Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Ribbels RSS
Aantal Sloebers, Ribbels, ...
Page:  previous  1  2  3  4  next 
Reply · Quote greetje (Guest) #31
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 47804
1ste - 2de leerjaar, het zijn snollekes (enkel meisjes), ze zijn nu reeds met 26, maar komen er meestal nog enkele bij na de kerstvakantie, we staan er met 3 bij
Reply · Quote ellN #32
User title: ellN
since Nov 2006 · 15 posts · Location: Landegem
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
we hebben 26ingeschreven pinkels (2leerjaar) er komen er een zondag meestal 17 à 20tal
we staan ook met 3leidingsmensen
ik blijf in chiro geloven en ik stuur een ballon naar boven
Reply · Quote olivke (Guest) #33
No profile available.
Link to this post
bij ons zijn ribbel en speelclubs samen ... dan komen we op ongeveer
23 leden en 1 man leiding
Reply · Quote Snoopy #34
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
Heb onlangs aan chiro nationaal gevraagd of er een max aantal leden is per leider:
Er is nergens een aantal leiding vooropgesteld die bij een afdeling moeten
staan.
Het spreekt voor zich dat je niet alleen met 20 speelclubjes op stap moet
gaan.

Vriendelijke groeten,
Sekretariaat.

Greets,
Snoop
Reply · Quote olivke (Guest) #35
No profile available.
Link to this post
das normaal dat je er niet alleen op stap met gaat, dan zie je altijd voor medeleiding ,
iemand die extra mee gaat ...
Reply · Quote sarawara #36
User title: Chiro Nele Ardooie
since Dec 2006 · 16 posts
In reply to post ID 42267
Wij zijn ook een enkel meisjeschiro

We staan met twee leidsters voor +- 10 ribbels elke zondag, soms wa meer, soms wa minder
Er zijn er denk ik zo'n 15 ingeschreven
Reply · Quote Nancy (Guest) #37
No profile available.
Link to this post
Subject: monitoren gezocht
Beste Sloeber/ribbelleidsters,

Als ex-ouwe getrouwe chirolid (bijna 20 jaar! Chiro Vlinderia uit Kruishoutem) zou ik graag met dit bericht een beroep doen op jullie.

Pirlewiet vzw organiseert tijdens de zomervakantie kampen voor kinderen uit kansarme gezinnen en/of instellingen. We zijn nog dringend op zoek naar 15 MONITOREN voor de periode: 30 juni tot en met 11 juli. 

Alle geïnteresseerden mogen gerust contact met me opnemen op het gsmnr: 0472 72 89 61 of mailen naar demoornancy@hotmail.com.

Op onze website www.pirlewiet.be kan men ook altijd terecht voor meer informatie.

Reeds HARTELIJK dank voor de medewerking.

Pirlegroeten,

Nancy Demoor
kampleidster
Reply · Quote mick (Guest) #38
No profile available.
Link to this post
wij hebben en ledenstop ingeorpen bij de miniclub, 74 miniclub jongens met 2 leiders en 58 meisjes met 2 leidster is ruim voldoende!! dat is puffen soms hoor!!
Reply · Quote Snoopy #39
since Jan 2006 · 409 posts · Location: Londerzeel
dat is zot veel?!?

vanaf welke leeftijd mogen ze mini worden? en is dit een groep voor 2 of 3 jaar?

wat is de rede eigenlijk van dit mega succes?

grz,
Snoop
Reply · Quote pimpernel (Guest) #40
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 41508
wij staan met 4 leiding voor een groep van ongeveer 30 ribbels en da lukt goed, wel kijken we steeds naar de gemiddelde leeftijd ( ervaring ) van de leidingsgroep per afdeling ;)
Reply · Quote mick (Guest) #41
No profile available.
Link to this post
In reply to post #39
het succes weet ik niet , wij zijn een chiro in een landelijk dorp, wij hebben vooral een succes bij de jongese afdelingen de oudste veel minder, ik denk dat onze wervingscampagne er wel wat mee te maken hebben.
sinds die aanpakt ik het leden aantal bij de jongste groepen wel verdubbeld. (tip: verpak het chirogebeuren als weekend opvang, stuur regelmatig correspondentie naar de ouders en doe een soort evaluatie persoonlijk per kind) dit klinkt misschien school of zo maar ouders vinden het belangrijk hoe hun kind zich gedraagd in groep wij doen dit bij de miniclub en speelclub, zij hebben veel aandacht nodig, (mini 1 en 2 leerjaar) speelclub (3-4 leerjaar).
wij hebben chiro iets profecioneler proben aan te pakken, iets afstandelijker voreger werd er gewoon rap wat op een briefje geschreven als er iets te doen was, nu sturen wij een brief naar alle ouder, wij doen een pasdag voor uniformen, hebben voor de kampinschrijfdag een bancontact gehuurd,.. etc
Reply · Quote an1987_ #42
since Apr 2008 · 47 posts
Quote by mick:
tip: verpak het chirogebeuren als weekend opvang, stuur regelmatig correspondentie naar de ouders en doe een soort evaluatie persoonlijk per kind

