Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Keti RSS
Keti Spelen
spelen voor keti's
Page:  1  2  next 
Reply · Quote Ibrahim #1
since Nov 2005 · 22 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Beste,

Met de keti NAC (nationale afdelings commissie) hebben we enige tijd gelden besloten om eens het ketiboek te herwerken.

De redactie is daar druk aan bezig. Maar ze hebben jullie hulp nodig.

Om het boek te vullen hebben ze kei-goede spelen nodig. En ook enkele gewone leuke ketispelen natuurlijk.

Maar waarom warm water uitvinden als er al 12000 chiroleiding bestaat.

We rekenen erop dat die 12000 die al bij keti's gestaan hebben hun spelen doorsturen naar .......1) keti@chiro.be 2) of via ketiboek@yahoo.com 3) of via de webstek op het formulier 4) of via kipdorp 30 2000 antwerpen.

De chirogroep krijgt op zijn minst vermelding in het ketiboek.
En naar het schijnt ook een leuk cadeau voor het beste spel.

Dus insturen die handel
Leefgroep tweet, weet dat ik jullie niet vergeet, zeker als ik scheet
This post was edited on 2005-12-31, 00:10 by Unknown user.
Reply · Quote Ibrahim #2
DUS ketispelen gevraagd voor het ketiboek
Reply · Quote dokken (Administrator) #3
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1094 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Group memberships: Admins, Leden
Mod break
Ibrahim,

't Forum heeft zo van die regeltjes (om alles een beetje netjes en overzichtelijk te houden  :rolleyes: )
Een berichtje maar op 1 plaats posten is er 1 van...

Daarom zijn de dubbele verdwenen, dit is gebleven omdat ik dacht dat het hier het meest op z'n plaats staat
(indien niet, geeft ge maar een sein en dan zet ik het ergens anders)
Reply · Quote Sander (Chiro Stokkel) (Guest) #4
No profile available.
Link to this post
Een leuk spel is  "Shrijf op je lijf"

Het is een kennismakingsspel voor alle leeftijden, maar liefst zijn ze wat ouder.
Eerst stel je samen met je medeleiding enkele vragen op zoals : wat wil je later worden? Lievelingskleur?
Broers of zussen? Hoeveel vragen en welke mag je zelf kiezen.
Daarna geef je aan elk lid een blad papier waarop het in het groot zijn naam moet opschrijven
Hij moet dan ook telkens de vraag en een antwoord op zijn blad papier schrijven zonder dat de rest het ziet.
Als iedereen klaar is mag ieder zijn blad antwoorden ergens op een plein omhoog hangen of leggen.
Je geeft elk lid enkel een balpen en bij het fluitsignaal mag iedereen zoveel mogelijk gaan onthouden of op zijn lichaam schrijven.
Er is ook nog een tikker, als je tikker bent mag je niet gaan lezen voordat je iemand anders getikt hebt. (zorgt voor extra stress). Diegene die op het einde het meeste of alles juist heeft is gewonnen.
Zo leer je je elkaar eens op een andere manier kennen, alles hangt er van af welke vragen je stelt!!!
Reply · Quote Guest (Guest) #5
No profile available.
Link to this post
Dit spel hoort bij een hele serie " plastiek spelen ". Wij noemen deze spelen zo omdat ze buiten in 't zonneke worden gespeeld op een grote plastiek met ( heeeel ) veeeeel water en bruine zeep.
Dit is dan ook de basisopstelling. Iedereen is in zwempak en bevindt zich op een grote plastiek waar reeds water en bruine zeep is opgedaan.

Iedereen krijgt een stuk zeep en mag hier in initialen inkrassen met een scherp voorwerp ( bij de klein mannen kan de begeleiding dit reeds gedaan hebben ).

Iedereen krijgt ook een plastiek kommetje. Deze worden verspreid net buiten de rand van de grote plastiek gezet. Natuurlijk verspreid langsheen de gehele omtrek van de plastiek.

Iedereen maakt zijn stukje zeep wat vochtig zodat het goed glibbert.

Alle zeepstukken komen in 't midden van de plastiek gelegd. Iedereen zet zich gereed naast zijn plastiek bakje naast de plastiek. Bij het startsein zoekt iedereen zijn eigen stukje zeep terug en probeert deze om het eerst zijn eigen bakje te droppen.
het is natuurlijk van zelfsprekend dat je het elkaar moeilijk mag maken. Elkaars zeep over de plastiek laten schuiven naar de andere kant, elkaar onderuit halen,... Het kan allemaal.
Reply · Quote Ibrahim #6
Okay,
Ik maak ze even warm op andere dan

Twas een idee dat naar boven kwam in de vergadering.
Blijkbaar weten de vrijgestelde die regels ook niet want der zitten der dire in onze vergadering.

