Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Algemeen Wat nergens anders kan... RSS
Afgeranseld door Katoenfuifpersonneel
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Dag #16
since Apr 2004 · 17 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Ik begrijp dat je na zulke lotgevallen "pist off" bent (een understatement weliswaar), en in een eerste opwelling een zondebok zoekt. Maar ik hoop dat je reeds gekalmeerd genoeg bent om te begrijpen dat je je pijlen naar de verkeerde mensen richt. Was het chiroforum wel de beste plaats om je klacht te plaatsen? Vooral de beschuldiging was op zijn zachts gezegd nogal zwak onderbouwd. Hoewel je niet weet of het uberhaupt de chiro was, kom je toch uitleg vragen. Nota bene op een nationaal chiroforum, terwijl de plaatselijke groepen toch uitgesproken autonoom werken. Je richt een klacht dus best naar de groep in kwestie. (Wij kunnen immers geen uitleg geven aangezien wij van toeten en blazen weten)

Bovendien pleiten ronduit beledigende uitspraken als rundhuppelende uniformpjes niet in jou voordeel. Het geeft de indruk dat je laatdunkend denkt over jeugdbewegingen tout court (het is dan ook maar een pot zakdoekleggend nat) Welnu, zulke ongenuanceerde uitspraken, zeker niet geremd door enige kennis van zaken, kan je nu toch best laten. Het zal je probleem niet oplossen. Integendeel.

Jeugdbewegingen krijgen al genoeg lompe en onterechte kritiek (vele jeugdbewegingen werken net rond verdraagzaamheid). Richt je kritiek naar de fuiforganisatoren en stel je niet aan.
Reply · Quote Guest (Guest) #17
No profile available.
Link to this post
Quote by Dag on 2005-07-01, 02:19:
Jeugdbewegingen krijgen al genoeg lompe en onterechte kritiek (vele jeugdbewegingen werken net rond verdraagzaamheid). Richt je kritiek naar de fuiforganisatoren en stel je niet aan.
En kreatieve (niet-marginale, gestylde) jongeren worden nog gearresteerd ook... Je hebt inderdaad gelijk, de jeugd heeft het zwaar, VOORAL ALS ZE ER NIET OVER MOGEN PRATEN! Wie weet ben jij de volgende dat ze halfdood kloppen omdat je misschien het verkeerde t-shirt en daarmee zeker 50 kilo heroine hebt? Nou?

Kijk, ik snap enerzijds wat je bedoelt, anderzijds hoopte ik hier mensen van de xxxxxxxxxx Chiro/Scouts/watdanook tegentekomen, want op hún site vinden ze het maar irrelevant dat er op hún evenementen mensen door hún personneel worden ineengeslaan. Dat is ook geen aanstellerij. Er is hier sprake van fysiek geweld met gevolgen, ik zit onder de blauwe plekken.
Jullie nonchalance tegenover geweld tegen er anders uitziende jongeren vind ik nogal sterk mits jullie zelf bij jongeren tellen en als individu geen diskriminatie wilt gewoon omdat je er misschien wat raar uitziet. Denkt eens na - je ziet je zus (fiction, all fiction) een paar ogenblikken in het gras zitten en ineens zie je hoe ze door een paar honderd kilo spieren en 4 armen naar een politiewagen GEKLOPT wordt waar ze handboeien omkrijgt, tot uitkleden wordt gedwongen en allemaal ENKEL EN ALLEEN omdat ze er anders uitziet dan de rest. Dán wil ik uw kop eens zien dat je dan trekt, amai... vooral als ze achteraf rode strepen op haar polsen heeft van handboeien die ze nooit verdiende. En voor de rest van haar leven verontwaardigd is. Tof he?

