Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Gewestleiding RSS
Publiciteit Olé Olé
ideeën om leiding mee te trekken
Reply
Reply · Quote gewestman #1
since Oct 2004 · 11 posts
Group memberships: Leden, Nationaal
Show profile · Link to this post
We doen vanalles, maar er komt geen kat opdagen!  De oorzaken kunnen divers zijn, zo ook de oplossingen.

Zijn er gewestmensen die fantastische ideeën hebben om publiciteit te maken voor activiteiten?  Zijn er gewesten die een schitterend systeem hebben om leiding uit hun kot en bij de activiteiten te krijgen?  Vuur je ideeën hier af!

wimb
[size=15][color=blue]Voor al uw gewestvragen: mail naar [url=mailto:gewesten@chiro.be]gewestman[/url][/color][/size]
Reply · Quote OlleHefa #2
since Mar 2004 · 175 posts · Location: Deurne-Noord
Group memberships: Leden
- Eerst en vooral (mss stom) zorgen dat den datum een beetje goed is. Zodat de meeste groepen kunnen komen.

- Dan hou je de gewestactiviteit in (op/rond) de lokalen van een Groep. (als er 2 Chiro's op dezelfde locatie zitten nog beter). die verplicht je dan bijna om te komen.
 - Zien  dat de groepen u kennen. Ook weer mss stom, maar als ze u ni kennen waarom zouden ze dan in godsnaam een avond vrijetijd opgeven om naar uw ding te komen. (zeker op vrijdag avond als er gefeest kan worden)
 - zien dat het een beetje interessant is
 - op tijd meedelen dat ze ni rap iets plannen op den dag dat uw gewest activiteit is.
 - en mss de groepsleiding vragen de leiding wa te pushen?
 -...
Live it seems will fade away
Reply · Quote gewestman #3
since Oct 2004 · 11 posts
Group memberships: Leden, Nationaal
en mss de groepsleiding vragen de leiding wa te pushen

Hier wringt soms ook het schoentje.  Bij het doorgeven van informatie zijn we dikwijls afhankelijk van de goede wil van groepsleiding.  Als zij er niet echt voor open staan, mist leiding dikwijls belangrijke info.  Hoe kan je hiermee omgaan (gesteld dat je als gewest geen goed contact kan opbouwen via groepsleiding van bepaalde groepen)?
[size=15][color=blue]Voor al uw gewestvragen: mail naar [url=mailto:gewesten@chiro.be]gewestman[/url][/color][/size]
Reply · Quote ukgoespiusx #4
since Feb 2004 · 961 posts · Location: mechelen
tja, bij ons is het probleem al in de eerste stap, we krijgen heel moeilijk contakt met de groepsleiding, en zo hebben we dus een heel slechte verhouding met de chiro's in ons gewest, waar uit volgt dat ons gewest maar uit 4 man bestaat
THE TRUTH MAY BE FREEK
squeese......, you'r ORANGED!!!!!!

Zenzationeel gewest zenne
Reply · Quote OlleHefa #5
Hoe kan je hiermee omgaan (gesteld dat je als gewest geen goed contact kan opbouwen via groepsleiding van bepaalde groepen)?

kdenk da bekendheid van de gewesters hier kan helpen.
naar LK's komen is mss een oplossing, maar als je gen kontact hbet met de groepsleiding dan is het mss moeilijk om binnente springen zonder scheef bekeken te worden.
naar activiteiten van de groepen gaan kan hierbij helpen, maar ook weer als ge geen contact hbet met de groepsleiding weete soms nieens dat er een activiteit is. mja ne moeilijke

als de groepsleiding echt moeilijk doen, is er altijd wel een ander bereidwillig iemend in de leidingsploeg (maar gewoonlijk hemme die ni zoveel te zeggen als de groepsleiding)
Reply · Quote Kris #6
since Oct 2003 · 188 posts · Location: Maareksem
Het lijkt me belangrijk dat je eerst en vooral met de groepsleiding probeert contact te maken. Als jullie gewest ni zo'n goeie werking had de laatste jaren, dan weten de gl amper nog wat een gewest kan betekenen.
Vraag aan kipdorp de adressen/telefoonnummers van de gl's en contacteer hen, leg hen uit wat het gewest allemaal kan doen/betekenen... Misschien ook eens proberen met VB's contact op te nemen?

