Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Oud-Leiding RSS
Van Leiding Naar Oudleiding
wat moet ik doen?
Reply · Page:  previous  1  2 
Reply · Quote Roosje #16
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Quote by Roosje on 2004-12-20, 11:12:
mai stijn, consider het memory-idee gestolen!  :-D écht heel fijn plan!
bizar hé, toen was er nog geen sprake van dak da cadeautje voor mezelf zou moeten maken dan! :(
Reply · Quote Roosje #17
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
sorry, da klonk wel echt derover zielig hé...

tgaat al wel wa beter nu  :)

nu ben ik nieuwsgierig naar wat ze voor mij zullen hebben als afscheidscadeautje... I'll let you guyz know! B)
Reply · Quote Neige #18
since Nov 2003 · 437 posts · Location: punica oase a/z
Quote by Mirella on 2005-01-03, 09:25:
een chirovlag gemaakt met onze bijnamen, deze hangt nog steeds in de gang van ons huis waar iedereen die binnenkomt ze kan bekijken.
zalig!! moet toch één van de meest pakkende cadeaus ooit zijn, denk ik... helaas, ik denk dat dit iets boven het gemiddelde budget ligt van onze "afscheidscadeaus". ik zal er maar van blijven dromen... B)

bij ons is het nogal zus en zo: op kamp of zo wordt er niet echt iets gedaan, voor zover ik mij herinner en een traditie is er al evenmin. wel doen we elk jaar een paar maanden na het kamp een bedankingsfeestje (de naam alleen al is traditie :)): dan wordt iedereen uitgenodigd die dat jaar iets (extra) betekend heeft voor de chiro. als er grote werken zijn uitgevoerd, kookploeg, kampvervoer, en leiding die gestopt is.

beetje triestig maar ik zou ook liever iets zien op de laatste avond van het bivak. trouwens ook voor de nieuwe leiding voor het volgend jaar: dat moet een enorme motivatiestoot zijn, mijn gedacht (in m'n vorige chiro, chiro wevelgem, was dat toch het geval, maar da's al 15 jaar geleden of zo).
[url=http://www.pas-de-nom.be]www.pas-de-nom.be[/url]
Reply · Quote Gast_ikke (Guest) #19
No profile available.
Link to this post
Bij ons was het de gewoonte dat bij de overgang naar het nieuwe werkjaar de leiding die stopte werd bedankt. Toen ik stopte, hebben we een kader gekregen met foto's van de chiro carriere en met alle tekens van de afdelingen en het aantal jaren leiding dat je geweest bent. De leidster die met mij samen leidster is geworden heeft dan een tekstje gemaakt en voor gelezen.
Reply · Quote cosmo #20
since Nov 2005 · 43 posts
In reply to post ID 39425
wij vragen op den laatste lk voor het kampvuur aan iedereen op een speciale maar emotionele manier wie volgend jaar nog leiding gaat geven. Meestal is het voor de leden spannend afwachten op de fakkels wie er uit gaat of niet. Op het kamp zelf worden ze nog niet bedankt maar op het kampetentje worden ze wel bedankt omdat het laatste is wat we met de huidige leidingsploeg doen.
Reply · Quote LiS #21
since Apr 2004 · 9 posts
Bij ons wordt de hele avond ineengestoken door de aspi's. 't Is eerst kampvuurshow, waarbij elke afdeling zijn nummertje naar voor brengt.
Dan gaat alle leiding naar binnen en verkleedt de stoppende leiding zich onherkenbaar. Die gaan weer naar buiten, krijgen een fakkel en steken het kampvuur aan (op muziek: Alegria). Op die moment laat ge al een paar traantjes... De andere leiding blijft uiteraard binnen. Tijdens het vermommen wordt de nieuwe leiding voorgesteld.
De stoppende leiding gaat terug naar binnen, zich uitkleden en alle leiding weer naar buiten. Dan wordt er door middel van een spelletje bekend gemaakt wie blijft en wie stopt. Dit jaar was dat bij ons de limbo, denk ik, allé, zo onder een stok door lopen op muziek, hoe heet da?
Wie viel (zich liet vallen, dus), stopte.
Dan worden ook de afdelingen van de stoppende leiding naar voor geroepen: die mogen eerst afscheid nemen. Daarna neemt iedereen zo'n beetje afscheid van elkaar. Allemaal op muziek => 1 tranendal elk jaar, en toch elk jaar weer een mooie avond ook eigenlijk.

Onze Chiro heeft een OLD (Oud Leidings Delegatie). Wij organiseren activiteiten voor de leiding en zijn eerste invallers als er een leid(st)er niet kan komen, of als kookploeg op afdelingsweekends. Zo voelen we ons tenminste nog niet afgeschreven!
Reply · Quote Ex_Aspiranje #22
since Oct 2003 · 1398 posts
In reply to post ID 22238
Quote by Ex_Aspiranje on 2004-12-21, 08:47:
Onze stoppende leiding wordt na de kampvuurshow bekendgemaakt; ze krijgen een kadootje (meestal ook iets met foto's en met de kleuren van hun afdeling) en de rest van de leiding heeft iets voorbereid, een korte sketch ofzo, waarin ze typische eigenschappen van die persoon uitvergroot :)
*emo-moment*

Die traditie is na drie jaar nog steeds perfect ongewijzigd... En het voelt vreemd om ze zelf te ondergaan ;-)
Tip wanneer je op het einde van het kamp iets doet voor leiding die stopt: zorg voor iets om te lachen! (zoals de sketches over je Chirocarrière die bij ons meestal worden voorbereid) Ik had me voorbereid op véél tranen, maar ik heb toch ook enorm gelachen om de stommiteiten die ik in al die jaren heb uitgehaald en bijna vergeten was   :-p
Reply · Quote Greetje #23
since Jan 2007 · 19 posts
Vroeger hadden wij zo de gewoonte dat het afscheid na de kampvuurstukjes werd gehouden, met als gevolg: wenende kinders die niet willen/kunnen slapen. 
Wij hebben hierrond enkele afspraken gemaakt.  Het afscheid wordt voor de stukjes en de fakkeldans gehouden; met je afdeling kan je iets doen voor je leiding, maar het moet op een ludieke manier gedaan worden (dus ook geen liedje waarbij iedereen direct begint te wenen).  Op het einde van het afscheid zingt de overblijvende leiding nog een lied (Ik zeg u geen vaarwel mijn vriend)  Dat heeft echt wel effect.  Hoewel er steeds een traantje gelaten wordt, blijft het afscheid voor iedereen toch een beetje tof.  Allé tof, aangenamer voor iedereen.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply · Page:  previous  1  2 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 145.3 ms (81.9 ms) · 86 database queries in 20.3 ms
Current time: 2012-02-11, 02:41:24 (UTC +01:00)