Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Oud-Leiding RSS
Net Gestopt...
wa nu??
Page:  1  2  next 
Reply · Quote Roosje #1
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Niemand had het voor mogelijk gehouden (inclusief mezelf) maar ik ben dan toch gestopt met de chiro.... Met véél pijn in het hart, want ik zag mijn kindjes graag en vond leiding zijn echt super-fijn en -als ik anderen mag geloven- zat/zit ik boordevol goeie ideeën.

Ik zit alleen heel erg met een zwart-gat-gevoel...
Ik krijg heimwee nog voor het jaar terug begonnen is en heb schrik om alles te moeten missen: Normaal wordt oud-leiding bij ons in de chiro nog ingeschakeld als meter of peter om mee te komen interimmen af en toe, maar nu zitten ze eindelijk niet meer met een leidingstekort (omdat alle aspiranten in één keer leiding geworden zijn) en is da dus ni meer nodig.
Er is ook niet zoiets als een oud-leidingsgroep die elke week pinten gaat pakken, zoals dat bij andere chiro's het geval is.

Kent er iemand het zwarte gat waarin ik me bevind? En weet iemand de ladder staan om er weer uit te geraken?
Reply · Quote Wor #2
since Dec 2004 · 37 posts
het gewest? of het verbond?
Reply · Quote Mika #3
since Apr 2004 · 229 posts · Location: Nieuwpoort
oei Roosje, wat jammer...

maar het klopt wel hoor, elk jaar hoor je zo van die verhalen
het gewest en verbond kunnen mss wat soelaas brengen, maar het is toch ook dat niet hé

kdenk daje best zelf nog wa contact probeert te houden met de leidingsploeg...

en als ik je nu wat zand, water, cement, hout, takken,... geef, wil je er dan voor zorgen dat die put weer toe is zodat ik er volgend jaar ook niet in val?  :unsure:
Aspitrant 2007 - Save The Havana's: Het beleven duurt 5 dagen, de gedachte blijft voor altijd...
Reply · Quote Rubio #4
since May 2004 · 328 posts · Location: Dadizele
Ben ook gestopt ...

Maar dat zal me zeker niet tegenhouden van de chiro. Ik zal zeker nog wegen zoeken om betrokken te blijven, al is het iets kleins ... Misschien als losse medewerker in t verbond, we zien wel.
T zwarte gat zal komen eens er de eerste chirozondag of LK de vrijdagavond is. Dan zullen we het moeten opvullen met iets. Het zal zoeken zijn achter iets.

Ben toch tevreden dat ik in mijn carriére AB heb meegevolgd, dan nog wel dit jaar.

Mika, kheb u in de verte gezien op Pukkel maar kgeraakte niet bij u.
VERBOND WEST-VLAANDEREN
[color=red]WAAR ZIJN DIE HANDEN!?[/color]
Reply · Quote Roosje #5
nee, ik ga ni int gewest of verbond...

ik vind bij nationaal wel enkele dingskes te doen, te beginnen bij AB begeleiden natuurlijk...

En das mega-plezant, ma toch ni hetzelfde...ge zijt er minder mee bezig en wa doede op vrijdag en zondag??
Reply · Quote hidee #6
since Jul 2004 · 574 posts
ik ken dat gat ook wel een beetje
ik ben een paar keer gaan kijken bij de start of slot van de chiro, ben af en toe moeten gaan helpen (tijdens de examens), af en toe fotograaf moeten gaan spelen...
Heb ook altijd nog geholpen met het boekje...
Heb terug de smaak van het babysitten gevonden, andere hobby's gezocht
mij wat meer bezig gehouden met mijn lief  ;)
maar dat heimwee gevoel bleef.
na een jaar terug binnen gekomen, omwille van leidingstekort.
Nu terug gestopt, met 3 tegelijk, en voel me nu veel beter, misschien net te vroeg gestopt, om niet in dat gat te vallen.
Maar zoals ze zeggen: je moet stoppen op je hoogtepunt.
Blijf niet bij de pakken neerzitten en organiseer zelf oudleidingsmeetingen (dat gaan wij ook doen vanaf dit jaar) en laat je nog zien op je chiro (alleen zien dat je niet bemoeizuchtig wordt)

en bedenk: er is een tijd van komen, en een tijd van gaan, en onze tijd van gaan is nu gekomen.
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Clutens #7
since Oct 2003 · 1179 posts · Location: Deur binnen, trap omhoog, eerste deur links en tad
Quote by Roosje on 2005-08-24, 01:33:
Niemand had het voor mogelijk gehouden (inclusief mezelf) maar ik ben dan toch gestopt met de chiro.... Met véél pijn in het hart, want ik zag mijn kindjes graag en vond leiding zijn echt super-fijn en -als ik anderen mag geloven- zat/zit ik boordevol goeie ideeën.

