Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Algemeen Wat nergens anders kan... RSS
Afgeranseld door Katoenfuifpersonneel
Page:  1  2  next 
Reply · Quote AnnaMatheis (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Samenvatting Katoenfuif voor twee mensen die niks misdeden buiten hun haar stylen en een rugzak meehebben:

Mijn kameraad en ik kwamen de fuif binnen, de rugzakken gefouilleerd en clean verklaard, gingen in het gras zitten en smsjes sturen.
Plotz werden we bruut van de grond getrokken en door 5? sterke Security leden tot aan de omheining... geklopt. Gedumd. Geshot. Daar werden we letterlijk tegen de muur gekletst.

Ik ken mijn mensenrechten volgens de Conventie van Geneve en daarbij telt ingelicht te worden, waar je deze mishandeling aan te danken hebt. “Dat zul je dan wel zien als de politie komt” klonk het en ik kreeg een duw in mijn rug.

Toen de politie er was, werden we door drie security mannen (ik door twee – zo behandel je dus vrouwen... – en mijn kameraad door éen) aan onze armen vastgepakt en naar de uitgang gesleurd. Daar werden we door de politie ingelicht dat we in bezit van drugs blijken te zijn. Dus fouilleerden ze ons ter plaatse, oppervlakkig.
En plots hadden we handboeien om. Op de rug. En werden op de bureau gedwongen, ons uit te kleden. Elke opmerking (terecht trouwens) in verband met de belachelijkheit en absurdheit van de zaak, werd met bedreigingen de kop ingedrukt. Hoewel éen van de in Geneve neergeschreven mensenrechten het recht is, degelijk te worden behandeld als geen gevaar van u uitgaat. Ook werd ik bedreigt met een nacht in de cel omdat ik effen lachte – met de inderdaad belachelijke situatie. Ook familie contacteren mocht niet. We werden behandelt zoals de nieuws het over de oorlogsgevangenen in Irak vertellen: mishandeld zonder het recht op tegenspraak. En, daarbij, onschuldig.

Drugs werden trouwens niet bij mij, noch bij mijn vriend gevonden. En ook hier wijs ik effen naar de mensenrechten: je mag niemand om zijn uiterlijk (rugzakken, paars/dreadlock haar in ons geval) arresteren – of hij er nu “louche” uitziet of niet, iedereen mag zijn eigen look vrij kiezen zonder daarvoor handboeien om te krijgen. Er werd trouwens degelijk weed gesmoord op de fuif – niet door ons maar door normaal eruitziende mensen. En men liet ze doen. Wij werden echter voor een verdacht afgeranselt en gearresteerd. Diskriminatie omwille van het uiterlijk is tégen de mensenrechten, toch in zulke extreme gevallen. De politie óf Security mag hum schuldigen niet volgens hun uiterlijk kiezen maar volgens hun daden.

Ik wil hier uitleg voor. Ik ga alleszins klacht indienen.
Reply · Quote Ex_Aspiranje #2
since Oct 2003 · 1398 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Simpel. Klacht indienen. Kan ni.

Maar wat dit met Chiro te maken heeft is me nog steeds een raadsel...  ;)
Reply · Quote AnnaMatheis (Guest) #3
No profile available.
Link to this post
Gewoon, de chiro of scouts (ken er ni veel van) van X heeft die fuif georganiseerd en is verantwoordelijk voor wie ze inhuren. Security bijvoorbeeld....

