Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Keti RSS
Fireball
een leuk idee veut kamp!
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Liieserd (Guest) #16
No profile available.
Link to this post
In reply to post ID 43674
Subject: fireball
Wij spelen dat in onze chiro met kroonkurken,
dan gooien we dat zo omhoog en meppen daartegen.
Werkt wl nie zo goe be felle wind
ma tdoe gene pijn, en tis wl plezant

mss n leuker alternatiief als k de reacties ziie?  :-)

Groetjess

N CHIROFAN.
Reply · Quote Hans Bouwen #17
since Mar 2008 · 2 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Subject: Spelen met vuur
Beste allemaal,

Ik lees, met verbazing, het enthousiasme rond 'fireball'.  Dit spel is ronduit gevaarlijk.  Jaarlijks krijg ik, als verantwoordelijke van de verzekeringen van de Chiro, wel een aantal ongevallen met dit spel binnen.  Het resultaat is al te vaak een serieuze derdegraads brandwonde.  In het beste geval sta je dan voor een bijzonder pijnlijk herstel en een serieus blijvend litteken.
Steeds gaat het over groepen die alle voorzorgsmaatregelen in acht hadden genomen.  Een ongeval is echter snel gebeurd, en als er een ongeval gebeurt met vuur, zijn de gevolgen snel rampzalig voor het slachtoffer, maar ook voor alle anderen die zich mee verantwoordelijk voelen voor het ongeval (leiding en de rest van de groep).
Spelen met vuur is niet 'cool', maar dom en gevaarlijk.  Je leest meer over spelen met vuur in de Chiro op http://info.chiro.be/artikel.php?id=1437.

Met vriendelijke groeten,

Hans Bouwen
Directeur Chiro
Reply · Quote jds (Guest) #18
No profile available.
Link to this post
hallo,
Ik vind firebal een zeer leuk spel, en als je het een beetje in de hand houd, zoals geen loshangende brandende doeken, en fleece kledij, dan is het toch goed de doen?
Ik heb het als lid al vanaf de tito's gespeeld, ook bij keti's en aspi's meerdere keren. nu als 5e jaars leiding had ik het al vaker gespeeld, maar spijtig genoeg is het vorig jaar verboden bij ons.
graag kijk ik terug op de wijze momenten waar we als lid met een tennisbal met WS naar elkaar gooiden. spijtig dat ik ze dit spel niet meer kan gunnen.
ik kan zeker begrijpen dat er ongelukken zijn gebeurd maar dat komt bij alles voor, gebroken been bij dikke bertha, hersenschudding bij napoleon, geschaafde knieen handen, armen,... we zijn toch een jeugdbeweging, sebiet kunnen die gastjes, en die pubers tegen niets meer. voor een mini sneetje beginnen is het al paniek, vroeger moesten we der gewoon tegen kunnen.
ik begrijp dat je als verantwoordelijke van verzekering veel miserie tegenkomt, maar als lid en leiding zie je ook de wijze momenten van vele spelen.
grtz
Reply · Quote Koentje #19
since Nov 2003 · 117 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Het punt dat Hans wil maken is dat bij spelen met vuur echt de miserie niet waard is...
Het is echt niet zo leuk, en grote derdegraadsbrandwonden die een genezingsproces van maanden en soms jarenlang vragen zijn niet te vergelijken met zelfs een gebroken been bij dikke bertha en het plezier echt niet waard...

Ik ben het ermee eens dat we onze leden best een beetje mogen 'harden', maar we moeten steeds onze verantwoordelijkheid als leiding in't oog houden... brandwonden laten riskeren hoort daar niet bij... Doe zo'n spelen alsjeblieft niet meer, er zijn originele en plezante spelen zonder vuur genoeg... Lees Dubbelpunt, de afdelingsboeken, de spelendatabase,... voor andere wauw-activiteiten!

Chirogroeten,
Koen.
[font=Times][size=11][color=yellow]
"...De lont in het kruitvat, vlam in de pan, het kriebelt, het tintelt, je voelt dat het kan, om samen te spelen, om samen te zijn, zondag na zondag, dit chirorefrein..."[/color][/size][/font]
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 163.9 ms (98.2 ms) · 59 database queries in 60.5 ms
Current time: 2012-02-11, 02:40:35 (UTC +01:00)