Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Groepsleiding RSS
Gebrek Aan Sfeer? Of Motivatie?
een groep zonder echt probleem
Page:  previous  1  2  3  4  next 
Reply · Quote bever #31
since Oct 2003 · 291 posts · Location: St-Job
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Quote by Snoopy on 2006-01-21, 11:16:
Als er zoveel groepen hier problemen mee hebben, wrm vindt dan niemand een oplossing? Er moet toch iemand met een super-idee bove komen, nee?

Wij hebben idd nog gemotiveerde aspiranten klaar staan, maar das ni volgend jaar, maar het jaar daarna (ik zou ze graag 2jaar aspi laten zijn)

Wat dus maakt dat we volgend jaar waarschijnlijk met 11 zulle zijn waaronder deze 5 (nu 13)

deze leiders buiten die 5, trokken het vorig jaar met 9man, wat afzien was, deze zijn moe!
als ze dan "de nuuf" bezien worden ze "het moe".

Snoop

ik hoop dat het gesprek de woensdag iets gaat opleveren...
hehe, is echt een probleem.

We zijn dit jaar met 13, maar er gaan er een stuk of 7 uit en komen wss maar 4 bij
chirogroep met 120 leden.
tis vooral de ervaring dat eruit gaat, maar "we zulle wel zien hé"
[color=red]Two zippers unzipped makes you cool and comfortable.
Three makes you a pervert.
PS : Leve ZIP en chiro lochtenberg aka scouts 123 aka chiro JOSKE[/color]
Reply · Quote Snoopy #32
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
me 8 man voor 120 lede gaat niet, die ervaring zal da ook wel weten, en wss een jaartje dubbelle...
twas me 9 man el heel moeilijk te doen (te doen voor 1 jaar, maar doodop en sfeer daalt enorm)

Snoop
Reply · Quote Tamtam #33
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
Eerste jaar leiding, vindt het, zeker in het begin al een hele opgave om iedere zondag, en iedere Lk aanwezig te zijn en dan nog een programma te maken. Op zich al een hele opgave. Wij proberen om de eerste jaars leiding dan ook enkel daarmee te belasten in het begin. Dit jaar hebben we ook enkele activiteiten niet in de jaarkalender opgenomen, gewoon omdat, ja, steeds op de Lk, we kunnen nog dat doen, wie gaat het doen?  nee, sorry, ...  tgaat niet... En eigenlijk wel een beetje verstaanbaar, want na het kamp, de inschrijvingen voor het nieuwe werkjaar, een heel grondige werving, een friet met stoofvlees startdag vriendjesdag, 4 zaterdagen ijstaartenverkoop, de sint, zit ons hele eerste trimester barstensvol... Nu proberen we kleinere dingen, die niet zo belangrijk zijn en als niemand ze wil doen, niet te doen... Iemand heeft op eigen initiatief een zwarte vlag gemaakt, fantastisch, en we hielden in plaats van een minuut stilte een minuut lawaai... Maar omdat de titoleiding het nogal druk heeft, is er dit jaar jammergenoeg geen titoweekend, omdat dit ten koste zou gaan van onze zondagmiddag, maar hierdoor blijft de motivatie erin, en is het niet plots: weeral chiro, week na week de extra dingen die erbij komen...

Stimuleren is een toverwoord, maar niet altijd even makkelijk
Chiroooo
Reply · Quote Snoopy #34
wij waren vorig jaar eerste jaar...
we waren met 9 ipv 13nu
het ging wel...

ma soit, sebiet gesprek, heb er zin in.
nu nog eerst een exaam doen...
heb er geen zin in  ;)

Snoop
Reply · Quote Gast_clothil (Guest) #35
No profile available.
Link to this post
en hoe was gesprek, beetje opgelucht?  veranderingen in zicht?
Reply · Quote Snoopy #36
Eigenlijk wel, we zijn een beetje tot de conclusie gekome, da er ni speciaal iet mis is me de eerstejaars, maar me heel de ploeg  :rolleyes:

De visuese cirkel van 1ejaars doen nix, wij doen nix, d'eerste jaars zien da, doen nog minder ect.
gaan we nu doorbreke...

We zulle nog wel zien, ma ik von het al een heel tof gesprek...
t'sal wel allemaal in orde komen...    ooit... 'tsal wel moete!  B)

Wa mij wel opviele toen ze zo hun dag overliepe, da die kweetni hoeveel tijd 'verlieze' me slape  <_<

wie slaapt er nu 10u per nacht??  ;) , da ge dan geen tijd meer hed voor chiro kank gelove...
ik ken er wel da gaan afzien op kamp  :D

Snoop
Reply · Quote Snoopy #37
ff om te zegge da dus alles ongeveer terug op zijn plooien valt...
geen probs meer

Snoop
Reply · Quote bever #38
since Oct 2003 · 291 posts · Location: St-Job
Quote by Snoopy on 2006-01-24, 09:57:
me 8 man voor 120 lede gaat niet, die ervaring zal da ook wel weten, en wss een jaartje dubbelle...
twas me 9 man el heel moeilijk te doen (te doen voor 1 jaar, maar doodop en sfeer daalt enorm)

Snoop
jaartje dubbelle ...

zijn er nu al 3 tot 4 geworden.

Met "de ervaring" bedoel ik : 2 leiders die 8 jaar in leiding staan en 2 die 10 jaar in leiding staan.
dus het jaartje dubbelle wordt moeilijker en moeilijker.

vandaar opnieuw : "we zulle wel zien" en tzal schoon zijn

den Bever
[color=red]Two zippers unzipped makes you cool and comfortable.
Three makes you a pervert.
PS : Leve ZIP en chiro lochtenberg aka scouts 123 aka chiro JOSKE[/color]
Reply · Quote sassette #39
since Nov 2004 · 608 posts
Er is niet veel aan te doen hoor!