Reken maar dat ze van me zulle hore...
This post was edited on 2005-06-30, 10:41 by Unknown user.
Reply · Quote Line #4
since Mar 2005 · 316 posts · Location: Rijkevorsel (sint jozef)
Niet veralgemenen.. dit kan overal voorkomen en daarom niet perse bij chiro ofzo..
En ja idd, deze dingen komen voor, maar overal.. (ookal zou dit niet mogen)
[font=Arial][color=blue]Hé fijne blauwe mens!![/color][/font]
Reply · Quote AnnaMatheis (Guest) #5
No profile available.
Link to this post
Ik veralgemeen het niet, maar of je nu van de chiro of van een andere organisatie bent, je bent verantwoordelijk voor het gedrag van wie je tewerkstelt. In dit geval is dit X...
This post was edited on 2005-06-30, 10:42 by Unknown user.
Reply · Quote Freddy #6
User title: Freddy 4Ever
since Oct 2003 · 863 posts · Location: Gent
Quote by AnnaMatheis on 2005-06-30, 08:16:
Ik veralgemeen het niet, maar of je nu van de chiro of van een andere organisatie bent, je bent verantwoordelijk voor het gedrag van wie je tewerkstelt. In dit geval is dit X...
Hoe kan je nu verantwoordelijk zijn voor het gedrag van iemand anders?
Ik blijf in Chiro geloven ....
http://www.Chiro-Mere.be
Freddy 4ever
This post was edited on 2005-06-30, 10:42 by Unknown user.
Reply · Quote Bregtv (Administrator) #7
User title: Admin
since Feb 2003 · 791 posts · Location: Neeroeteren
Group memberships: Admins, Leden
Ik heb de titel aangepast. Het hoort niet dat hier bepaalde groepen bij naam genoemd worden als "bruten" als enerzijds je nog niet eens weet of het van een chiro of scoutsgroep is en anderzijds door het feit dat zijzelf niet verantwoordelijk zijn voor het "gedrag" van security....
This post was edited on 2005-06-30, 10:44 by Unknown user.
Reply · Quote Kris #8
since Oct 2003 · 188 posts · Location: Maareksem
Quote by AnnaMatheis on 2005-06-30, 07:16:
je bent verantwoordelijk voor het gedrag van wie je tewerkstelt.
Op zich snap ik de redenering, maar ze is toch ook een beetje gevaarlijk, niet? Is het de schuld van de organiserende jeugdbeweging dat ingehuurd security-personeel totaal verkeerde dingen doet? Waren dit privémensen, of was het een security-bedrijf, in dat laatste geval zou ik eerder met dat bedrijf contact opnemen.

Ik ken de schaal niet van de betreffende fuif, maar als ge een grote fuif doet en ge huurt een privéfirma in voor de security moet ge als organisator ook maar hopen dat die mensen hun job naar behoren doen, en dat ze zich aan hun contract houden. Als (en ik zeg duidelijk als) een gehuurde firma verkeerde dingen doet, kunt ge als organisator besluiten van hen volgende keer ni meer in te huren, en eventueel kunt ge er een klacht tegen indienen, maar veel meer kunt ge ni doen (op de fuif zelf kunt ge ze toch moeilijk naar huis sturen, dan zit ge ineens zonder security eh).
Reply · Quote Guest (Guest) #9
No profile available.
Link to this post
@Kris
Naar huis sturen niet, nee. Schadevergoeding voor geweld tegenover onschuldige jongeren eisen, dacht ik eigenlijk.
En ik moet ook niks van de organisatie (en toch is het de verantwoordelijkheid van deze), behalve de kontactgegevens van die securities. Dáar heb ik bezwaar tegen. Ik zou klacht tegen de organisatie kunnen indienen, maar dat doe ik niet omdat zij mij niet half vermoord hebben, maar hun securities. Wil gewoon via de organisatie bij de secur's komen, zie?

@Bregtv
Ok, de titel maakt mij niet uit.
Hoe moet ik het verschil tussen chiro en scouts kennen als ik schone kunsten studeer in plaats van in een uniformke door de bosjes te huppelen :lol:
Het heeft er ook niks mee te maken - het gaat enkel en alleen om het feit, dat door xxxxxxxxx ingehuurde mensen mij bijna het ziekenhuis in klopten omdat ik er niet even marginaal uitzag als de anderen wat volgens hen automatisch betekende dat ik 50 kilo heroine op zak heb. Dat ik gelijk heb is een feit, of ik me nu met een onnozel begrip vergis of niet.
This post was edited on 2005-07-01, 17:18 by Unknown user.
Reply · Quote Kris #10
since Oct 2003 · 188 posts · Location: Maareksem
Het was mij niet duidelijk tegen wie je klacht wilde indienen, vandaar mijn uitleg. Ik zie dan ook geen enkel probleem om via de desbetreffende jeugdbeweging te vragen naar de firma, als zij je helpen komt het de naam van hun fuif ten goede denk ik (als ze niets doen kan je hun imago makkelijk schaden en dat is erg risicovol voor volgende fuiven die zij doen...).
Reply · Quote Guest (Guest) #11
No profile available.
Link to this post
Awel, 't is datte :) (maar zelfs terugbellen doen ze niet... tof)
Reply · Quote Clutens #12
since Oct 2003 · 1179 posts · Location: Deur binnen, trap omhoog, eerste deur links en tad
Quote by AnnaMatheis on 2005-06-28, 08:19:
Samenvatting Katoenfuif voor twee mensen die niks misdeden buiten hun haar stylen en een rugzak meehebben:

