Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten VB RSS
Tekentje
hallo
Reply
Reply · Quote beer (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
zeg een vraagske

ik ben juist veebee geworden in onze chiro.
maar is er eigneljk een tekentje voor de veebee's dat we op onze broek kunnen naaien of zo?
das altijd leuk moest je nog eens meedoen op de activiteit of op leidingsweekend meegaat.

groetjes

beer
Reply · Quote Warfie #2
since Jan 2005 · 24 posts · Location: Waregem
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
...welwel...!

Ik wist niet dat er een VB-teken bestond?

groeten,

Ward. (VB Chiro Gaverke 'Beregoed' Waregem) ;)
[url]www.chirogaverke.be[/url]
Reply · Quote bever #3
since Oct 2003 · 291 posts · Location: St-Job
ik denk het niet zelfs.

Bever
[color=red]Two zippers unzipped makes you cool and comfortable.
Three makes you a pervert.
PS : Leve ZIP en chiro lochtenberg aka scouts 123 aka chiro JOSKE[/color]
Reply · Quote Warfie #4
since Jan 2005 · 24 posts · Location: Waregem
Bij deze een leuke oproep...?  :)

Waaaaar blijven de VB-tekentjes...?  ;)
[url]www.chirogaverke.be[/url]
Reply · Quote gernoaze #5
since Sep 2005 · 20 posts
Ik heb zonet een Vbee tekentje gemaakt met het bestaande Chiro Logo.
Ik hoop dat het jullie bevalt.
Beter iets dan niets.
ben nog bezig om iets originelers te maken maar op dit ogenblik is mijn inspiratie zoek.
Ik weet nu niet hoe ik het op dit forum kan plaatsen.
ik heb het tijdelijk als avatar ingesteld.
wie helpt mij?
This post was edited on 2006-05-10, 19:32 by Unknown user.
Reply · Quote karolien De Jaeger #6
since May 2008 · 2 posts
Subject: contact andere vb
Vaak word ik aangesproken door ouders om hun zorgen/grieven/klachten te uiten over de leiding. Ook vorig jaar was dat zo, en toen ik daarover sprak met de toenmalige hoofdleidster, liet die het hoofd helemaal hangen, en voor haar hoefde het niet meer.
Dit jaar zijn 6 van de 13 leidsters 1ste jaars, en 4 de jaars. Er is dus weinig ervaring in de ploeg. De meeste doen enorm hun best, maar ouders komen mij melden dat er een tekort is aan verantwoordelijkheidsgevoel, te rap content, ... en ze zijn bang voor dode momenten op kamp.
Hoe pakken andere vb's dit aan? Hoe spreek je je leiding aan zonder ze te demotiveren? Hoe breng je ze verantwoordelijkheidsgevoel bij?
Reply · Quote IKKE (Guest) #7
No profile available.
Link to this post
Quote by karolien De Jaeger on 2008-05-25, 14:24:
Vaak word ik aangesproken door ouders om hun zorgen/grieven/klachten te uiten over de leiding. Ook vorig jaar was dat zo, en toen ik daarover sprak met de toenmalige hoofdleidster, liet die het hoofd helemaal hangen, en voor haar hoefde het niet meer.
Dit jaar zijn 6 van de 13 leidsters 1ste jaars, en 4 de jaars. Er is dus weinig ervaring in de ploeg. De meeste doen enorm hun best, maar ouders komen mij melden dat er een tekort is aan verantwoordelijkheidsgevoel, te rap content, ... en ze zijn bang voor dode momenten op kamp.
Hoe pakken andere vb's dit aan? Hoe spreek je je leiding aan zonder ze te demotiveren? Hoe breng je ze verantwoordelijkheidsgevoel bij?

Karolien,

Ik merk dat het dikwijls al voldoende is om zelf (als VB) je vertrouwen in de leidingsploeg te laten blijken tegenover die ongeruste ouders.   Als je mee op kamp gaat is dat meestal ook al een geruststelling (oef, toch een volwassene in de buurt !).   Bij de ouders van onze leden zitten een aantal oud-medeleidsters van mezelf, en ook zij hebben die twijfels en ongerustheid. En ikzelf was er ook niet gerust in, toen m'n oudste dochter voor 't eerst meeging.
Kinderen krijgen doet je van 't ene kamp naar 't andere overstappen : dat van energieke jongere die de hele wereld aankan, naar dat van moeder/vader die een kind in deze grote boze wereld moet laten grootworden.   Je zal die reactie van ouders altijd tegenkomen in je VB-schap.
Mijn ervaring is dat ook 1stejaarsleiding hun verantwoordelijkheid opnemen (zoiets merk je trouwens al in de loop van het chirojaar).  Als de do's en don'ts op kamp duidelijk vooraf worden afgesproken, komt het wel in orde.
Als ouders mij over iets hebben aangesproken, zeg ik dat altijd direct door aan de leiding, en ik vertel er hen onmiddellijk mijn antwoord bij.  Het komt er op neer dat ik steeds achter de leidingsploeg sta, en dat zorgt ervoor dat zij niet direct het hoofd laten hangen bij kritiek, omdat ze zich gesteund voelen.   Terechte kritiek moet natuurlijk besproken worden, en liefst opgelost worden met raadgevingen i.p.v. verwijten...
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 153.5 ms (87.3 ms) · 72 database queries in 39.1 ms
Current time: 2012-02-04, 10:52:44 (UTC +01:00)