En... dan is er nog de simpele actie-reactie zaak... Scouts xxxxxx vernederd mij publiek, vernederkik xxxxxxxxx publiek eh... en ík doe het met feiten en een toetsenboord, niet met geweld...
't is ergens evident, vind je niet?
Wat ze deden, maar ook wíe het deed... allez... waarom wordt men security, denkte? Awel... ik zal het u zeggen. Omdat men buiten spieren geen kwaliteiten heeft, en zeker niet in de bovenste verdieping van uw kop... zielige havo/mavo school, geen diploma, misschien arme familie... natuurlijk dat dat soort uitschot een job kiest waar ze geen hersenen voor nodig hebben en al hun frustraties op VROUWEN EN KINDEREN (ik: vrouw, kameraad: kind) kunnen uitlaten... Door dát soort gedrocht word ik niet graag angeraakt...
(nota bene - Securities zijn meestal mensen dat bij de flikken niet genomen zijn OMDAT ze te gevaarlijk zijn om ze een wapen en macht te geven, en het bewijs was de Katoenfuif)
En het is geen kompliment voor de Scouts ook niet, want zij huren dat soort volk in... voor jongeren heb je geen Dragonball-mannekes met matrakken nodig. Vooral niet als je uw eigen job goed zou doen, bijvoorbeeld aan den ingang fuilleren en niet achteraf "HEROINE!!!!" krijsen.
This post was edited on 2005-07-02, 10:09 by Unknown user.
Reply · Quote Guest (Guest) #18
No profile available.
Link to this post
Quote by Dag on 2005-07-01, 02:19:
ronduit beledigende uitspraken als rundhuppelende uniformpjes
Trouwens. Euh, is dat een belediging of een feit dat scouts met uniformen door de bossen lopen..? Als je het een belediging vind betekent dat alleen dat je er zelf een probleem mee hebt. Als je er trots op was had je het nóoit een belediging gevonden... :-p
Reply · Quote jeanke #19
since Oct 2003 · 237 posts · Location: Vilvoorde
Quote by Guest on 2005-07-01, 07:31:
... zielige havo/mavo school,
dit en het deel van dat rondhuppelen stoten mij toch wel tegen de borst
eerst zit je kei fel te geven dat ze je veroordelen op basis van uiterlijke kenmerken
maar zo te zien neem je het er zelf toch ook niet al te nauw mee.

bij de weg: http://www.vvksm.be/prikbord

en nog iets hier in de buurt zijn jeugdbewegingen verplicht om security aan te nemen als ze een fuif organiseren
hetgeen een kostelijke grap is
de juiste security vinden is ook niet altijd voor de hand liggend.
;-?
Reply · Quote Koon #20
since Jul 2004 · 69 posts · Location: Sint-Truiden
Nu wil ik hier niet beginnen te zagen ofzo, maar er zijn toch wel enkele dingen die ik niet kan nalaten te zeggen:

Jullie nonchalance tegenover geweld tegen er anders uitziende jongeren vind ik nogal sterk mits jullie zelf bij jongeren tellen en als individu geen diskriminatie wilt gewoon omdat je er misschien wat raar uitziet.
Volgens mij is wat er gebeurd is door iedereen die hier al gereageerd is toch wel afgekeurd, wat moeten wij nog meer doen? Te voet naar scherpenheuvel, om vergiffenis te vragen voor dingen waar wij in de verste verte niks mee te maken hebben, en nog minder van afweten?

En over die opmerking van de rondhuppelende uniformpjes
Trouwens. Euh, is dat een belediging of een feit dat scouts met uniformen door de bossen lopen..? Als je het een belediging vind betekent dat alleen dat je er zelf een probleem mee hebt. Als je er trots op was had je het nóoit een belediging gevonden...
Op zich vinden wij het natuurlijk geen probleem dat wij "ronduppelen" in de bossen in uniform, maar het feit dat jij heel het Chiro/Scouts - gebeuren vereenvoudigt tot dit ene aspect stoort mij wel mateloos, aangezien wij VEEL meer doen dan eens occasioneel door een bos lopen.
Bovendien zou het wel een beetje belachelijk en kinderachtig van jou zijn om op dit moment nog te ontkennen dat het niet je bedoeling was een denigrerende sneer te maken.

En als laatste misschien nog
... zielige havo/mavo school
Dit stuk vind ik ook al zo vreemd aangezien wij bij mijn weten hier in België niet werken volgens dat systeem, maar dit terzijde.
Aanvaard gewoon eens dat niet iedereen even slim is (net als iedereen er niet hetzelfde uitziet, nietwaar?), net jij zou nu toch wel moeten geleerd hebben niet op basis van zulke dingen te oordelen?
Bovendien zou je misschien beter eerst is in eigen boezem kijken, want met jou posts hier kom je zachtjes uitgedrukt ook niet echt over als een groot licht, en daarmee doel ik niet alleen op de inhoud ervan.
This post was edited on 2005-07-02, 00:20 by Unknown user.
Reply · Quote Bregtv (Administrator) #21
User title: Admin
since Feb 2003 · 791 posts · Location: Neeroeteren
Group memberships: Admins, Leden
@ guest: je mag er zeker over praten, maar het kan niet dat je hier namen van gemeentes/groepen aanhaald waarvan je nog niet eens weet welke het was. Bij ieder volgend bericht met de groepsnaam erin, wordt deze verwijderd. Het is juist alsof je die groep wilt afbreken tot en met en dit zonder reden, want als je een naam moest noemen moest het die van de security zijn om ons te verwittigen die niet te nemen... Wij MOETEN op onze fuif ook een security nemen en zijn we daarom de schuldige als ze iets fout doen?
This post was edited on 2005-07-02, 10:17 by Unknown user.
Reply · Quote marie_marij #22
since Mar 2005 · 33 posts
jij anoniemeling,

ik vind, net zoals iedereen hier en net zoals jijzelf, dat je heel onrechtvaardig behandeld bent. Zo'n dingen mogen niet gebeuren. Daarom begrijp ik het ook dat er een discussie wordt geopend om dit even aan te halen. Ik zie dit niet als het aanvallen van die bepaalde groep, ik heb ook niet het gevoel dat dit een nutteloze discussie is. er mag over zoiets gesproken worden want het gebeurt meer dan dit voorval alleen. en dan niet alleen op fuiven; mensen worden onrechtvaardig behandeld om wie ze zijn, om wie ze niet zijn, om hoe ze eruit zien of hoe ze er niet uitzien.