Mijn kameraad en ik kwamen de fuif binnen, de rugzakken gefouilleerd en clean verklaard, gingen in het gras zitten en smsjes sturen.
Plotz werden we bruut van de grond getrokken en door 5? sterke Security leden tot aan de omheining... geklopt. Gedumd. Geshot. Daar werden we letterlijk tegen de muur gekletst.

Ik ken mijn mensenrechten volgens de Conventie van Geneve en daarbij telt ingelicht te worden, waar je deze mishandeling aan te danken hebt. “Dat zul je dan wel zien als de politie komt” klonk het en ik kreeg een duw in mijn rug.

Toen de politie er was, werden we door drie security mannen (ik door twee – zo behandel je dus vrouwen... – en mijn kameraad door éen) aan onze armen vastgepakt en naar de uitgang gesleurd. Daar werden we door de politie ingelicht dat we in bezit van drugs blijken te zijn. Dus fouilleerden ze ons ter plaatse, oppervlakkig.
En plots hadden we handboeien om. Op de rug. En werden op de bureau gedwongen, ons uit te kleden. Elke opmerking (terecht trouwens) in verband met de belachelijkheit en absurdheit van de zaak, werd met bedreigingen de kop ingedrukt. Hoewel éen van de in Geneve neergeschreven mensenrechten het recht is, degelijk te worden behandeld als geen gevaar van u uitgaat. Ook werd ik bedreigt met een nacht in de cel omdat ik effen lachte – met de inderdaad belachelijke situatie. Ook familie contacteren mocht niet. We werden behandelt zoals de nieuws het over de oorlogsgevangenen in Irak vertellen: mishandeld zonder het recht op tegenspraak. En, daarbij, onschuldig.

Drugs werden trouwens niet bij mij, noch bij mijn vriend gevonden. En ook hier wijs ik effen naar de mensenrechten: je mag niemand om zijn uiterlijk (rugzakken, paars/dreadlock haar in ons geval) arresteren – of hij er nu “louche” uitziet of niet, iedereen mag zijn eigen look vrij kiezen zonder daarvoor handboeien om te krijgen. Er werd trouwens degelijk weed gesmoord op de fuif – niet door ons maar door normaal eruitziende mensen. En men liet ze doen. Wij werden echter voor een verdacht afgeranselt en gearresteerd. Diskriminatie omwille van het uiterlijk is tégen de mensenrechten, toch in zulke extreme gevallen. De politie óf Security mag hum schuldigen niet volgens hun uiterlijk kiezen maar volgens hun daden.

Ik wil hier uitleg voor. Ik ga alleszins klacht indienen.
As ge ne gabber zijt dan is da compleet terecht  B)
Hear the words I sing,
War's a horrid thing,
But still I sing, sing, sing,
Ding a ling a ling.
Reply · Quote sassette #13
since Nov 2004 · 608 posts
Hoe moet ik het verschil tussen chiro en scouts kennen als ik schone kunsten studeer in plaats van in een uniformke door de bosjes te huppelen 

Mwoehaha u bent zeker de leukste thuis!
Reply · Quote barney #14
since Mar 2005 · 88 posts
kan je nie geweun een klacht in dien en ier nie begin zevern
Reply · Quote Koon #15
since Jul 2004 · 69 posts · Location: Sint-Truiden
Quote by Guest on 2005-06-30, 04:41:
Hoe moet ik het verschil tussen chiro en scouts kennen als ik schone kunsten studeer in plaats van in een uniformke door de bosjes te huppelen :lol:
Ja, en?
Alsof wij WEL studeren om in uniform door bossen te huppelen!
Er is nog altijd een verschil tussen wat je studeert en wat je in je vrije tijd doet hé.
En bovendien huppelen wij betrekkelijk weinig B)
Close Smaller – Larger + Reply to this post:

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 1.9 s (1.7 s) · 104 database queries in 1.6 s
Current time: 2012-05-17, 04:26:26 (UTC +02:00)