Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Ribbels RSS
Zondag-activiteiten
Reply
Reply · Quote farsy #1
since Apr 2005 · 42 posts · Location: schel
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
heej iedereen!
ik weet sinds gisteren dat ik mijn eerste jaar als leidster bij de ribbeltjes mag doen!..nu moet volgende week ons programma afgegeven worden..dus leuke van 2 tot 5 activiteiten zijn welkom:) ze moeten daarom geen 3 uur duren..
alvast merci:)
x karen!
Reply · Quote Dag #2
since Apr 2004 · 17 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Zeker niet alle ribbels kunnen complexe spellen aan, daarom leefde ik me meer uit in de inkleding. Daar kan je bij ribbels alle kanten mee uit. Enkele voorbeelden:

- vampierendag: met vuilniszakken (liefst niet van de stad, want die zijn peperduur) kan je capes maken en met bloem en water maak je een wit gezicht voor alle ribbels, plastic vampierentanden zijn altijd een hit. Ze krijgen dus een opleiding vampier. het komt erop neer dat je kleine spellen doet in thema vampier bv. span fietsbanden in een driehoek tussen bomen. In het midden staat de vampierenjager met een knuppel. De ribbels lopen dan tegen de gespannen fietsbanden en proberen voorwerpen in het midden te stelen, zonder geraakt te worden door de jager.
Op het einde krijgen ze als beloning snoeptanden.

- Moppendag: alle humor is gestolen door een boosaardig figuur. Via allerlei proeven (hindernisparcour, spellen) gaan de ribbels op zoek naar het kasteel waar de boosaardige zich ophoudt. Op het einde hou je dan een moppenronde onder de ribbels om hem te verslaan. Vooral die ribbelmoppen gaan het doen ;-)

- een bosspel met doktorspuiten vol water en elk een kamp maken (twee stokken in de grond en wat bladeren is reeds een ribbelkamp)

Veel fantasie is belangrijk bij ribbels (en zelf wat kinds zijn), maar zeker niet elke week doen, dan raakt het afgezaagd. Soms is een dagje balspelen of knutselen zeker zo leuk. Je vindt zeker een hoop ribbelspellen op de chirosite of op het internet in het algemeen.

Veel succes!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 494.3 ms (198.7 ms) · 47 database queries in 242.7 ms
Current time: 2012-02-10, 03:33:00 (UTC +01:00)