Mijn oprechte excuses.

Ibrahim
Reply · Quote Ibrahim #7
Pictionary estafette

Benodigdheden:
Pennen en papier of flip-overs/schoolborden met stiften/ krijt, lijstjes met de te tekenen woorden.

Uitleg:
Een speler van elke ploeg begint. Op het startsignaal krijgt hij of zij een woord te zien, wat zo snel mogelijk getekend en geraden moet worden door zijn groepje. Zodra het geraden is, mag de volgende speler, totdat alle woorden voor een team afgewerkt zijn.

Alternatieve speelwijzes en opmerkingen:
Als meerdere groepen in een ruimte tegelijk spelen, geef elke groep dan andere woorden van dezelfde moeilijkheid. Anders kan men gewoon de tijd bijhouden en achteraf bepalen welk team het snelst was.

Chiro St amands Regenboog Waregem
Reply · Quote sassette #8
since Nov 2004 · 608 posts
Hip spel!
Reply · Quote Gast_ibrahim (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
ja maar der staan er nog niet veel
Reply · Quote Ex_Aspiranje #10
since Oct 2003 · 1398 posts
Srry, had geen zin om het nog eens helemaal uit te denken en te typen, dus heb ik het gekopieerd van de spelendatabank... Maar 't is wel degelijk een spel van mij, zelf bedacht! *trots*

Speluitleg Dit is een speciale variant op blackbox.

Elke keti krijgt een kartonnetje en krijgt gedurende een minuut of vijf de tijd om dat te personaliseren door er enkele materialen (die de leiding voorziet) op te plakken, nieten, ... Alles moet goed stevig vasthangen. Vergeet ook niet dat elke keti zijn naam op het kartonnetje moet schrijven.

Vervolgens krijgen de keti´s enkele minuten om elkaars kartonnetjes te bestuderen, ze weten niet waarom.
Hierna worden ze geblinddoekt en verspreidt de leiding de kartonnetjes over het lokaal (aan de muren hangen is het handigst).

Nu stelt de leiding telkens een vraag à la blackbox, het antwoord is dus een persoon van de groep. De geblinddoekte keti´s proberen al voelend hun weg te zoeken naar het kartonnetje van de juiste persoon. Dit kartonnetje herkennen ze door de dingen die erop geplakt, geniet, ... werden.

Wanneer iedereen denkt op de juiste plaats te staan, vertelt de leiding hoeveel personen er bij elk kartonnetje staan.

Pret gegarandeerd! ;-) En als de keti´s op de duur de plaats van elke persoon kennen, verwissel je toch gewoon de kartonnetjes van plaats...  
Variaties Gebruik je fantasie! 
Opmerkingen
(Veiligheid, prijs,
aandachtspuntjes...) Als leiding kan dit een heel handig evaluatietechniekje zijn, omdat jij kan zien wie wat antwoordt, maar de keti´s zien het niet van elkaar.
Dit kan ook gewoon een enorm tof spel zijn, zonder dat er een evaluatie aan vasthangt.

PS: uitgetest met onze tiptiens toen ik een weekendje naar België ging en als verrassing mee leiding kwam geven... Ze vonden het super!
This post was edited on 2006-01-17, 22:06 by Unknown user.
Reply · Quote sassette #11
since Nov 2004 · 608 posts
@ Ibrahim: ik heb er al twee ingestuurd zulle!
Reply · Quote OlleHefa #12
since Mar 2004 · 175 posts · Location: Deurne-Noord
Komen al die spelen (indien niet in boek) ook ergens digitaal online???

of is dat een dom idee (of mss gewoon niet haalbaar?)
Live it seems will fade away
Reply · Quote Guest (Guest) #13
No profile available.
Link to this post
Ze komen zeker in het ketiboek.
Kwestie van een goed boek met vele spelen te hebben.
we doen ons best om ze op te nemen in de chirodatabank als ze er nog niet in staan.

Ibrahim
Reply · Quote Loempia #14
since Jun 2005 · 38 posts · Location: Antwerpen/Oordegem
Telefoonboeken spelen.

Dit is een soort olympische spelen maar dan met telefoonboeken.

Echt zalig. Eerst ga je langs de huizen op ronde om oude telefoonboeken opte halen. Mensen zijn blij dat ze van die overlast verlost zijn en dan beginnen de spelen. Eerst ceremonietje rond het heilige boek en dan over gaan tot de actie.
Kapt. Unicorn
Reply · Quote Snoopy #15
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
:?:  leg is meer uit?

wat zoal te doen me telefoonboeken?

Snoop
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 186 ms (122.4 ms) · 105 database queries in 38.6 ms
Current time: 2012-02-09, 23:05:57 (UTC +01:00)