Probeer dan ook te vragen of je niet eens op LK's kan langskomen om je gewest bij de hele leidingsploegen voor te stellen.

Verder is aanwezigheid op activiteiten van de chiro's ook leuk, maar ge moet natuurlijk wel weten wanneer het is, en als ge met veel chiro's in uw gewest zit kunt ge al rap elk weekend een paar activiteiten gaan bezoeken...

Ni simpel allemaal.
Reply · Quote OlleHefa #7
Wij hemme ook ne Chiro dat bijna nooit naar activiteiten komt. Maar de Chiro's bij ons in de buurt zijn nogal voetbalziek en ja der komt een voetbal tornooitje. Niet georganiseerd door het gewest, maar door de gewesters van 2 van die 3 Chiro's en ja dat is de kans om de derde "spookchiro" is aan z'n mouw te trekken en om de titel ploeg van't stad in de wacht te slepen!!

Iets doen dat niet rechtstreeks met gewest te maken heeft waar ja van weet dat uw "spookchiro" op af gaat komen is mss een trucske. Alee kweni he het voetbal tornooi moet nog komen.

HEFA is de ploeg van't stad LAAT da duidelijk zijn !!!
Reply · Quote InJelvis #8
since Apr 2004 · 182 posts · Location: Meer
Wij hebben (volgens mij nieuw sinds dit jaar) een meter en peter aangewezen gekregen vanuit het gewest.
Daar kunnen we terecht met al onze vragen en opmerkingen ivm de werking van het gewest, activiteiten die zij organiseren e.d. Zij zijn dan ook op de startvergadering van het nieuwe jaar eens komen kijken en hebben zichzelf en hun bedoelingen aan ons uitgelegd.

Dat brengt een gewest natuurlijk ook al een pak dichter bij de werking van een lokale chirogroep!
Omdat je't mij vraagt .. CHIRO!
Reply · Quote dokken (Administrator) #9
User title: Forum-veteraan
since Oct 2003 · 1094 posts · Location: OPSTAL (Buggenhout)
Group memberships: Admins, Leden
Quote by InJelvis on 2004-11-17, 04:06:
Wij hebben (volgens mij nieuw sinds dit jaar) een meter en peter aangewezen gekregen vanuit het gewest.
Daar kunnen we terecht met al onze vragen en opmerkingen ivm de werking van het gewest, activiteiten die zij organiseren e.d. Zij zijn dan ook op de startvergadering van het nieuwe jaar eens komen kijken en hebben zichzelf en hun bedoelingen aan ons uitgelegd.

Dat brengt een gewest natuurlijk ook al een pak dichter bij de werking van een lokale chirogroep!
Yep,

da klopt, wij hebben als gewest dit jaar ook zo'n peter/meterschap opgestart. We hadden natuurlijk wel al een basis waarbij we contact hadden met de meeste groepen, maar hierdoor zijn we nu de eerste maanden al meer op de hoogte van activiteiten en problemen bij vele chiro's.

En te zeggen dat we gestart waren van het idee: " het contact van het gewest naar de Chiro's loopt nu via de peter/meter ipv via de gewestleider of via mail/post"

Ik ben u peter van  naburige Chiro's die ik dacht te kennen en toch leer ik ook nog steeds bij over hun werking  :-p
Reply · Quote ukgoespiusx #10
Tja, das inderdaad een zeer goed idee mits er voldoende volk is om dit te organiseren.
ik zit zelf nog in een chiro (als groepsleider en leider van de aspiranten) waardoor ik ook niet de volle 100% de tijd heb om het gewest volledig bij te staan.
Ik zal al blij zijn dat onze IK,Ketiweekend en 3 groepsleidingsavonden vlot lopen.
De rest zullen we wel zien.
Onze gewestavond was weldegelijk een ramp, 3 chiro's van de 17 is echt ni veel
THE TRUTH MAY BE FREEK

