Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Ribbels RSS
Hoe Heet Jullie Jongste (6e) Afdeling?
Page:  1  2  3  4  5  6  next 
Reply · Quote Lienemiene #1
since Dec 2004 · 227 posts · Location: Stasegem - Harelbeke
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Gewoon efkes uit nieuwsgierigheid...

Bij ons heten ze DE SLOEBERS
It's better to be hated for who you are then to be loved for who you pretend to be...
This post was edited on 2005-03-18, 20:38 by Unknown user.
Poll: Welke naam geven jullie aan jullie allerkleinsten?
(13 votes · 14%) Ribbels
(23 votes · 26%) Sloebers
(11 votes · 12%) Pinkels
(2 votes ·   2%) Kiekeboes
(26 votes · 29%) Iets anders
(15 votes · 17%) Wij hebben geen zesde afdeling
This poll has no time limit · 90 votes
Reply · Quote annelies_doutry #2
since Dec 2004 · 1258 posts · Location: Roeselare
bij is zijn da de pinkels
ma kdenk nu dat da 1 groep is ofzo pinkels en sloebers
Reply · Quote Voske #3
since Oct 2003 · 362 posts · Location: eindert
bij ons zijn het sloepi's, samenvoegsel van SLOEbers en PInkels toen we gemengd gegaan zijn.
Waar iedereen mee beweging maakt, dat is chiro als je't mij vraagt!
Reply · Quote lotje #4
since Feb 2005 · 236 posts · Location: WESTmalle
bij ons is het ook gemengd maar de meerderheid van de leden zijn wel jongens, dus daarom gebruike wij in het algemeen wel meer de mannelijke vorme denkik  :unsure:
bij ons noemt het ook sloebers, en dan heb je speelclub, rakkers, toppers , kerels en aspiranten
lotje is een zotje
Reply · Quote gerhilde #5
since Dec 2004 · 83 posts · Location: Nieuwmoer!
grappig onze chiro heet sloepi (van de meisjeschiro: sloeberkes en de jongens: joepi) :lol:
Reply · Quote sassette #6
since Nov 2004 · 608 posts
'k Vind het wel gek dat er chiro's zijn zonder zesde afdeling.
Hun speelclubbers en rakwi's zijn dan in verhouding toch wel ik-weet-niet-hoe-grote groepen!

Of niet?
Reply · Quote Lienemiene #7
Ik denk da ook. wij ebben nu momenteel 19 sloebertjes, moesten we da bij de speelclub voegen, zou da een bende zijn van 35. De rakwis zouden dan met een stuk of 30 zijn denkek... Da is veel, als je met een kleine leidingsploeg bent...

Maar langs de andere kant, vroeger ging het ook. Ik ben zelf 3 jaar speelclub geweest (misschien zelfs 4 jaar), en dat waren ook altijd grote groepen....
It's better to be hated for who you are then to be loved for who you pretend to be...
Reply · Quote Ex_Aspiranje #8
since Oct 2003 · 1398 posts
Quote by sassette on 2005-03-19, 04:07:
'k Vind het wel gek dat er chiro's zijn zonder zesde afdeling.
Dat is dus waarom sommige Chiro's niet wilden dat de zesde afdeling "officieel" zou worden...
Er zijn enorm veel Chiro's zonder zesde afdeling!!!!!!!!!!!!!  :angry:

Bij ons zijn dat in verhouding niet zó'n grote groepen; onze speelclub is 1-2-3de leerjaar en hun ploeg telt zo'n 15 leden; onze kwiks (4-5-6) zijn officieel ingeschreven met 28. Da's niet enorm veel voor die leeftijden, die kinderen komen nog niet allemaal elke zondag (gemiddeld hebben we zo'n 10 speelclubbers en 18 kwiks die er staan).

