Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Oud-Leiding RSS
Van Leiding Naar Oudleiding
wat moet ik doen?
Page:  1  2  next 
Reply · Quote liezjah #1
since Oct 2004 · 3 posts · Location: hooglede
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
Hallo!

dit jaar zijn er twee van onze leidingsploeg die het front verlaten. Ze zijn een groot aandeel in de chiro en we willen hen op dat laatste kamp van hen dat hen duidelijk maken. Maar het probleem is dat ik niet goed weet hoe. Wat er enorm aanslaat als je daar zit op je knieen voor de laatste keer. Ik wil wel traantjes zien vloeien.  ;)

Neen, we willen hen iets kunnen meegeven die ze nooit meer vergeten, iets waardoor ze denken aan de goeie momenten van hun JAREN chiro.

Nu is mijn vraag (eindelijk the clou!  :rolleyes: ) Wat hebben jullie zo allemaal gehad of wat hadden jullie willen hebben. Hoe was jullie laatste avond, hoe zien jullie da?

Dank bij voorbaat!  :-D

lie(f)s
[color=orange][size=19][font=Geneva]THE TRUTH IS ORANGE![/font][/size][/color]
Reply · Quote hidee #2
since Jul 2004 · 574 posts
zorg er alleszins voor dat er iets gedaan wordt.

Bij mij is het maar sobertjes geweest, ze hebben zelfs niet gezegd dat ik ging stoppen.
Het jaar ervoor mocht de leiding die ging stoppen symbolisch het kampvuur aansteken, maar dat is ook niet gebeurd.
Door een valpartij van een medeleidster is de avond wat in het water gevallen
en vorig jaar mochten we geen echt kampvuur houden dus hebben we kaarsjes in een bak water gebruikt.

Ik heb ervan proberen te genieten, maar het feit dat het voor de kinderen geen afscheid van mij was, deed pijn.
Velen beseften het pas bij het begin van het volgende jaar...

Dus, laat ze zien dat je hen apprecieerde, hoe? daar moet ik eens goed over nadenken...
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote stijntje #3
since Nov 2003 · 62 posts · Location: Schoten
bij ons (chiro bloemendaal Schoten), is het de gewoonte dat de leiding die stopt het  kampvuur aansteekt met fakkels, voordat dit gebeurt is het bonte ring, waar de leiding die stopt naarvoor wordt geroepen.  Daar krijgen ze dan hun fakkel.  Na het kamp hebben wij dia-avond, en op het einde van de dia-avond worden deze mensen nog eens naarvoor geroepen.  En dan krijgen ze hun fotoboek.  Hierin zitten de leukste/mooiste foto's van hun hele chiro carrire.  Dit is een enorm werk om dat ineen te steken( je moet je soms door 12 jaar dia's zitten worstelen, maar het is wel een van de mooiste herinneringen die je je kan indenken.  Op de laatste bladzijde kan je dan alle leiding iets laten schrijven.  (een simpelere variant is een fotokader met foto's van enkel de tijd dat ze leiding zijn, of een memory(mijn kerstcadeautje van onse groepsleidster dit jaar) met foto's van de persoon in kwestie).

ook hebben wij in ons leidingslokaal de L.I.P. muur.  die is gestart het jaar dat ik eerste jaars leiding was.  Alle leiding die stopt schrijft  daar dan een tekstje op dat in hen opkomt (bv1: De beste leider ooit..., bv2: Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan, mijn tijd van gaan is gekomen ==> bever van op  het forum), en hun naam, en de datum waarop ze het tekstje hebben geschreven.

Hopelijk heb je nu enkele leuke ideetjes gekregen, dit zijn (voor zover ik weet) de dingen die wij doen voor onze leiding die stopt.