De manier waarop je je engageert is nogal veranderd bij veel tieners.  Ze willen zich wel geven, maar onder hun eigen voorwaarden.  Daar is niet echt iets mis mee.  Het is gewoon anders.

Ze staan er de zondag voor hun kinderen, en hoe!, maar de maandag moeten ze turnen, de dinsdag zwemmen, de woensdag geven ze dansles, de donderdag is 't muziekschool, de vrijdag gaan ze uit en voor je 't weet is de week al om.  Da's misschien wat overdreven, maar de tijd is voorbij dat chiro zowat je enige hobby is waar je al je tijd in steekt.

En toch... toch vind ik dat je ze moet bewonderen, omdat ze zich de dag van vandaag nog kosteloos wíllen inzetten, hoe weinig ook!  Alle kleine beetjes helpen.  Het is natuurlijk vervelend als al het werk op jouw nek terechtkomt en daar heb ik niet direct een oplossing voor (zijn die er?)!
Reply · Quote Snoopy #40
Praten,

Gewoon praten,
iederen zijn mening late zegge,

het werkt  B)

Snoop
Reply · Quote Den_Tack #41
since Feb 2006 · 2 posts · Location: Turnhout
Wij hebben dit ook een beetje voorgehad.. Bij ons werkt het nu met een puntensysteem. Voor die taak krijg je zoveel punten en voor de ander zoveel..., maar als je ze te laat afwerkt krijg je ook strafpunten. Wat je dan bv kan doen is iets vasthangen aan zoon strafpunten... Bv met 30 strafpunten moet ge nen bak geven. Ikzelf ben nog steeds geen voorstander van dit systeem maar het helpt wel degelijk in sommige leidingsploegen.

Neem een leider die een taak heeft ook eens apart, praat met hem erover en leg de nadruk op het feit dat het heel belangrijk is dat hij deze taak doet. NA een persoonlijke confrontatie is het veel moeilijker je verplichting niet na te komen. Je moet wel zien dat je dit niet aanpakt als een boeman zodat je op de kortste keren als een zageman aanzien wordt binnen je leiding. Hou af en toe eens een serieus gesprek over de chirowerking met iemand uit de probleemgevallen binnen de leiding. Dit kan motiverend werken voor deze persoon.

:chiro
MET CHIRO SJBééé ALLES DIK OKééé
Reply · Quote Snoopy #42
EIK!

moete gelle dan ook examens aflegge, uw rapport late tekene, lesse volge zonder in slaap te valle,...

Da puntesysteem, da kan toch ni goe werke? Da zou ik nooit kunne voorstelle zelfs... (ni dak da zou wille he)

Chiro is nog steeds vrijwilligerswerk, ni vergeten...

Snoop
Reply · Quote blauwtje #43
since Sep 2004 · 72 posts · Location: beernem
motivatie kan enkel een probleem zijn als je zelf je motivatie begint te verliezen.
Dan ga je pas focussen op anderen.  Ik ben altijd van mening geweest: als ik het niet doe, dan zal er wel een andere opstaan.  Dat duurt dan even, maar alles valt in z'n plooi. 
het kan wel voorvallen dat je er even genoeg van hebt, dat heb ik ook gehad.  Maar je hebt maar een probleem aan motivatie of sfeer als dit zich over een lange periode voordoet (vanaf 1,5 maand). Ik doe chiro met hart en ziel, steek er enorm veel tijd in, dus doe ik ook enorm veel, de rest gebuurt ook, maar van tijd tot tijd duurt dit wat langer.  Het moment dat ik ga vertrekken, zal dit zeker niet met een bang hartje zijn, ze gaan het kunnen EN het doen.
Snoop: blijf er voor gaan, dag na dag, week na week.  chiro is mooi en het is zeker de moeite.

greetz,

blauwtje
[color=orange]MAY THE ASPI FORCE BE WITH YOU[/color]
Reply · Quote Pannekoek #44
since Jun 2006 · 1 post · Location: Oud-Turnhout
In reply to post ID 43108
misschien ook nog ne goeie raad!
als Aspi ne goeien band me uw leiding hebben zorgt er echt wel voor da ge beter opgenomen wordt in de leidingsploeg.
Ik ben sinds dit jaar leiding en de nieuwe en de oude leiding hebben direct één groep gevormd!
Geweldig!!!
Volgend jaar gaat het helemaal anders zijn.
de band tussen de Aspi's nu en hun leiding is minder sterk dan bij ons toen  (een deel de verkeerde leiding?)
en er komt ook een groter leeftijdsverschil tussen nieuwe en oude leiding
maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat het goedkomt!

de grote taken bij ons worden op leidingsweekend al verdeeld
dus iedereen weet wat haar te wachten staat gedurende het jaar
dan zijn er ook nog taken die elke week opnieuw verdeeld worden
en voor sommige niet uitgevoerde taken kan je wel eens 'afgestraft' worden
bv: de handdoeken niet gewassen --> € 0.50 per dag dat je ze vergeten bent
en dat helpt echt wel want niemand wil de 'vieze' taakjes doen, maar ook niemand wil ervoor betalen

en ik kan zeggen: We mogen trots zijn op onze leidingsploeg!!!
Het loopt bijna altijd zoals het zou moeten!
Reply · Quote Snoopy #45
In reply to post ID 43121
betale of werke, ik ken er een paar die wel zoude betale...

en ik denk ook ni da da echt de motivatie is...
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  previous  1  2  3  4  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 1,041.4 ms (799.6 ms) · 118 database queries in 788.7 ms
Current time: 2012-02-04, 11:24:14 (UTC +01:00)