Ik zit alleen heel erg met een zwart-gat-gevoel...
Ik krijg heimwee nog voor het jaar terug begonnen is en heb schrik om alles te moeten missen: Normaal wordt oud-leiding bij ons in de chiro nog ingeschakeld als meter of peter om mee te komen interimmen af en toe, maar nu zitten ze eindelijk niet meer met een leidingstekort (omdat alle aspiranten in één keer leiding geworden zijn) en is da dus ni meer nodig.
Er is ook niet zoiets als een oud-leidingsgroep die elke week pinten gaat pakken, zoals dat bij andere chiro's het geval is.

Kent er iemand het zwarte gat waarin ik me bevind? En weet iemand de ladder staan om er weer uit te geraken?
Olla roos..

Schokkend nieuws om te horen..
Veel kunde tegen da zwart gat niet doen zenne.. Wa ik u kan aanraden is om op zondag zeker niet thuis te blijven zitten.

PS: Wanneer is het vergadering voor AB..
Hear the words I sing,
War's a horrid thing,
But still I sing, sing, sing,
Ding a ling a ling.
Reply · Quote Ex_Aspiranje #8
since Oct 2003 · 1398 posts
Betrokken blijven bij Chirowerking op oud-leidings-manier... Zelf initiatief nemen kan ook wel eens lukken!
Waarmee ik bedoel: een paar oud-leiding aanspreken om mee iets te gaan drinken, de leidingsploeg duidelijk laten weten dat je altijd wil helpen met evenementen of wil invallen tijdens examenperiodes of wel eens als boeman wil opduiken in een nachtspel of... :-)
Reply · Quote Mika #9
since Apr 2004 · 229 posts · Location: Nieuwpoort
of eens met een stuk of 2, 3 een megaspel voor de leidingsploeg in elkaar steken, waar ze dan zelf geen werk aan hebben, vinden ze zeker leuk
Aspitrant 2007 - Save The Havana's: Het beleven duurt 5 dagen, de gedachte blijft voor altijd...
Reply · Quote Rubio #10
since May 2004 · 328 posts · Location: Dadizele
Davoor hebben wij OLD OudLeiding Dadizele, maar voel me nog net iets te jong om me daar bij aan te sluiten.
VERBOND WEST-VLAANDEREN
[color=red]WAAR ZIJN DIE HANDEN!?[/color]
Reply · Quote Diederik #11
since Oct 2003 · 547 posts · Location: Sleidinge
Na zeven jaar leiding ben ik ook gestopt. En om eerlijk te zijn valt het mij helemaal niet zwaar. Als je stopt met spijt, dan ben je te vroeg gestopt naar mijn mening.
[url=http://www.chirosleidinge.be]www.chirosleidinge.be[/url]
Reply · Quote bever #12
since Oct 2003 · 291 posts · Location: St-Job
idd, ik was ook een jaar gestopt na een leidings-carriere van 6 jaar.

maar als het echt ni anders kan, ga je gewoon terug in de chiro :-D

ben nu aspirantenleider en groepsleider
[color=red]Two zippers unzipped makes you cool and comfortable.
Three makes you a pervert.
PS : Leve ZIP en chiro lochtenberg aka scouts 123 aka chiro JOSKE[/color]
Reply · Quote hidee #13
since Jul 2004 · 574 posts
idem bij mij, al was het vooral omdat ze leidingstekort hadden.
na 5 jaar leidster zijn, had ik mijn uniformpje aan de kapstok gehangen, maar bleef altijd actief (bij het maken van het boekje, hulp bij examens, hulp bij activiteiten...). Dit ging zo een jaartje door.
Na dat jaartje hadden ze te maken met leidingstekort, en hebben ik, en nog een andere oudleidster (2 jaar gestopt), ons fluitje terug ter hande genomen voor een jaar.
ik heb er nog altijd geen spijt van en ben nu met een zeer goed gevoel gestopt, ze kampen nog altijd met leidingstekort, maar mijn tijd was gekomen
ik sta nu nog altijd klaar als ze een leidster te kort hebben of zo, maar ik ben eindelijk echt OUDleidster, en dat voelt goed.
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Roosje #14
Quote by Diederik on 2005-10-15, 08:32:
Na zeven jaar leiding ben ik ook gestopt. En om eerlijk te zijn valt het mij helemaal niet zwaar. Als je stopt met spijt, dan ben je te vroeg gestopt naar mijn mening.
Misschien ben ik wel te vroeg gestopt idd, maja... ik zal der wel mee lere leven... en intussen kan ik al mijn creativiteit en enthousiasme op de tito-kindjes van AfdelingsBivak loslaten!  :-D
Reply · Quote Gast_ben (Guest) #15
No profile available.
Link to this post
Zoek een lief, Roosje.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 3.2 s (2.6 s) · 116 database queries in 2.8 s
Current time: 2012-05-17, 04:32:53 (UTC +02:00)