En dan nog het meest belangrijke niet te vergeten...
Als je volk nodig hebt om iets te doen op/voor de chiro (vervanging, werkdag,feestweekend, fuif,...) Haal je oud-leiding erbij, dit is nog steeds een teken dat je ze nodig hebt en dat ze iets beteken voor de chiro, een betere bedanking kan je deze mensen niet geven.

Groentsels Stijntje
R roepen, rommelen, rakwi.
A actie, allemaal, aap.
K koken, kietelen, klimmen.
W wafel, wappelmoes, worst.
I ik, jij, wij zijn de rakwi, rakwi.

a.k.a de wandelende tak
This post was edited on 2004-12-20, 20:27 by Unknown user.
Reply · Quote hidee #4
since Jul 2004 · 574 posts
goe gezegd stijntje!
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Roosje #5
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
mai stijn, consider het memory-idee gestolen!  :-D écht heel fijn plan!
Reply · Quote Ex_Aspiranje #6
since Oct 2003 · 1398 posts
Onze stoppende leiding wordt na de kampvuurshow bekendgemaakt; ze krijgen een kadootje (meestal ook iets met foto's en met de kleuren van hun afdeling) en de rest van de leiding heeft iets voorbereid, een korte sketch ofzo, waarin ze typische eigenschappen van die persoon uitvergroot :)
*emo-moment*
Reply · Quote gerhilde #7
since Dec 2004 · 83 posts · Location: Nieuwmoer!
Quote by Roosje on 2004-12-20, 11:12:
mai stijn, consider het memory-idee gestolen!  :-D écht heel fijn plan!
Ik zal het tegen lotte zeggen hoor.

groentsels
Reply · Quote Clutens #8
since Oct 2003 · 1179 posts · Location: Deur binnen, trap omhoog, eerste deur links en tad
Doe alleszins iets voor degene die stoppen..
dit jaar ben ik gestopt en er was niks rond gedaan.
was redelijk teleurgesteld.. niet om egotripperij te hebben maar vind toch wel da een chiro carriere iets mooier mag worden afgesloten...
Hear the words I sing,
War's a horrid thing,
But still I sing, sing, sing,
Ding a ling a ling.
Reply · Quote stijntje #9
since Nov 2003 · 62 posts · Location: Schoten
Quote by gerhilde on 2004-12-21, 11:59:
Ik zal het tegen lotte zeggen hoor.

groentsels
dat was ik dus, gerhilde vergeten afmelden.

Groentsels Stijntje
R roepen, rommelen, rakwi.
A actie, allemaal, aap.
K koken, kietelen, klimmen.
W wafel, wappelmoes, worst.
I ik, jij, wij zijn de rakwi, rakwi.

a.k.a de wandelende tak
Reply · Quote Freddy #10
User title: Freddy 4Ever
since Oct 2003 · 869 posts · Location: Gent
Bij ons ziet het kampvuur er als volgt uit
- gezamenlijke afscheidtekst van alle afscheidnemende leiding
- persoonlijk tekstje over elke afscheidnemende leid(st)er + overhandigen van een fakkel aan die leid(st)er
- gezamenlijke welkomstekst van de leiding in spé(tweedejaars aspi's dus)
- overhandigen van de fakkels van oud-leiding in spéaan nieuw leiding in spé: het chiro-vuur wordt doorgegeven
- aansteken van het vuur door de nieuw-leiding in spe
- toneeltjes...

Vroeger kreeg de uittredende leiding ook een cadeautje, maar daar zijn ze (voor zover ik weet) van afgestapt, tenzij iets kleins...

Terug thuis van kamp wordt tijdens de sluiting enkel nog vermeld wie de afscheidnemende en nieuwe leiding is.
Later op het nieuwe werkjaar krijgt de nieuw oud-leiding dan een etentje en een fotokader.

Ik vind het persoonlijk wel tof dat de fakkel overgedragen wordt van oud naar nieuw leiding. Het afscheid gebeurt ook op een moment dat de Chiro-spirit op zijn hoogtepunt is: het einde van het kamp, de kroon op het chirojaar.