Die correspondentie en individuele aanpak van een kind kan ik nog inkomen, maar chiro is net NIET een weekend opvang. Je gaat naar een jeugdbeweging omdat het je aanspreekt samen met andere kinderen een actieve namiddag te hebben, niet omdat het een gratis opvang is. Je merkt het ook wel als kinderen écht moeten komen van mama en papa, willen niet meedoen, zouden liever thuis zijn...  Ik begrijp wel dat jongere kinderen beter wel eens moeten van mama en papa, zodat ze de kans krijgen het te leren kennen, maar als de weekendopvang de reden is dat de kinderen moeten komen ipv het sociale gebeuren ...

Nu ja, das mijn mening...
Reply · Quote Koentje #43
since Nov 2003 · 117 posts
Quote by an1987_ on 2008-08-29, 18:01:
Quote by mick:
tip: verpak het chirogebeuren als weekend opvang, stuur regelmatig correspondentie naar de ouders en doe een soort evaluatie persoonlijk per kind

Die correspondentie en individuele aanpak van een kind kan ik nog inkomen, maar chiro is net NIET een weekend opvang. Je gaat naar een jeugdbeweging omdat het je aanspreekt samen met andere kinderen een actieve namiddag te hebben, niet omdat het een gratis opvang is. Je merkt het ook wel als kinderen écht moeten komen van mama en papa, willen niet meedoen, zouden liever thuis zijn...  Ik begrijp wel dat jongere kinderen beter wel eens moeten van mama en papa, zodat ze de kans krijgen het te leren kennen, maar als de weekendopvang de reden is dat de kinderen moeten komen ipv het sociale gebeuren ...

Nu ja, das mijn mening...

Ik ben het volledig met je eens, maar ik vind wel dat het een groot voordeel kan zijn als je een groot aantal leden binnenkrijgt als Speelclub of Ribbel omdat de ouders de chiro als 'kinderopvang' zien, maar die je door de weken en jaren wel kan overtuigen van de meerwaarde van Chiro... De manier waarop je ze naar de chiro krijgt is niet zo van belang, het doel heiligt hier een beetje de middelen denk ik, zolang je in je werking maar de aandacht voor de groep en het sociale gebeuren zoals jij het noemt, doorgeeft, met andere woorden, de 'Chirowaarden' meegeeft en zo van de kleine 'sleutelkinderen' echte Chirofanaten kan maken :-)
Dit gezegd zijnde, ik heb al meer dan eens gevloekt op de ouders die zelfs niet de moeite doen uit hun auto te komen wanneer ze hun kind komen afzetten of ophalen en nog veel minder zich laten zien op een chirocafé of eetfestijn en je op de dorpel laten staan als je op huisbezoek komt!
K.
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]
Reply · Quote lies(beth)cvv #44
since Nov 2006 · 22 posts · Location: viersel
Wij zitten terug in de lift met onze mini's! waarschijnlijk 18 dit jaar en we staan met 3 (vrouwelijke) leiding! (arme jongens)
Drukke, maar ZALIGE bende!
Reply · Quote marieke #45
since Apr 2005 · 12 posts
Wij hebbe dit jaar als al onze sloebermeisjes komen 9 leden.
Maar wat doe je met zo weinig sloebers?
We willen ze een fantastisch eerste jaar geven zodat ze zeker blijven komen.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  previous  1  2  3  4  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 201.8 ms (139 ms) · 125 database queries in 60.8 ms
Current time: 2012-02-11, 02:52:09 (UTC +01:00)