Wij hebben enkele jaren een zesde afdeling gehad, de kapoenen of ook wel kapoentjes ;) . Afgeschaft wegens leidingstekort (om onze aspiploeg te kunnen houden) dus heb ik maar "wij hebben geen zesde afdeling" aangeduid...
Reply · Quote fredje #9
since Nov 2004 · 415 posts · Location: Malle
heel spijtig
wij hebben een zevende afdeling
Connie Cathering bakken de beste hamburgers
NOKE Kampioen
Reply · Quote gerhilde #10
since Dec 2004 · 83 posts · Location: Nieuwmoer!
Wij hebben ook geen zesde afdeling....
We hebben er wel 1 gehad (de pagadders), die is begonnen toen ik speelclub was.
Na een paar jaar was er een leidingstekort en hebben ze de aspi-periode verkort naar 1 jaar. Toen het leidingstekort bleef, zijn de pagadders afgevallen en sindsdien doen we chiro vanaf het tweede leerjaar (dus 2-3-4 is speelclub)...
Heel spijtig, want nu zitten we nog altijd met weinig leiding, en ondertussen hebben we ook nog maar weinig leden...
Zodra we kunnen, willen we dus een zesde afdeling herbeginnen, maar we kunnen dus gewoon niet...
Reply · Quote Ex_Aspiranje #11
since Oct 2003 · 1398 posts
Quote by fredje on 2005-03-19, 04:52:
heel spijtig
't is helemaal ni spijtig om geen zesde afdeling te hebben!  :unsure:
Ben compleet content me 5! B)
Reply · Quote hidee #12
since Jul 2004 · 574 posts
wij hebben geen zesde afdeling, bij ons is dit jaar de speelclub met 21 man en de kwiks met 20.

Ik zou eigenlijk wel heel graag de zesde afdeling hebben, maar wegens leidingstekort lukt dat niet. We hebben dat wel eens een jaar willen proberen, maar toen zijn er op het laatst meer leiding afgehaakt dan voorzien, en hebben we dat idee maar laten varen.
Ik vind het leeftijdsverschil in de groepen anders soms te groot om iedereen volledig tot zijn recht te laten komen.
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Dorienemien #13
since Mar 2005 · 20 posts · Location: Wilderen- St-truiden
Wij hebben sinds dit werkjaar een 6de afdeling- de ribbels- omdat de speelclub met te veel waren en het leeftijdsverschil tussen de jongste en oudste speelclubbers te groot werd.. De ribbels zijn nu nog ni zo'n grote groep ma tis wel tof.. ik amuseer mij te pletter met die kleintjes..  :)
[url=http://www.chiro-wilduraantjes.tk]http://www.chiro-wilduraantjes.tk[/url]

[color=gray]Nothing I write is ever good enough..[/color]
Reply · Quote Lienemiene #14
Quote by hidee on 2005-03-20, 04:03:
Ik vind het leeftijdsverschil in de groepen anders soms te groot om iedereen volledig tot zijn recht te laten komen.
Bij het begin van dit jaar hebben wij een LK gehad met als thema: laten we de sloebers vallen en in de speelclub en rakwi drie jaar samen nemen of niet?
Wij hebben reeds enkele jaren een zesde afdeling, maar dit jaar hebben we een kleine leidingsploeg, dus misschien kon dat opgelost worden door maar met vijf takken te werken... Maar uiteindelijk hebben we beslist om dat niet te doen, wegens de grote groepen, en het leeftijdsverschil. Tussen die kindjes van het eerste leerjaar, en die van het derde leerjaar zit toch een enorm verschil!!

Nu zijn we heel blij dat we beslist hebben om onze sloeberkes niet te laten vallen. Het is een kleine afdeling, maar het is veel leuker om aangepaste werking te geven voor die kleintjes, en ook voor de rakwi's en speelclubbers is het leuker...
Reply · Quote ief #15
since Feb 2005 · 162 posts · Location: Zemst
bij ons kabouters, en de speelclub noemen de reuzen

en binnenkort mss een derde jaar aspirant wegens veel te veel leiding.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3  4  5  6  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 199.1 ms (126.2 ms) · 123 database queries in 61.9 ms
Current time: 2012-02-10, 04:27:04 (UTC +01:00)