Maar ik kan het ab-so-luut niet verdragen dat jij iedereen over dezelfde kam scheert. Security minderwaardig? probeer je ons hier te provoceren? bij mij lukt het in ieder geval. Security heeft niets te maken met lager geschoold zijn, gespierd, marginaal zijn of wat je ook allemaal aanhaalt. Ieder mens heeft zijn kwaliteiten en benut die op zijn manier. als ik security werd zou ik dit doen om de orde wat te handhaven, om al die mensen samen een rustige avond te geven. Je veroordeelt mensen vanop je hoge troon. Ze mogen jou niet fout behandelen maar waarom doe jij het ook?

mag ik zeggen dat jij, ondanks je "anders" zijn - zoals je zelf zegt - geweldig met oogkleppen naar de wereld kijkt? Door zulke kortzichtige gedachten en woorden gebeuren er dingen zoals jij hebt voorgehad.

amen.
Reply · Quote barney #23
since Mar 2005 · 88 posts
@guest
iemand die hier zo staat te zeveren en onverdraagzaam is zou ik ook wel zo buitenschoppen
Reply · Quote sassette #24
since Nov 2004 · 608 posts
VROUWEN EN KINDEREN

Nou, een jongen van 17 is toch geen kind hé!
('k Lees de Humo ook hoor).
Reply · Quote Roosje #25
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
tis ni van m'n gewoonte om me te moeien in een topic als dit...

ik moet ook tot m'n eigen schande toegeven dat ik als een goeie ramptoerist heb opgezocht wie de katoenfuif organiseerde... en wat bleek de eerste 3 sites die ik google-gewijs vond bleken ook drukbezocht door de excentrieke guests die hun ei op dit forum kwijt wilden.

Kpeins da alles da belangrijk is en wij kunnen zeggen ook al aangehaald is... daarom dit, weinig inhoudelijk bijbrengende eerder olie-op-het-vuur-gooiende antwoord: waarom komt ne mens in godsnaam op een nationaal chiroforum memmen over één of andere scoutsfuif?? dan toch ni zo slim als ze zelf zouden willen?

sorry mods... het moest gezegd  B)
Reply · Quote the_wounded_immortal #26
since Apr 2005 · 266 posts · Location: hellstende
je hebt trouwens je verhaal niet afgemaakt.

De flikken en geen drugs bij je gevonden, en dan. mocht je naar huis, hoe lang heb je vast gezeten. Komt er nog een vervolg van. Heb je die klacht al ingediend.

Trouwens ik ben ook securitie op een festival dit weekend. En wat ben ik blij dat ik daar men wapen niet hoef te dragen. Want ik heb die wel degelijk voor mijn job.
Reply · Quote reinhold #27
since Mar 2004 · 734 posts · Location: kortrijk
ff iets zeggen

1: klacht neerleggen tegen de mensen van de security wegens onterechte beschuldigingen en slagen en verwondingen

2: klacht neerleggen tegen de politie bij het comitép wegens niet respecteren van de rechten van de mens

als je dit doet gaat het weliswaar een lang straatje worden en als er iets van komt kan je misschien enkel verontschuldigingen vragen en krijgen.

en als ik het lees waren de mensen van de security geen professionele organisatie maar vrijwilligers die een centje wilde bijverdienen.

want in elk document wat bij security staat duidelijk van geen geweld te gebruiken!

ben je na u avontuur langs de dokter gepasseerd voor eventuele lichamelijke schade van het sjotten en slagen?? :unsure:
Reply · Quote Guest (Guest) #28
No profile available.
Link to this post
De Katoenfuif wordt jaarlijks georganiseerd door de Scouts van Grimbergen ! Zij huren een bepaalde firma in voor de security, maar zijn niet voor iedereen verantwoordelijk !!
Reply · Quote sassette #29
since Nov 2004 · 608 posts
In feite ben je als organisatie wél verantwoordelijk, hoor.
Maar alleen bij lichamelijke letsels.  Een oplossing daarvoor is de evenementenverzekering.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 2.2 s (1.8 s) · 106 database queries in 1.8 s
Current time: 2012-05-17, 04:27:00 (UTC +02:00)