Freddy
Ik blijf in Chiro geloven ....
http://www.Chiro-Mere.be
Freddy 4ever
Reply · Quote liezjah #11
since Oct 2004 · 3 posts · Location: hooglede
zeg alvast bedankt voor het reageren, ik heb al door jullie enkele ideeen op gedaan! DANK U WEL!

ik kom dan wel eens zeggen hoe het gelopen is!  :-D

lie(f)s*

[B][COLOR=orange][SIZE=1]
[color=orange][size=19][font=Geneva]THE TRUTH IS ORANGE![/font][/size][/color]
Reply · Quote maren (Guest) #12
No profile available.
Link to this post
bij ons is het net zoals bij freddy
met teksten door nieuwe leiding, de doop van de api's naar leiding, teksten die kinderen lezen uit die bep groep vb rakwi's , enzo, een dansje, een toneeltje
chiro okido herzele
ook vraagt de hoofdleiding of de oud-leiding twee dagen op kamp komt, om te helpen of rond te kijken, is nuttig, sommigen willen er opnieuw bij
ik ben van mn 6-19 de in de chiro, van speelclub tot aspi, 1 jaar leiding geweest bij de speelclub, nu doe ik theater stelanto, we vergaderen even vaak, om de week, twee weken, dus ja, ik zie mn vrienden nog, help hen nog, vb als we naar een pretpark gaan, velen, van mn leeftijd toen, 20 jaar, gingen eruit omdat ze naar de unief gingen, studeren verder, voor hun lief omdat ze gaan samenwonen en dat lief dat niet wou, bjorn zegt dat als ik wil helpen desnoods een dag bv voor een uitstap dat ik dat mag, ook stelanto, ik zie niet in wat er mis aan is, maar ja hij heeft zelf een jaar bij de chiro geweest, kende niet veel mensen, is nogal open maar toen was hij 13, nog stil en verlegen, maar hij vond dat jaar wel fijn, en nu vond hij dat hij had moeten doorbijten, maar ja, nu durf ik niet meer gaan, wie kent er me nu nog daar in brakel?
vanmarenjanssens
chiro okido
creatief
sowieso
vriendschap evenzo
samen zijn we  :rolleyes:
Reply · Quote Mirella #13
since Jan 2005 · 3 posts
Bij ons (chiro Temse) is het ook elk jaar de gewoonte dat de er iets wordt gegeven aan de leiding die er uit gaan.  Ik ben er samen met mijn vriend uit gegaan en voor ons hadden ze een chirovlag gemaakt met onze bijnamen, deze hangt nog steeds in de gang van ons huis waar iedereen die binnenkomt ze kan bekijken.

De andere jaren zijn er T-shirts gegeven met alle kampen op geschreven die de leiding had meegedaan.
Er zijn ook al verschillende cadeautjes gegeven uit de banier.

Groetjes en veel succes.

;)
Reply · Quote florien #14
User title: Aspi Florien
since Nov 2004 · 1087 posts · Location: Rumbeke
( Wie stopt er wel??? )
Reply · Quote Rubio #15
since May 2004 · 328 posts · Location: Dadizele
Dit jaar ben ik gestopt ...

Samen met de andere stoppende leiding heb ik het kampvuur mogen aansteken.
In het kringmoment wordt er per stoppende leider een tekstje voorgelezen over zijn Chirocarriére (redelijk emotioneel moment, zeker voor mijn kerels  heb ik gezien, heb de meeste al drie jaar na elkaar ...)

Later, rond oktober-november volgt er dan een leidersbedanking waarop we een pêle-mêle krijgen
VERBOND WEST-VLAANDEREN
[color=red]WAAR ZIJN DIE HANDEN!?[/color]
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 205.6 ms (136.6 ms) · 118 database queries in 45.5 ms
Current time: 2012-02-10, 04:44:42 (UTC +01:00)