Reply · Quote Ex_Aspiranje #11
since Oct 2003 · 1398 posts
Wat echt héél tof is: gewestmensen tegenkomen op de activiteiten die je als Chiro zelf organiseert! Dat kan je als "gewone" (what's in a name) leiding écht appreciëren.
Datum en tijdstip van een gewestactiviteit zijn, zoals eerder gezegd, heel belangrijk denk ik. En ook de locatie: een leidingsploeg die altijd een halfuur moet fietsen naar een gewestactiviteit zal niet al te gemotiveerd blijven.
Derde puntje: inderdaad OP TIJD VERWITTIGEN!! Oooooh zo important maar het wordt wel eens vergeten, en dan verschieten da er dan ni veel volk sta :unsure:

Onze eigen groeps is ook ni al te positief over het gewest maar beseft wel dat het belangrijk is.... Bovendien zijn gewestactiviteiten "in functie van de gasten" héél wa plezanter, naar mijn mening --> ik bedoel de afdelingswerking van het gewest: een gewestdag voor de leden organiseren en begeleiden is meestal vele toffer dan de leidings-gewestavonden.
Reply · Quote ukgoespiusx #12
Quote by Ex_Aspiranje on 2004-11-18, 04:49:
Bovendien zijn gewestactiviteiten "in functie van de gasten" héél wa plezanter, naar mijn mening --> ik bedoel de afdelingswerking van het gewest: een gewestdag voor de leden organiseren en begeleiden is meestal vele toffer dan de leidings-gewestavonden.[/i]
Dit zijn inderdaad heel leuke activiteiten om te doen maar vergen meer voorbereiding dan een leidingsavond.
En als je dan al met weinig bent is het soms beter van een leidingsactiviteit te organiseren (gemakkelijker) om zo leiding te motiveren om ook een steentje bij te dragen.
Als je dan eenmaal gegroeid bent kun je verder gaan kijken natuurlijk
THE TRUTH MAY BE FREEK

Reply · Quote sassette #13
since Nov 2004 · 608 posts
Ik ben niet van het gewest, maar van een chiro die in een uithoek ligt van het gewest.  Wij doen bijgevolg niet vaak mee aan de activiteiten.
Dat gewest organiseert regelmatig activiteiten zoals een speelclubdag e.d.  Maar het probleem is, dat wij dan altijd weer beroep moeten doen op ouders om te rijden.  Dan passen we liever.  Wij dringen er al een tijdje op aan om eens iets bij ons te organiseren zodat we eindelijk kunnen meedoen.
Als er kwissen, fuiven zijn of zo, dan is er ook een transportprobleem omdat er maar één leiding is die met de auto kan rijden.  10 km fietsen dat gaat nog, maar zo op een vrijdagavond 20 km (enkel) doen, nou er zijn leukere zaken.
Dus tja, het is niet dat we niet willen!
Reply · Quote Stift #14
since Jan 2005 · 499 posts · Location: Geel
Wij hebben enkele jaren terug ook een dieptepuntje gehad met ons gewest.
Nu draait het echter weer op volle toeren.

Ik heb al gezien dat een peter/meter al ter sprake is gekomen, wel dat hebben wij sinds dit jaar ook, en geloof me, dat werkt goed!  Waar wij ook op letten is dat alles centraal gelegen is wanneer we iets doen.

Ook rekening houden met data is belangrijk.  In het begin van het chirojaar vragen wij aan alle chiro's van ons gewest alle datums waarop zij activiteiten hebben, en zo plannen wij onze activiteiten.  Zo zijn we zeker dat iedereen kan komen als ze willen.

We hebben ook sinds dit jaar een gewestkring (de GeeKaa).  Dat is een vergadering om de twee à drie maanden met het gewest en een twee-tal afgevaardigden van elke chiro uit ons gewest.  Ook daar komt veel ter sprake enzo...
Het is ook goed voor onderlinge contacten tussen chiro's zelf, die GeeKaa.

Wat kan 'k nog vertellen... Vraagje mss?
!!! NIEUW !!! WWW.GEWESTZESJE.BE !!! NIEUW !!!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 222.3 ms (158.5 ms) · 114 database queries in 56.5 ms
Current time: 2012-02-10, 04:45:40 (UTC +01:00)