Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Contacten Speelclub RSS
Spetter Pieter Pater, Lekker In Het Water!
zwembadspelletjes gezocht
Reply
Reply · Quote Guest (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Hoihoihoi,
na drie/vier weken chiro riskeren we aan een dagje zwemmen. Opdat het een groepsactivieteit zou blijven, zijn we op zoek naar een paar toffe spelletjes die we in het water zouden kunnen spelen. Een van de problemen is wel dat we met z'n 30 zijn.
Iemand ideetjes?
Dank u!
Hannah xx..
Reply · Quote Liener #2
since Oct 2003 · 515 posts
Group memberships: Leden
Show profile · Link to this post
euhm... en welke leeftijd?

edit: ok, zie net dat het bij speelclub staat, dus kan ik al gokken hoe oud ze zijn ongeveer...
'k weet ni of het zo goe is om met zo'n klein mannen kweet ni wa te doen in 't zwembad, vermits er altijd wel zijn die nog ni zo goe kunnen zwemmen en als die daardoor dan amper kunnen meespelen met de spellekes...  <_<
This post was edited on 2004-10-04, 15:58 by Unknown user.
Reply · Quote Hahahannah #3
since May 2004 · 119 posts
Hoi,
ze zitten in het derde en vierde leerjaar.
Vorig jaar zijn we ook met de ribbels gaan zwemmen en toen konden de meesten al wel zwemmen, diegenen die het niet konden waren meestal eerste jaars, dus die zitten nu nog bij de ribbels. Ik denk dat het wel te doen moet zijn om mss iets te doen in het klein bad, maar ik kan niet veel anders verzinnen dan iets estafette-achtig.
Reply · Quote hidee #4
since Jul 2004 · 574 posts
waterpolo kan je eens proberen

maar misschien is het ook wel leuk om gewone spelletjes eens in het water te doen:

zakdoek leggen
wat groeit er in de tuin
1 2 3 piano
dikke berta
schipper mag ik overvaren

heb er wel geen ervaring bij, maar lijkt mij toch wel leuk om eens te proberen, in het kleine bad wel te verstaan.
Wat je voor ons was, dat ben je nog altijd.
Papa, ik mis je...
Reply · Quote Liener #5
since Oct 2003 · 515 posts
ja, zo'n loop spelletjes zijn wel grappig in een zwembad, omda ge daar echt ni vooruit geraakt dan :)
Misschien kunt ge wel ne lepel of een iets zwaarder voorwerp meenemen dat ze dan als 'zakdoek' kunnen gebruiken om achter iemand (op den bodem) te leggen.  --> dit idd best in het ondiepe bad!!  :-D
Reply · Quote Hahahannah #6
since May 2004 · 119 posts
:-D  seffens krijg ik er nog echt zin in ook, alhoewel ik zwemmen op zich al niet echt tof vind...
Reply · Quote Roosje #7
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
gewoon een (zacht) balleke meepakken en da wa doorgooien en afpakken van mekaar kan ook kei-geweldig zijn zene! met eender welke leeftijd...
Reply · Quote Ex_Aspiranje #8
since Oct 2003 · 1398 posts
Een spel dat we steevast bij het zwemmen spelen sinds enkele jaren: PLING PLING! (in Oost-Vlaanderen heet het pijoew-pijoew of zoiets denk ik :unsure:

(hmm, mijn uitleg is ni al te duidelijk vandaag, ask me als get ni snapt e)
Reply · Quote Roosje #9
since Feb 2004 · 392 posts · Location: Deurne
ik snap het! das een bangelijk spel!! :-D
Reply · Quote Kelderdeur #10
since May 2005 · 21 posts · Location: Oostende
pioe !
Reply · Quote sarawara #11
User title: Chiro Nele Ardooie
since Dec 2006 · 16 posts
In reply to post #8
Leg uit! Dat spel ken ik niet denk ik.... :p
Reply · Quote Duikerke (Guest) #12
No profile available.
Link to this post
In reply to post #8
Subject: plin pling
Ik zoek een spelletjestraining voor een duikclub in het zwembad bij elkaar.  Wie kan me a.u.b. uitleggen wat dat plingpling spel juist is ?  Kan het nergens vinden.  Dikke merci alvast
Reply · Quote Tamtam #13
since Dec 2005 · 288 posts · Location: Moorslede
woorden springen op de springplank:
met enkele na elkaar spring je een letter bvb. C    H   I   R    O
wel leuk, zeker omdat je langs geen kanten weet hoe je in het water terugkomt

goedgebatmutstikkertje: de tikker heeft een badmuts, als je getikt bent krijg je de batmuts en word je tikker (liefst een oud of lekker opvallend modelletje)

mensen katapulteren: 2 leid(st)ers 'schieten' met hun handen kleinere leden enkele meters verder.
De leiding staat dus in het water en de kleine staat met z'n/haar voeten op hun handen en de handen op de schouders van de leiding. Dan 1,2,3 en gooien maar. Let wel op dat het water diep genoeg is.

Wat je met een aspiploeg ook al eens kan proberen: 1 iemand zit in het water, en de andere springen van de kant, het blokje, de springplank net naast de persoon in het water (zeker een meter veilige afstand vooraf inschatten). Dat heeft een supergrrappig gevoel als iemand op je af komt gesprongen, ook al zit die een meter naast je.
Let wel, zekere eens oefenen vooraf om je sprongen redelijk juist te krijgen.

liefs,
Tommerd
Chiroooo
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.

Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Reply
Go to forum
Unclassified NewsBoard 1.6.4 © 2003-6 by Yves Goergen
Page created in 145.2 ms (82.2 ms) · 108 database queries in 28.6 ms
Current time: 2012-02-10, 04:52:28 (UTC +01:00)