #19
since Feb 2008 · 77 posts · Location: Ourodenberg (Aarschot)
hee
da lijkt me wel fijn eigelijk om te doen :D
kdenk da'k da volgende week ofzo is ga proberen, deze week is wa moeilijk (gezien de korte tijd om alles in te vriezen :D )

iemand nog ideejen voor spelen? want kben ook uitgedooft (en het jaar is nog maar net bezig :S )

grts
Reply · Quote Tamtam #20
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
lang leve het titoboek! (te verkrijgen in de banier en boordevol spelideëen)

- wat ook leuk is:

met z'n alle niets sjorren bvb. een toren (2à3m) hoog en dan op die toren na 4u spelletjes spelen alla wie is het (kaartjes op het hoofd kleven), dag madam (zonder gevaarlijke bewegingen),...

-Programma tito's 27/11/2005

Soep maken, zelf aan de ingrediënten komen en serveren voor de leiding, wij serveren croque monsieurs!

- 1 groep of 2 groepen: verdelen: Je laat iedereen zijn rechter of linker schoen uitdoen gooit die op een stapel en deelt de schoenen in.

- de groepen moeten elk zorgen voor ingrediënten, daarvoor kunnen ze naar landbouwers gaan, bij mensen aanbellen (natuurlijk niet steeds bij dezelfde) moeten ze vriendelijk zijn, en steeds een bedankingskaartje geven (ook waarom ze het doen, een opdracht van de chiro om soep te maken)

- opdracht 1: 10 bedankingskaartjes maken

- nu gaan ze per groepje op weg, ze moeten steeds een ingrediënt zien te bemachtigen en op een vraag antwoorden:

- boter + hoeveel vlaggen hangen er aan de sport-0-rama
    - prei halen (2 stalen) + welk huisnummer heeft de gemeenteschool (60)
    -ajuin halen (1) + hoe noemt de onbekende soldaat
    -wortels halen: 5-6 + de naam van de straat naast slagerij rits
    - bouillonblokjes 1-2: kip/rund + vanaf welk uur mag je glas storten in de glascontainer bij de brandweer
    - brood: bakker
    -vermicelli: gewoon 2 soeplepels

Als al deze ingrediënten er zijn:
- groenten kuisen, en soep maken per ploeg: - boter smelten+ ajuin braden 2 min
                        - groenten erbij: 2 min en roeren
                        - water erbij en half uur laten doorkoken
                        - binstwil croque monsieurs maken
                        -en in de croque monsieur ijzer duwen

Bedoeling is, dat per ploeg een tafel wordt gezet, zo mooi en zo goed mogelijk en de leiding gaat die dan testen samen met de andere ploeg terwijl de ene ploeg serveert, daarna omwisselen. We doen gezamelijk de afwas en kaarten nog eventjes na bv. door te rabonkelen (ook wel gekend als piften)

veel succes,

Tom
Chiroooo
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 174.9 ms (112 ms) · 62 database queries in 62.8 ms
Current time: 2012-02-11, 02:49:50 (UTC +01:00)